clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Mercedes si s FIA nehrál na schovávanou

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 7.5.2021, 15:25

počet komentářů: 0


Paddy Lowe překvapil svět F1 přiznáním, že jako technický ředitel Mercedesu se v roce 2014 podílel na omezováním koňských sil tak, aby FIA a soupeři týmu nerozeznali kolosální míru dominance jeho pohonné jednotky. Tehdejší i současný šéf týmu, Toto Wolff, vše popírá a tvrdí, že jsou to nesmysly.

"Tak se mi vidí, že Paddy byl v nějakém jiném týmu jako já," řekl Rakušan. "Nedokážu si ani představit situaci, že bychom omezili výkon motoru, abychom dosáhli změnu pravidel v náš prospěch. V roce 2014 jsme byli velmi silní, to všichni věděli a viděli. Ale byl to začátek nové éry, nových motorů, zelenější F1, takže beztak vůbec nehrozilo, že bychom je hned zahodili a začali používat jiné."

Pravda může být i někde uprostřed. Mercedes samozřejmě nepotřeboval změnit pravidla ve svůj prospěch, ale určitě nechtěl ztrapněním soupeřů vyvolat reakci FIA. Motory nemuseli být vyměněny za jiné, ale mohla být přijata opatření "pro zlepšení konkurenceschopnosti pole a lepší zážitek fanoušků", jak se ve F1 říká, když je třeba zpomalit někoho, kdo až příliš vyčnívá nad ostatní. Na druhé straně, Lowe možná svůj příběh trochu okořenil. Kupříkladu, nevyužívání plného výkonu motoru není dobré pouze k oklamání radaru FIA, ale prospívá i délce životnosti a spolehlivosti motoru.

Celou pravdu se asi nikdy nedozvíme. Foto: Mercedes

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Mercedes

Zdroj: RaceFans

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Wolffa zajímá síla motoru Red Bull - 15.10.2022
Mercedes se chce zbavit zákazníka - 6.6.2022
Nespolehlivost Mercedesu je prý vinou Ferrari - 16.11.2021
Wolff varuje před válkou olejářů - 10.12.2020

Reklama