24 hodin ve Spa: vozy, týmy, jezdci – 2. díl |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední červencový víkend je tradičně vyhrazen druhé nejstarší 24hodinovce, která se odehrává na okruhu ležícím v belgických Ardenách. Blížící se termín závodu je příležitostí pro bližší seznámení s účastníky na základě údajů ze startovní listiny zveřejněné 21. července. Po představení účastníků třídy amatérských jezdců (Zde) pokračuje seriál druhým dílem věnovaným třídě Pro-Am Cup. Situace v klasifikaci BEC Kategorie smíšených posádek je ve znamení souboje mezi týmem Oman a jedním z lamborghini týmu Barwell. Triumf v Monze a pódiová umístění v dalších podnicích vynesl dvojici Adam/Al Harty (č. 97, 68 bodů) do čela. Trio Amstutz/Kodric/Kulaja (č. 77, 60 bodů) sice zvítězilo dvakrát (Silverstone, Paul Ricard), ale pouhé dva body z Monzy ho odsunuly na druhé místo v průběžné klasifikaci. Jelikož je ve hře 51 bodů, šanci má i třetí Bastian (45 bodů, č. 89), jenž na rozdíl od svých kolegů (Gounon, Beaubelique) v Belgii startuje a zůstává i v této třídě. Stálí účastníci Hommerson a Machiels, případně Bertolini (31 bodů, č. 53), pak vévodí další skupině pilotů, kteří nasbírali body především díky výpomoci. Požadavky na účastníky V této třídě je možné sestavit tříčlenné anebo čtyřčlenné posádky. Zde se vedle zkušených a rychlých profesionálů objevují i méně zdatní amatérští piloti. V tabulkách jsou uvedeny kombinace nejsilnější možné sestavy. Čtyřčlenné sestavy
Tříčlenné sestavy
Při účasti jednoho povinného pilota s bronzovou licencí ve smíšené posádce (tj. kombinace P/S/S/B) je stanovena jeho minimální doba řízení celkem na šest hodin. V případě posádky s povinnou dvojicí bronzových jezdců (P/P/B/B) musejí tito závodníci strávit za volantem minimálně osm hodin. Navíc tito piloti musejí řídit minimálně jednu hodinu v každém z šestihodinových úseků závodu (00,00-06,00; 06,01-12,00; 12,01-18,00 a 18,01-24,00). Pokud je v posádce více jezdců s tímto typem licence, mohou se o tyto časy podělit. Systém kategorizace jezdců je blíže popsán Zde. Přehled změn Nejzásadnější změny v porovnání s verzí listiny představené během oficiálních testů se dotkly této třídy, jež je ochuzena o čtyři účastníky. Jeden vůz byl přesunut do kategorie amatérů (Attempto č. 67), jeden do celkového hodnocení (HTP č. 86) a dva vozy se ve Spa neobjeví vůbec. Prvním je účastník předchozích podniků BEC Ratòn Racing (č. 60). Tým Black Falcon po zrušení účasti vozu s číslem 131 nasadí tři vozy. Zároveň nejsou v této třídě žádná volná místa v kokpitech. Německá stáj přitom doplnila posádku ve voze č. 16 o Kirchhöfera. Poslední volné místo v kokpitu obsadily i týmy WRT (č. 3, Lyons), Barwell (č. 77, Gavin) anebo Spirit of Race (č. 961, Vilander). Po angažování Castellaciho do ferrari týmu AF Corse č. 51 mají plno i v italské stáji. Ta provedla i změnu startovního čísla u jednoho ze svých vozů (nyní č. 52 místo č. 49). Poslední změnu nalezneme u týmu Rinaldi (č. 333), kde Keilwitze nahradil Siedler. Aktualizace 27. července: po jediné změně v této kategorii poklesl počet účastníků na osmnáct po přesunu audi týmu Sainteloc (č. 26) do amatérské třídy. Důvodem změny je neúčast zlatého Guilverta, zbývající piloti (Kelders, Rostan, Bouvy) jsou držitelé bronzové licence. Vozy, týmy, jezdci Základní řazení je provedeno dle pořadí v abecedě u jména výrobce. V závorce může být několik odkazů na podrobnější informace o vozidle. Text odkazu s označením roku znamená článek s informacemi nejčastěji z představení vozidla. Je-li součástí textu 10 let GT3, jedná se o stručnější přehled uveřejněný letos. Přestože je obměna vozového parku až na výjimky završena, i nadále bude zachována zkratka vytvářející jedinečné označení výrobce a jeho modelu. Velké písmeno představuje jméno výrobce (i u víceslovných, např. Aston Martin), výjimkou budou úzce provázaní výrobci a úpravci (např. Mercedes-AMG). Malými písmeny (případně číslicemi) bude uvedeno typové označení, jež může následovat velké písmeno u variací modelů (např. Gallardo Extenso, též R-EX). Má-li tým svoji prezentaci na internetu, je v závorce uveden odkaz. Přednostně jsou uvedeny webové stránky, v některých případech se informace nachází pouze na sociální síti (označení FB, G+). Pokud je součástí odkazu poznámka servis, zobrazí se stránka týmu zajišťujícího provoz pro tyto zákazníky. Chybějící údaje (TBA) budou aktualizovány po zahájení víkendu dle skutečnosti. Aston Martin V12 Vantage GT3 Avan (10 let)
Audi R8 LMS (2015) Ar82 (2015)
BMW F13 M6 GT3 Bm6 (2015)
Ferrari 488 GT3 F488 (10 let)
Lamborghini Huracán GT3 Lhur (2015)
McLaren 650S M650 (2015)
Mercedes-AMG GT3 MAgt (2015)
Porsche 911 GT3 R (991) P991 (2015)
Seznam úspěšných jezdců Účast profesionálů znamená již přítomnost závodníků s úspěchy ve významných šampionátech a závodech. V níže uvedené tabulce se však nacházejí i amatéři, kteří se s pomocí profesionálů dokázali prosadit na mezinárodní scéně.
Celkem čtyři účastníci se mohou pochlubit celkovým triumfem v 24hodinovém závodě ve Spa. Andrea Bertolini zvítězil dokonce dvakrát ( č. 53; 2006 a 2008). Jednou se v Belgii radovali Maximilian Götz ( č. 16; 2013), Marc Lieb ( č. 911; 2003) a Markus Palttala ( č. 35; 2015). Představení účastníků belgického závodu završí zítřejší seznámení s nejprestižnější třídou se soutěžícími v celkovém hodnocení. Doplňující odkazy Profil Blancpain Endurance Cup (Zde) V průběhu sezony aktualizovaný článek zaměřený na hlavní informace o vytrvalostní části seriálu BGTS. Čtyřiadvacetihodinovka ve Spa je v pořadí jejím čtvrtým závodem z pěti. Většina účastníků působí právě v této sérii, doplněni jsou příležitostnými zájemci. Součástí článku jsou odkazy na materiály s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních. Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu. Kategorizace jezdců Zde. Zdroj: SRO, Formule, Foto: Pascal Saivet/Vision Sport Agency Komentáře ke článku
|
Reklama