diskuze
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU:
Před VC Itálie 2020

Osmá velká cena 71. ročníku mistrovství světa F1
 

počet komentářů: 8

 

  Kolik je pětkrát dva?  

  nick:
  e-mail:
  text:   
:-) :-( ;-) :-x :-o :-E :-D :-P 8-I %-/ (GRR) 8-) ;-I (OK) (KO)
 
Reklama
 
<<  (1)  >>
zobrazeny komentáře 1 až 8 z 8
 
 
 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
05.09.2020 07:39
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
D@fik píše: No jo, teď čtu v tom článku od Scuderia Ferrari, že v roce 1922 když ho čerstvě postavili, byl ten poměr dokonce jen 5,5 KM silniční ku 4,5 KM oválové části. (No ty vole, to byl vážně obrovský ovál). Součet dohromady přesně 10 KM. Takže žádných "původně" 6300 metrů.
 
 
 
Ak sa článok týka šampionátu F1, nemusí byť slovo "pôvodne" v súvislosti so 6300 metrami úplne nesprávne.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
05.09.2020 07:36
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Scuderia Ferrari píše: O podobách Monzy v minulosti stručně pojednává anglická wiki, přičemž například tahle poválečná varianta [ odkaz ] paraboliku nezahrnuje.
 
 
 
Hej, myslím že to je práve obdobie medzi prvou a druhou Parabolikou.
 

 D@fik -
04.09.2020 12:45
Renault.gif
reagovat na příspěvek
 
No jo, teď čtu v tom článku od Scuderia Ferrari, že v roce 1922 když ho čerstvě postavili, byl ten poměr dokonce jen 5,5 KM silniční ku 4,5 KM oválové části. (No ty vole, to byl vážně obrovský ovál). Součet dohromady přesně 10 KM. Takže žádných "původně" 6300 metrů.
 

 D@fík - pizadavid1gmail.com
04.09.2020 12:31
Renault.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: Ahoj, neviem či máš pravdu, niektoré veci nemusia byť z článku jasné, keďže históriu toľkých desaťročí bolo treba napchať do pár rozumných odstavcov. Čo dĺžky týka, pokiaľ sa nemýlim, jazdilo sa najprv na kratšej verzii, ale potom aj na kombinovanej verzii kde sa prechádzalo z cestnej časti na ovál a späť a tá mala 10km presne a potom sa skrátila o ten ovál. U Paraboliky neviem, ale myslím že tá pôvodná parabolika bola inde než dnešná a tá mohla byť v 20. rokoch klopená, k tomu som žiadne fotky nenašiel.
 
 
 
Na tomhle obrázku
(edit: nelze vložit odkaz, prý příliš dlouhé slovo, tak nic no)
z wiki je myslím si dobře patrné, že původně byla ta zadní rovinka o dost kratší, a Parabolica vůbec neexistovala. V době výstavby měřila silniční část okruhu 5793 metrů, a ovál 4250 metrů. Takže jaká původní délka 6300 metrů? Tolik silniční okruh nikdy neměřil, protože by se do toho areálu prostě nemohl vejít. Jenom snad při jednom závodě se asi uprostřed zadní rovinky odbočovalo doleva někam do parku, aby se v místě dnešní Parabolicy zase vrátili na trať. (Mimochodem, Monza měla, a kdyby ho v roce 1948 nezbourali a nepostavili znovu, měla by až dodneška největší ovál světa, delší, než původní Brooklands i Indianapolis, která má, pokud to dobře převedu, "pouhých" 2,5 míle/4020 metrů).
 

 Scuderia Ferrari - JJseznam.cz
04.09.2020 11:51
Kimi Raikkonen.gif
reagovat na příspěvek
 
O podobách Monzy v minulosti stručně pojednává anglická wiki, přičemž například tahle poválečná varianta [ odkaz ] paraboliku nezahrnuje.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
04.09.2020 09:14
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
D@fik píše: A vůbec, celá ta část článku, týkající se historie, je psaná nějak "opačně", jako kdyby autor čerpal z úplně jiných zdrojů, než jsem kdy četl o Monze já. Vždyť přece po první velké poválečné úpravě, a stavbě nového (kratšího) oválu, měli právě problém s tím, že aby dodrželi celkovou zamýšlenou délku 10 km, museli silniční část okruhu prodloužit, a ne zkrátit, jak čtu tady. Právě proto přece vznikla, mimo jiných změn, Parabolica.
 
 
 
Ahoj, neviem či máš pravdu, niektoré veci nemusia byť z článku jasné, keďže históriu toľkých desaťročí bolo treba napchať do pár rozumných odstavcov.
Čo dĺžky týka, pokiaľ sa nemýlim, jazdilo sa najprv na kratšej verzii, ale potom aj na kombinovanej verzii kde sa prechádzalo z cestnej časti na ovál a späť a tá mala 10km presne a potom sa skrátila o ten ovál.
U Paraboliky neviem, ale myslím že tá pôvodná parabolika bola inde než dnešná a tá mohla byť v 20. rokoch klopená, k tomu som žiadne fotky nenašiel.
 

 D@fik -
04.09.2020 06:53
Renault.gif
reagovat na příspěvek
 
A vůbec, celá ta část článku, týkající se historie, je psaná nějak "opačně", jako kdyby autor čerpal z úplně jiných zdrojů, než jsem kdy četl o Monze já. Vždyť přece po první velké poválečné úpravě, a stavbě nového (kratšího) oválu, měli právě problém s tím, že aby dodrželi celkovou zamýšlenou délku 10 km, museli silniční část okruhu prodloužit, a ne zkrátit, jak čtu tady. Právě proto přece vznikla, mimo jiných změn, Parabolica.
 

 D@fik -
04.09.2020 06:43
Renault.gif
reagovat na příspěvek
 
Parabolica byla někdy klopená zatáčka? No nevím to úplně jistě, ale mám silné pochybnosti, že si to autor plete s oválovou částí okruhu...
 

<<  (1)  >>
zobrazeny komentáře 1 až 8 z 8
Reklama