Automobilka Audi zavelela po včerejší suverénní jízdě jezdce BMW Wittmanna k mobilizaci a nedala druhý závodní den v Brands Hatch soupeřům šanci bojovat o vavříny. V kvalifikaci si rezervovala první čtyři startovní řady, v závodě pak obsadila první čtyři pozice. V obou případech konvoji vozů z Ingolstadtu velel lídr šampionátu Rast.
Do závodu tentokrát vyrazilo kompletní pole osmnácti vozů (Eriksson ani Fittipaldi už nechyběli), ze kterého odstartoval nejlépe ten Duvalův. Francouz Rastovi drze sebral vedoucí pozici, ještě během prvního kola ji však německému kolegovi vrátil. V dalším okruhu pak před sebe pustil i dotírajícího Müllera, aby nestál favoritům na titul v cestě.
Přímý souboj dvou nejrychlejších jezdců Audi pak rozhodla situace z jedenáctého kola, kdy oba zamířili ke svým mechanikům. Zatímco Rast absolvoval hladkou zastávku, u Müllerova vozu nastal problém s levým zadním kolem. Aby toho nebylo málo, spadlo mechanikům auto ze zvedáků.
Zhruba pětisekundovou ztrátu, kterou tím švýcarský jezdec nabral, se snažil následně dohnat na dráze. „Tím jsem dal opravdu hodně zabrat pneumatikám a na konci pak přišel o jakoukoli rychlostní výhodu. Útok by byl harakiri akcí,“ zhodnotil realisticky své šance Müller.
Rast, poučen debaklem z Assenu, vítězství i přes velké opotřebení svého obutí ubránil. Na bojující duo se v závěru dotáhl ještě Frijns a všichni tři pak proťali cílovou čáru v rozestupu menším než čtyři desetiny.
BMW si tentokrát na vozech se čtyřmi kruhy ve znaku vylámalo zuby. Nejúspěšnějším mužem bavorské značky byl pátý Rakušan Eng, jehož smělý postup vpřed během druhé půle závodu zastavil skvělou obrannou jízdou čtvrtý Duval.
Tým včerejšího triumfátora Wittmanna zariskoval strategií dvou zastávek. Ta se mu ovšem nevyplatila a přinesla pokles dvojnásobného šampiona ze sedmé na konečnou desátou příčku.
Neslavně to dopadlo také s velkými nadějemi Aston Martinu na domácí úspěch. Di Resta si neporozuměl se svým inženýrem a zamířil k mechanikům v době, kdy jej vůbec nečekali. Dal pak v přímém přenosu plný průchod svému vzteku. Body tak pro britského výrobce posbírali pouze Juncadella s Dennisem.
219251
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
René RAST
Audi
Rosberg
57:28.564
42
2.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
57:28.804
+0.240
42
3.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
57:29.162
+0.598
42
4.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
57:30.926
+2.362
42
5.
Philipp ENG
BMW
RBM
57:31.453
+2.889
42
6.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
57:32.087
+3.523
42
7.
Sheldon VAN DER LINDE
BMW
RBM
57:33.353
+4.789
42
8.
Daniel JUNCADELLA
Aston Martin
R-Motorsport
57:33.793
+5.229
42
9.
Jake DENNIS
Aston Martin
R-Motorsport
57:34.757
+6.193
42
10.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
57:36.401
+7.837
42
11.
Ferdinand von HABSBURG
Aston Martin
R-Motorsport
57:40.655
+12.091
42
12.
Timo GLOCK
BMW
RMG
57:49.158
+20.594
42
13.
Jonathan ABERDEIN
Audi
WRT
57:56.446
+27.882
42
14.
Paul di RESTA
Aston Martin
R-Motorsport
58:03.956
+35.392
42
15.
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
58:20.415
+51.851
42
16.
Pietro FITTIPALDI
Audi
WRT
58:23.629
+55.065
42
-
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
28:54.329
21
-
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
27:58.056
20
Průběžné pořadí šampionátu (12/18): 1. Rast 206, 2. Müller 169, 3. Wittmann 147, 4. Eng 129, 5. Rockenfeller 108, 6. Frijns 93, 7. Duval 89, 8. Spengler 77, 9. Green 51, 10. Eriksson 43...
DTM se nyní vrací zpět do své domoviny. Za dva týdny na Lausitzringu vstoupí sezona do své závěrečné třetiny.
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.