Scuderia očekává ztrátu ve vyšších desítkách milionů |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Generální ředitel Ferrari Louis Camilleri před akcionáři automobilky přiznal, že ztráta týmu F1 způsobená koronakrizí bude ve vyšších desítkách milionů. V Itálii zřejmě mluvil o eurech, takže si tuto větu můžeme přeložit jako ztrátu v rozmezí přibližně 50 až 100 milionů eur, tedy 1,3 až 2,6 miliardy českých korun. Camilleri prezentoval výsledky společnosti za druhé čtvrtletí 2020. V meziročním účetním srovnání druhých čtvrtletí 2019 a 2020 je vidět u automobilky jasný propad, což je i přirozené, jelikož továrna byla několik týdnů zavřená. Například se vyexpedovalo jen 1389 luxusních sporťáků, zatímco loni továrnu v těchto měsících opustilo 2671 automobilů. O to více Ferrari zarmoutil propad výnosů "od sponzorů, z reklam a ze značky", což jsou hlavně peníze přitékající do rozpočtu týmu F1 od jeho sponzorů, z prodeje suvenýrů, značkového oblečení a podobných artefaktů a také z muzea Ferrari. Ferrari sice utržilo 83 milionů, ale loni to v tomto období bylo 131 milionů. Další výpadek způsobí snížená platba od majitelů F1, neboť tento rok bude méně závodů a pořadatelé velkých cen bez diváků neplatí dohodnuté poplatky. "Co se týče zisků a ztrát, největší úder letos dostane tým formule 1, jelikož nám držitel komerčních práv zaplatí méně a kvůli menšímu množství závodů i naši sponzoři. Očekáváme úder o síle vyšších desítek milionů," řekl Camilleri. "Příští rok se snad věci vrátí do normálu, ale letos musíme počítat s tím, že nás to bude hodně bolet." Ferrari chybějí fanoušci na tribunách, i kvůli financím. Foto: Ferrari Možná se už nemusíme tolik divit, že Ferrari souhlasilo se snížením rozpočtového stropu. Jistě ale není jediným týmem, který doufá, že příští rok se už pojede podle normálního kalendáře a za přítomnosti diváků. Ředitel také vyjádřil podporu Mattiu Binottovi, který má omlazený tým vést vstříc úspěšnějším zítřkům. Zdroj: originální materiál redakce, úvodní foto Ferrari Zdroj: Originální materiál redakce Komentáře ke článku
|
Reklama