Boj o titul ve F2 je po sobotním sprintu o něco těsnější. Vesti totiž zvítězil a stáhl Pourchaireho na devět bodů. Jeden bod si na konto připsal i osmý Staněk.
Sprintový závod formule 2 přinesl otočení nejrychlejší desítky z kvalifikace na startovním roštu. To znamenalo pole position pro Boschunga. V první řadě ho doplnil Verschoor. Dále se jezdci seřadili v pořadí Vesti, Crawford, Maini, Martins, Hadjar, Staněk, Bearman, Pourchaire, Hauger, Leclerc, Fittipaldi, Doohan, Iwasa, Daruvala, Nissany, Correa, Cordeel, Maloney, Novalak a Mason.
Boschungovi se začátek závodu nepovedl. Na Švýcara hned po startu útočili Verschoor s Vestim a zdálo se, že Švýcar nebude mít šanci první místo udržet. Možná i proto probrzdil a vycestoval do únikové zóny. Vedení se nakonec ujal Vesti. Druhý byl Verschoor a třetí Maini. Boschung se propadl až na čtvrtou příčku.
Hned v úvodu druhého kola ovšem vyjel na dráhu zpomalovací vůz. Cordeela totiž poslal do hodin Maloney. Belgičan po tomto incidentu zůstal stát na výjezdu z deváté zatáčky a závod pro něj skončil.
Za zpomalovacím vozem se kroužilo v pořadí Vesti, Verschoor, Maini, Boschung, Crawford, Hadjar, Martins, Pourchaire, Hauger, Staněk, Fittipaldi, Bearman, Leclerc, Doohan, Daruvala, Iwasa, Correa, Nissany, Novalak, Maloney a Mason.
Vesti při restartu v pátem kole neotálel a ihned přidal plyn. Druhý zůstával Verschoor a třetí Maini. Pokračoval Boschungův propad, před kterého se přehnalo několik vozů. Uběhlo jen pár zatáček a Švýcar byl až desátý. Pilot Camposu měl po velkém probrzdění v úvodu zničené přední pneumatiky.
Vpřed postupoval Pourchaire. Vedoucí muž šampionátu nejprve zdolal Hadjara a poté si začal brousit zuby i na pátého Crawforda. Boschungovy pneumatiky byly v tak špatném stavu, že musel zamířit do boxů na přezutí. Nejrychlejším jezdcem na dráze byl v sedmém kole čtvrtý Martins a dotahoval se na Mainiho.
Netrvalo dlouho a Martins se posunul na pódiové pozice. Podařilo se mu to v úvodu osmého kola, kdy definitivně zdolal Mainiho. Ve stejnou dobu se posunul i Pourchaire. Ten zdolal Crawforda a už byl pátý. Mezi Bearmanem a Fittipaldim došlo ke kontaktu v boji o desáté místo. Vestiho náskok před Verschoorem už převyšoval jednu sekundu.
I v dalších kolech uháněl Vesti za vítězstvím. Deset kol před koncem už činil rozdíl mezi dánským pilotem a jezdcem stáje Van Amersfoort sekundu a půl. Šestý Crawford dostal pětisekundový trest za překračování traťových limitů.
Vesti sice vedl, přesto si ale musel hlídat jednu hrozbu. Tou byl Martins. Pilot stáje ART Grand Prix nadále držel nejrychlejší kolo závodu a posunul se navíc před Verschoora na druhé místo. Nissany se roztočil v šikaně složené ze zatáček 4 a 5 po kontaktu s Correou. To mělo za následek druhý výjezd zpomalovacího vozu, což se Martinsovi velmi hodilo. V boxech skončilo účinkování Iwasy.
260948
Náskok Théa Pourchaireho v čele průběžného pořadí se ztenčil. Foto: ART Grand Prix
Někteří piloti si řekli, že nemají co ztratit a rozhodli se během pobytu zpomalovacího vozu na dráze přezout. Pro nové pneumatiky si dojeli Novalak a Maloney. Později zajel k mechanikům i Mason.
V 16. kole došlo k restartu. Na jezdce tak čekalo závěrečných pět kol v závodním režimu. Vesti si v úvodních zatáčkách hlídal první místo před Martinsem. Další pozici ovšem vydělal Pourchaire, který předjel Mainiho a dostal se tak na čtvrté místo.
Martins v dalších kolech vyvíjel tlak na Vestiho. Francouz se držel v rozestupu menším než jedna sekunda a mohl využívat systému DRS. Pourchaire se současně dotahoval na třetího Verschoora. A aby toho nebylo málo, zvládl se Nizozemec přitáhnout k Martinsovi.
Souboj o pódiové pozice sice trval až do posledních metrů, nakonec si ale Vesti dojel pro vítězství před Martinsem, Verschoorem a Pourchairem. Tímto triumfem pilot Premy stáhl náskok svého rivala Pourchaireho v čele průběžného pořadí. Staněk sice původně skončil devátý, pak ale dostal pětisekundový trest za traťové limity Crawford. Český jezdec se tak dostal na osmé místo a získal jeden bod. Penalizaci dostal po průjezdu cílem i Correa. Američan obdržel deset sekund za kolizi s Nissanym.
p.
jezdec
tým
motor
čas/odstup
kol
body
1.
Frederik Vesti
Prema
Mecachrome
-
21
10
2.
Victor Martins
ART Grand Prix
Mecachrome
+0,500
21
8+1
3.
Richard Verschoor
Van Amersfoort
Mecachrome
+0,900
21
6
4.
Théo Pourchaire
ART Grand Prix
Mecachrome
+1,700
21
5+2
5.
Kush Maini
Campos
Mecachrome
+3,900
21
4
6.
Oliver Bearman
Prema
Mecachrome
+6,300
21
3
7.
Arthur Leclerc
DAMS
Mecachrome
+7,200
21
2
8.
Roman Staněk
Trident
Mecachrome
+8,700
21
1
9.
Jack Doohan
Virtuosi
Mecachrome
+9,400
21
0
10.
Clément Novalak
Trident
Mecachrome
+10,100
21
0
11.
Isack Hadjar
Hitech
Mecachrome
+10,500
21
0
12.
Dennis Hauger
MP Motorsport
Mecachrome
+10,700
21
0
13.
Jak Crawford
Hitech
Mecachrome
+11,100
21
0
14.
Zane Maloney
Carlin
Mecachrome
+11,400
21
0
15.
Enzo Fittipaldi
Carlin
Mecachrome
+13,800
21
0
16.
Josh Mason
PHM Racing by Charouz
Mecachrome
+16,200
21
0
17.
Jehan Daruvala
MP Motorsport
Mecachrome
+18,900
21
0
18.
Juan Manuel Correa
Van Amersfoort
Mecachrome
+21,900
21
0
19.
Ralph Boschung
Campos
Mecachrome
+24,100
21
0
DNF
Ajumu Iwasa
DAMS
Mecachrome
-
12
0
DNF
Roy Nissany
PHM Racing by Charouz
Mecachrome
-
11
0
DNF
Amaury Cordeel
Virtuosi
Mecachrome
-
0
0
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Prema
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.