Ochladilo se a Mercedes to rozpálil |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kdepak, žádná revoluce se nechystá. Poslední prověrka před kvalifikací jasně ukázala, že na trojcípou hvězdu nikdo nemá. Jisté naděje si snad může dělat jen Verstappen. Ferrari zase nestačilo na McLaren i Racing Point. V Silverstone se radikálně ochladilo až na dvacet stupňů. Asfalt byl o jedenáct stupňů teplejší. Nedal se vyloučit ani slabý déšť. Počasí mělo hrát do karet zejména mercedesům, kterým páteční vedro patrně příliš nešlo k duhu. Jako první se na dráze objevil Kvjat, zajíždějící novou převodovku. Její výměna ho bude stát pět pozic na roštu zítřejší velké ceny. Spěchal i Vettel, jenž včerejšek z velké části prostál v boxech. Zapsal si také úvodní čas 1:29,56 na středních pneumatikách. Brzy ho však přeskočil Sainz (1:28,53). Po čtvrt hodině absolvovalo alespoň instalační kolo jen osm účastníků. Red Bull a Mercedes nikam nepospíchaly. Albon ani nemohl, protože na jeho autě se intenzivně šroubovalo. Jediným, kdo stačil mercedesům, byl ve třetím tréninku Max Verstappen. Foto: Red Bull Do čela se probojoval na chvíli s 1:28,45 Räikkönen, kroužící momentálně jako jediný na měkké směsi. Vzápětí ho sesadil Sainz (1:28,26). Nikdo se však doposud nedostal pod hranici 1:28, představující v pátek vstupenku mezi elitu. Do ní bezpochyby patří Hamilton, což dokázal výkonem 1:26,82 na měkkých gumách. Bottas na něj ztratil 0,31 sekundy, Leclerc už 0,78. Obhájce titulu ještě přitlačil na 1:26,56, zajímavě vypadalo 1:27,43 v podání Gaslyho. Mezi posledními vyjeli z garáží racing pointy a Verstappenův red bull. Nizozemec si z nich vedl nejzdatněji a 1:27,33 ho zařadilo na třetí místo těsně před Hülkenberga (1:27,40), stěžujícího si na nepohodlný posez v kokpitu. Kdysi spolu zápolily jako rovný s rovným. Dnes mezi Racing Pointem a Haasem zeje propast. Foto: Racing Point Daleko před nimi si to rozdávali Hamilton a Bottas. Za delší konec aktuálně tahal Fin (1:26,52), na Hamiltona měl nicméně k dobru pouhé čtyři setiny. Jak se záhy přesvědčil, nemohlo to v žádném případě stačit, neboť jeho týmový kolega se brzy dostal na 1:26,33. Přitlačil také Verstappen a začal dýchat na záda Bottasovi. Na čtvrtém místě se v rychlém sledu vystřídali Stroll (1:27,35), Norris (1:26,79) a nakonec Sainz (1:26,66). Konečně dal o sobě vědět také Vettel (1:27,25) a pro tentokrát dosti výrazně, o půl sekundy, porážel Leclerka. Za pár minut tomu ovšem bylo přesně naopak. Monačan se zvedl až na 1:26,77. Exmistr světa vyslovil názor, že v oblasti pedálů není všechno v pořádku. Že by vrátil včerejší problém? Černé šípy obuly čerstvé měkké pneumatiky, aby definitivně umravnily konkurenci. Hamiltonovi pokus pokazil náraz bočního větru, ale Bottase už 1:25,87 dostávalo do blízkosti jeho loňského kvalifikačního maxima. Hamilton ho nepřekonal ani napodruhé (1:26,07). Nadále však překvapivě držel krok Verstappen (1:26,17), navzdory nečekaně rychlé degeneraci obutí. Albon, v jehož monopostu se měnila baterie, se přece jen dostal na několik minut do akce. Na poslední chvíli ještě proklouzl na čtvrtou pozici Stroll (1:26,57).
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama