vydal:
Róbert Randuška
zveřejněno:
21.9.2017, 18:00
počet komentářů:
0
Ředitel společnosti Mercedes AMG High Performance Powertrains Andy Cowell se pochlubil prolomením magické hranice. Nejnovější verze motoru pro F1 již na dynamometru využívá více energie z paliva, než vyplýtvá. Pro srovnání, běžný atmosférický spalovací motor měl tepelnou efektivitu na úrovni 30 procent, motor Mercedesu z roku 2014 kolem 44 procent a obří kontejnerové přepravní lodě, mistři v tomto oboru, překračují šedesátiprocentní efektivitu proměňování chemické energie uložené v palivu na tepelnou a té na pohybovou.
Efektivní spalování paliva je v F1 mimořádně důležité od roku 2014, kdy vstoupilo v platnost omezení jeho průtoku na 100 kilogramů za hodinu. Kromě toho se do nádrží vozů vejde pouze 105 kilogramů paliva, velká cena je zpravidla delší než 300 kilometrů a tankování během závodu je zakázáno.
"V éře motorů V8 měly atmosférické motory 29% tepelnou účinnost, ale výkon těch současných měly naposledy jednotky V10 v roce 2005 a ty za hodinu sežraly 194 kilogramů paliva. Dosáhnout stejný výkon při polovičním průtoku paliva je skutečně úžasné!
Tři a půl roku po prvním závodu dosáhla pohonná jednotka Mercedes-AMG F1 na dynamometru v Brixworthu účinnosti přeměňování energie vyšší než padesát procent. Jinými slovy, více energie se mění na výkon než vyplýtvá. Je to velký milník pro hybridní motory, obzvláště v závodním provedení. V porovnání s rokem 2014 je tato pohonná jednotka při stejné spotřebě paliva o 109 koňských sil výkonnější," napsal Andy Cowell pro oficiální web F1.
Mercedes také oznámil, že jeho luxusní sportovní vůz Project ONE bude mít motor podobný tomu používanému v F1 a s tepelnou účinností kolem 40 procent.
180289
Zdroj: motorsport
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.