E-katalyzátor si poradí i s normou Euro 7 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Společnost Vitesco Technologies a divize Powertrain koncernu Continental uspěly ve výběrovém řízení na dodavatele zařízení pro elektrické vyhřívání katalyzátorů vznětových motorů. Nová technologie úpravy výfukových plynů je chráněna registrovanou ochrannou známkou Emicat a bude využita ve dvou hybridních dodávkových modelech blíže nespecifikovanou automobilkou. Praktická realizace má začít na sklonku roku 2022. E-katalyzátor je schopen pracovat, i když je motor studený Takzvaný e-katalyzátor Emicat umožňuje efektivní čištění zplodin i v režimu, kdy jsou ještě nedostatečně horké na to, aby proběhlo účinné odloučení škodlivých látek. K tomu dochází například v městském provozu. Soustava se 48 V přitom získává elektrickou energii, nutnou k zahřátí katalyzátoru, během brzdění díky rekuperaci v mild hybridním systému. „S Emicatem jsou naftové pohonné jednotky připraveny plnit exhalační limity plánované normy Euro 7, navíc za běžných jízdních podmínek. Odstraňuje se tak zásadní slabina, kterou představuje tvorba emisí, zvláště u studených agregátů,“ uvedl Klaus Hau, vedoucí obchodní jednotky Sensing & Actuation ve firmě Vitesco Technologies. Zdroj: Vitesco Komentáře ke článku
|
Reklama