Grand magazín 15/2017 (14. – 21. září) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Krátce ze světa 17. září 21. září Výsledkový servis Blancpain Sprint Cup (5/5); BGTS (9/10), Nürburgring K závěrečnému podniku krátkých závodů seriálu BGTS se nakonec dostavilo 33 účastníků. V hlavní kategorii bylo přihlášeno 27 vozů (včetně pěti posádek v Silver cupu), pět vozů bylo obsazeno smíšenými sestavami, jeden amatérskou sestavou. Po dramatickém startu kvalifikačního závodu následovala brzká neutralizace. Po jejím skončení čekalo na zbývající účastníky padesát minut závodění, které gradovalo po výměnách pilotů. Napínavé souboje v čele probíhaly mezi čtveřicí jezdců, jeden z nich poznamenal konečnou podobu výsledkové listiny. Companc při odrážení útoku Souleta vyjel mimo dráhu, za což byl potrestán přičtením jedné vteřiny. Ta se však projevila v posunu dvojice Buhk/Perera na zlatý stupínek. Výsledky a popis kvalifikačního závodu naleznete Zde. V napínavém souboji o titul měla nejdéle navrch dvojice Perera/Buhk. První komplikací bylo zdržení při výměně pneumatik, přičemž technické problémy ukončily její naděje nadobro. Jejich místo zaujala dvojice Vanthoor/Fässler, nad níž po střídání visela hrozba trestu za pochybení při zastávce. Větší vůli a schopnosti nakonec prokázala dvojice Leonard/Frijns, jež v souboji o vedení v závodě i v části seriálu BGTS zdolala duo Winkelhock/Stevens. Více o hlavním závodě naleznete Zde. Sestřih závodu se nachází Zde. ADAC GT Masters (6/7), Sachsenring Na saský okruh se dostavilo pouze 25 účastníků. Termínová kolize se šampionátem BGTS se projevila na neúčasti dvou lamborghini týmu Grasser. Chybělo také jediné audi týmu Twin Busch. Víkend na Sachsenringu byl v jeho závěru poznamenán vyloučením mercedesů týmu Zakspeed. Důvodem byly rozpory mezi homologací a skutečným stavem vačkové hřídele. Přestože se stáj odvolala a výsledky ak nejsou oficiální, samotný výrobce ukončil s týmem spolupráci. První závod Ačkoliv byl průjezd prvními zatáčkami úvodního kola doprovázen kolizemi a hodinami několika soutěžících, vše se obešlo bez výjezdu bezpečnostního vozidla. V první zatáčce odstartoval hodinami Zanella (č. 6, HB Racing, Lamborghini) řetězovou reakci, když postrčil Stolze (č. 21, Zakspeed, Mercedes). Přes Picariellovo audi (č. 25, Mücke) následovalo otočení týmového kolegy Ortmanna (č. 24). Ve třetí zatáčce doplatil na kontakt se Sylvestem (č. 20, Zakspeed, Mercedes) otočením do protisměru Asch (č. 26, Mücke, Mercedes). V čele se podařilo odpoutat De Phillippimu (č. 1, Land MS, Audi), jehož stíhal Sylveste (č. 20, Zakspeed, Mercedes). Teprve po střídání se díky rozdílným strategiím Mies vzdálil od Buurmana. Na jeho triumfu nic nezměnil ani výjezd bezpečnostního vozidla deset minut před koncem. Ten následoval po kontaktu Van der Zandeho (č. 77, Callaway, Corvette) s Niederhauserem (č. 4, Aust), po němž pilot audi skončil v únikové zóně lemující jedenáctou zatáčku. Další podobná situace po novém startu se již obešla bez neutralizace. Kontaktní souboje Ludwiga (č. 21, Zakspeed, Mercedes) a Mapelliho (č. 7, HB Racing, Lamborghini) ukončil výlet německého jezdce do kačírku u šesté zatáčky.
Druhý závod První dvě řady na roštu obsadili účastníci s vozy s trojcípou hvězdou ve znaku. Při spořádaném startu dokázal Buurman (č. 20, Zakspeed) ohlídat vedení před Götzem (č. 84, HTP) až do střídání. Mercedes pilotovaný Kirchhöferem (č. 48, HTP) se pohyboval až do kolize s Hackländerem (č. 13, RWT, Corvette) na 17. příčce. Po vystřídání však Dontje doplatil na kolizi s Niederhauserem (č. 4, Aust, Audi). Dosud klidný průběh nabral obrátky. S chladičem poškozeným troskami odstoupil Gounon (č. 77, Callaway, Corvette), Freyová (č. 50, Yaco, Audi) po chybě a výletu do kačírku krátce zastavila v boxech. Poté, co Judek (č. 66, Attempto) nedokázal zkrotit své lamborghini při nepodařeném výjezdu z deváté zatáčky, byl povolán na okruh bezpečnostní vůz. Po novém startu se utkali v posledním kole v souboji o vítězství oba piloti Zakspeedu. Stolz (č. 21) hladce zdolal Sylvesta (č. 20) v nájezdu do první zatáčky. Radost z triumfu netrvala v německé stáji dlouho, neboť při kontrole bylo zjištěno odlišné nastavení vačkové hřídele u obou vozů.
Očekávané události 22. – 24. září - ADAC GT Masters (7/7), Hockenheim Nedlouho po skončení soubojů na Sachsenringu následuje přesun k závěrečnému podniku jedenáctého ročníku německého mistrovství. Na titul pomýšlí šest jezdců a stejný počet týmů. Nejlepší výchozí pozici mají Gounon se 131 body (č. 77, Callaway, Corvette) a se ztrátou 15 bodů Eng (č. 42, Schnitzer, BMW). Odstup dalších soupeřů je větší: Asch má 104 body (č. 26, Mücke, Mercedes), Van der Linde 101 bod (č. 4, Aust, Audi) a 98 bodů zatím vybojovali obhájci titulu Mies/De Phillippi (č. 1, Land, Audi). Na bedrech posádky Gounon/Keilwitz (Corvette č. 77) bude hájení první příčky týmu Callaway se 142 body. O druhé a třetí místo se dělí se 134 body dvě stáje nasazující více vozidel: Land Motosport (Audi č. 1 a č. 2) a Mücke Motorsport (Audi č. 24 a č. 25, Mercedes č. 26). S větší ztrátou následují Schnitzer (BMW č. 42), Aust (Audi č. 3 a č. 4) a HTP Motorsport (Mercedes č. 48 a č. 84). Přenosy obou závodů můžete sledovat Zde dle níže uvedeného rozpisu.
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry. 30. září – 1. října - Blancpain Endurance Cup (5/5); BGTS (10/10), Barcelona Doplňující odkazy
Zdroj: SRO, ADAC, Endurance-Info, Formule, Foto: Martin Ševčík Komentáře ke článku
|
Reklama