Poprvé v letošní sezoně se sešli zástupci všech tři značek na stupních vítězů. Maxime Martin přidal další vítězství do stále se rozrůstající sbírky BMW, Edoardo Mortara za Audi udržel druhým místem při životě naděje na titul a hvězda Mercedesu Pascal Wehrlein si posledním pódiovým umístěním upevnil vedení v šampionátu.
K definici spokojenosti však měl Wehrlein daleko. Příčinou byla scéna z první zatáčky závodu, kdy se před něj s notnou dávkou drzosti protáhl Maxime Martin. Mladý Němec s takovým manévrem evidentně nepočítal, což vedlo ke srážce obou vozů.
Martina tento incident katapultoval do čela, zatímco Wehrlein se propadl na čtvrté místo za Spenglera a Mortaru. Nepovedený start předních zástupců Mercedesu do závodu ještě dokonal Lucas Auer, jenž se během úvodního kola propadl z prvního místa na sedmé.
Karbonové odštěpky a místy i celé díly však létaly i za první zatáčkou. V té třetí se snažilo až příliš mnoho vozů vměstnat do ideální stopy, kde pak došlo ke kontaktu Toma Blomqvista s Jamiem Greenem.
Jezdec týmu Rosberg se roztočil uprostřed dráhy, kde jej nabral kolega od Abtů Miguel Molina. Sílu nárazu demonstroval fakt, že si Molina pod svým vozem odvezl splitter vytržený z Greenova stroje. Pro oba jezdce Audi to byla konečná.
O zatáčku dále pak znovu Blomqvist, tlačený Garym Paffettem, roztočil Daniela Juncadellu. Krátce na to začalo být zřejmé, že si divoké první kolo vynutí zastavení závodu, aby pořadatelé dostali šanci vyčistit dráhu.
Všechny kolize byly označeny za závodní incidenty a po odklizení trosek čekal závodníky zkrácený, třicetiminutový sprint. Ihned po restartu si Martin začal budovat náskok a mířil za svým osamělým vítězstvím.
V ohrožení však bylo Spenglerovo druhé místo. Mortara s Wehrleinem hledali před Kanaďana cestu, kterou konečně našli v 15. kole. Mortara v první zatáčce zopakoval Martinův manévr a ani tentokrát nebyl jezdec na vnější stopě na podobný tah připraven a výsledkem byla znovu kolize.
Situace využil Wehrlein a také se dostal před Spenglera, jehož vůz byl po nárazu poškozen natolik, že mistrovi ze sezony 2012 nezbylo nic jiného, než se pokusit zachránit, co se dá. I to se však po několika kolech ukázalo nad jeho síly a zmrzačená černá M4 zamířila nakonec do garáže.
Wehrlein pokračoval v tlaku na Mortaru a oba se v závěru přiblížili vedoucímu Martinovi, jenž měl problémy s pneumatikami. Pořadí na čele 15. závodu sezony 2015, do kterého technické problémy nepustily Martina Tomczyka, se však již nezměnilo.
Zatímco Mercedesu se podařilo protlačit pět svých vozů do první desítky, Audi drželo krok s nejrychlejšími jen díky Mortarovi a Mattias Ekström si s vypětím všech sil a pomoci Mikea Rockenfellera dojel pro jediný bod.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka – Tým
Čas/Odstup
Kol
1.
M.Martin
BMW - RMG
48:17.036
25
2.
E.Mortara
Audi - Abt
+2.543
25
3.
P.Wehrlein
Mercedes – HWA
+2.955
25
4.
G.Paffett
Mercedes – ART
+14.227
25
5.
M.Götz
Mercedes – Mücke
+15.293
25
6.
L.Auer
Mercedes – ART
+16.750
25
7.
M.Wittmann
BMW - RMG
+17.349
25
8.
R.Wickens
Mercedes – HWA
+20.620
25
9.
A.Félix da Costa
BMW - Schnitzer
+22.189
25
10.
M.Ekström
Audi - Abt Sportsline
+23.857
25
11.
M.Rockenfeller
Audi - Phoenix
+24.398
25
12.
P.di Resta
Mercedes – HWA
+25.032
25
13.
T.Glock
BMW - MTEK
+25.383
25
14.
A.Tambay
Audi - Abt
+25.756
25
15.
C.Vietoris
Mercedes – HWA
+26.413
25
16.
N.Müller
Audi - Rosberg
+27.142
25
17.
D.Juncadella
Mercedes – Mücke
+27.724
25
18.
A.Farfus
BMW - RBM
+1:00.378
25
19.
B.Spengler
BMW - MTEK
+7 kol
18
-
T.Scheider
Audi - Phoenix
11
-
T.Blomqvist
BMW - RBM
9
-
J.Green
Audi - Rosberg
-
M.Molina
Audi - Abt Sportsline
-
M.Tomczyk
BMW - Schnitzer
Zdroj: Formule.cz, časy DTM, Foto:
Martin Ševčík
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.