|
KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU:
Před VC Itálie 2020 |
|
|
|
Osmá velká cena 71. ročníku mistrovství světa F1
počet komentářů:
8
|
|
|
|
|
|
<< (1) >> zobrazeny komentáře 1 až 8 z 8
|
|
|
|
D@fík
- pizadavid1gmail.com 04.09.2020 12:31 |
|
|
|
|
|
|
Roberto píše: Ahoj, neviem či máš pravdu, niektoré veci nemusia byť z článku jasné, keďže históriu toľkých desaťročí bolo treba napchať do pár rozumných odstavcov. Čo dĺžky týka, pokiaľ sa nemýlim, jazdilo sa najprv na kratšej verzii, ale potom aj na kombinovanej verzii kde sa prechádzalo z cestnej časti na ovál a späť a tá mala 10km presne a potom sa skrátila o ten ovál. U Paraboliky neviem, ale myslím že tá pôvodná parabolika bola inde než dnešná a tá mohla byť v 20. rokoch klopená, k tomu som žiadne fotky nenašiel. |
|
|
|
|
|
Na tomhle obrázku (edit: nelze vložit odkaz, prý příliš dlouhé slovo, tak nic no) z wiki je myslím si dobře patrné, že původně byla ta zadní rovinka o dost kratší, a Parabolica vůbec neexistovala. V době výstavby měřila silniční část okruhu 5793 metrů, a ovál 4250 metrů. Takže jaká původní délka 6300 metrů? Tolik silniční okruh nikdy neměřil, protože by se do toho areálu prostě nemohl vejít. Jenom snad při jednom závodě se asi uprostřed zadní rovinky odbočovalo doleva někam do parku, aby se v místě dnešní Parabolicy zase vrátili na trať. (Mimochodem, Monza měla, a kdyby ho v roce 1948 nezbourali a nepostavili znovu, měla by až dodneška největší ovál světa, delší, než původní Brooklands i Indianapolis, která má, pokud to dobře převedu, "pouhých" 2,5 míle/4020 metrů). |
|
|
|
|
Roberto
- WWW.Robertozoznam.sk 04.09.2020 09:14 |
|
|
|
|
|
|
D@fik píše: A vůbec, celá ta část článku, týkající se historie, je psaná nějak "opačně", jako kdyby autor čerpal z úplně jiných zdrojů, než jsem kdy četl o Monze já. Vždyť přece po první velké poválečné úpravě, a stavbě nového (kratšího) oválu, měli právě problém s tím, že aby dodrželi celkovou zamýšlenou délku 10 km, museli silniční část okruhu prodloužit, a ne zkrátit, jak čtu tady. Právě proto přece vznikla, mimo jiných změn, Parabolica. |
|
|
|
|
|
Ahoj, neviem či máš pravdu, niektoré veci nemusia byť z článku jasné, keďže históriu toľkých desaťročí bolo treba napchať do pár rozumných odstavcov. Čo dĺžky týka, pokiaľ sa nemýlim, jazdilo sa najprv na kratšej verzii, ale potom aj na kombinovanej verzii kde sa prechádzalo z cestnej časti na ovál a späť a tá mala 10km presne a potom sa skrátila o ten ovál. U Paraboliky neviem, ale myslím že tá pôvodná parabolika bola inde než dnešná a tá mohla byť v 20. rokoch klopená, k tomu som žiadne fotky nenašiel. |
|
|
|
|
D@fik
- 04.09.2020 06:53 |
|
|
|
|
|
A vůbec, celá ta část článku, týkající se historie, je psaná nějak "opačně", jako kdyby autor čerpal z úplně jiných zdrojů, než jsem kdy četl o Monze já. Vždyť přece po první velké poválečné úpravě, a stavbě nového (kratšího) oválu, měli právě problém s tím, že aby dodrželi celkovou zamýšlenou délku 10 km, museli silniční část okruhu prodloužit, a ne zkrátit, jak čtu tady. Právě proto přece vznikla, mimo jiných změn, Parabolica. |
|
|
|
<< (1) >>
zobrazeny komentáře 1 až 8 z 8 |
|
|