Loňský vítěz kvalifikace na závod IndyCar Series na Cirucit of the Americas Power zajel nejrychlejší čas v jediném dni, který nakonec piloti k testům na moderním americkém okruhu dostali. Dopolední program opět ovlivnil déšť, odpoledne se ale podmínky zlepšily a jezdci tak poprvé v letošním ročníku mohli změřit síly.
Power ztratil šest desetin na svůj loňský kvalifikační výkon, ten ale zajel za lepších klimatických podmínek, v době, kdy IndyCar ještě nenutila jezdce v 19. zatáčce respektovat limity dráhy a nevyjíždět do únikové zóny, na měkké sadě pneumatik a také bez nového aeroscreenu, jehož aerodynamické vlastnosti a vliv na časy zjistíme až v průběhu sezony.
Druhý nejlepší čas patřil Rossimu, překvapil ale Novozélanďan McLaughlin. Ten si ve čtvrtém voze týmu Penske odbyl svůj teprve druhý test v IndyCar. McLaughlin je úřadujícím šampionem australského mistrovství V8 Supercars. Rád by se ale v kariéře posunul dál. Co v něm je, dostane příležitost ukázat v květnu ve Velké ceně Indianapolisu.
Úřadující šampion Newgarden byl čtvrtý. Od posledního pilota týmu Penske Pagenauda jej oddělil loňský vítěz a senzace minulé sezony Herta, který si připsal pátý čas.
Že by měl být ročník letošních nováčků opět silný, ukázali i Askew a Palou. Šampion Indy Lights Askew byl sedmý. Z japonské SuperFormule přicházející Španěl Palou pak devátý. V první desítce nechyběli ani zkušený Dixon a mexický mladík O´Ward, na něhož společně s Askewem vsadil McLaren.
Jezdci měli k dispozici osm sad nových pneumatik a pořadí se často přelévalo. V polovině testů vévodil výsledkové tabulce Francouz Bourdais, nakonec mu patří ale až 24. místo. Když piloti začali zajíždět rychlejší časy, předal svůj monopost nováčkovi Kellettovi, s nímž se, ještě společně s Kanaanem, bude letos v monopostu s číslem 14 střídat.
Stejná praxe s největší pravděpodobností čeká i brazilskou dvojici Sette Camara a Nasr. Prvně jmenovaný byl ve svém premiérovém testu v IndyCar 21., Nasr, který řídil v první polovině, předposlední.
Několik jezdců skončilo během středy v únikové zóně, vše se ale obešlo bez vážnější kolize. Přerušen musel být trénink třeba kvůli Ericssonovi, Hertovi či O´Wardovi.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
1:46,7603
57
2.
Alexander Rossi
Andretti Autosport
Honda
1:46,9999
+ 0.240
49
3.
Scott McLaughlin
Team Penske
Chevrolet
1:47,2630
+ 0.503
62
4.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
1:47,2750
+ 0.515
53
5.
Colton Herta
Andretti Harding Steinbrenner
Honda
1:47,3672
+ 0.607
43
6.
Simon Pagenaud
Team Penske
Chevrolet
1:47,5568
+ 0.797
66
7.
Oliver Askew
Arrow McLaren SP
Chevrolet
1:47,5611
+ 0.801
76
8.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
1:47,6921
+ 0.932
52
9.
Álex Palou
Dale Coyne Racing
Chevrolet
1:47,7070
+ 0.947
60
10.
Patricio O´Ward
Arrow McLaren SP
Chevrolet
1:47,7151
+ 0.955
67
11.
Felix Rosenqvist
Chip Ganassi Racing
Honda
1:47,7796
+ 1.020
59
12.
Marco Andretti
Andretti Herta Autosport
Honda
1:47,8385
+ 1.079
57
13.
Jack Harvey
Meyer Shank Racing
Honda
1:47,8902
+ 1.130
61
14.
Ryan Hunter-Reay
Andretti Autosport
Honda
1:47,8914
+ 1.131
51
15.
Max Chilton
Carlin Racing
Chevrolet
1:47,9628
+ 1.203
72
16.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
1:47,9870
+ 1.227
51
17.
Zach Veach
Andretti Autosport
Honda
1:48,0054
+ 1.245
59
18.
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
1:48,2198
+ 1.460
82
19.
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing
Honda
1:48,3065
+ 1.547
65
20.
Santino Ferrucci
Dale Coyne Racing
Honda
1:48,3640
+ 1.604
52
21.
Sérgio Sette Camara
Carlin Racing
Chevrolet
1:48,4707
+ 1.711
28
22.
Takuma Sató
Rahal Letterman Lanigan
Honda
1:48,6896
+ 1.930
40
23.
Charlie Kimball
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
1:48,6925
+ 1.933
52
24.
Sébastien Bourdais
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
1:48,8361
+ 2.076
35
25.
Conor Daly
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
1:49,0781
+ 2.318
62
26.
Felipe Nasr
Carlin Racing
Chevrolet
1:50,7683
+ 4.008
49
27.
Dalton Kellett
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
1:50,9943
+ 4.234
20
Zdroj: FORMULE.cz, foto: INDYCAR
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.