Albon v cizím voze, Leclerc na čele |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Zdenda Balcar počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ve třetím volném tréninku před Velkou cenou Austrálie bojovaly mezi sebou především vozy Ferrari a Red Bullu. Albon, který si při včerejší nehodě poškodil neopravitelně vůz, pokračuje v závodním víkendu i nadále, protože mu tým poskytl monopost od Sargeanta. Ten tedy dnešní trénink, stejně tak i následnou kvalifikaci a nedělní závod, bude sledovat pouze z pohledu diváka. První třetina tréninku probíhala velmi vlažně a mnoho monopostů jsme na trati neviděli. Jako první se na dráhu vydali Piastri, Norris a Bottas, všichni zatím na středních a tvrdých pneumatikách. Do drobných problémů se dostali Leclerc a Hamilton, ten dokonce zadními koly počastoval kačírek. Ale oproti včerejším tréninkům výletů mimo trať výrazně ubylo. Týmy využily poslední australský trénink také k tomu, aby získaly relevantní data pro rozhodnutí, které pneumatiky nasadí do kvalifikace. Překvapivě mezi měkkými a středně tvrdými pneumatikami byly jen velmi malé rozdíly. Někteří jezdci, například Pérez, se po přezutí na měkké směsi zlepšili jen minimálně a skončili až na zadních místech. Také Sainz, Leclerc nebo Verstappen zajížděli své nejlepší časy na středně tvrdých pneumatikách, což bylo zvláštní vzhledem k tomu, že mnoho týmů mělo na měkkých směsích problémy s dosahováním lepších časů. Verstappen byl z toho zmatený, hlásil, že v rychlých zatáčkách není na měkkých vůbec rychlý, což se mu podařilo překonat až ve svém třetím pokusu na konci tréninku. Leclerc a Verstappen se navzájem překonávali o pouhé dvě setiny sekundy. Sainzův čas, byl na středně tvrdých pneumatikách jen o 0,077 sekundy pomalejší. V dobrém světle se ukázal Mercedes, když Hamilton, který se v první polovině tréninku divil své ztrátě na čelo, konstatoval zlepšení pocitu z vozu a nakonec skončil čtvrtý s odstupem jedné desetiny sekundy. Russell dokončil těsně za ním na pátém místě. Zajímavým momentem byla kooperace Alonsa a jeho týmu Aston Martin, kteří se snažili vyladit chování vozu. A zdá se, že změny nastavení nakonec zlepšení přinesly a Alonso zajel solidní čas, který ho dostal na sedmou příčku za oba mercedesy. V úplném závěru tréninku, už po vypršení časového limitu, překonal Sainze Verstappen. Hned na to si ale nejrychlejší čas vybojoval Leclerc.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari
Zdroj: FIA, F1 Komentáře ke článku
|
Reklama