Sdílení vozidel na vodík funguje |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Německý poskytovatel sdílených jízd CleverShuttle se svojí flotilou vozů Toyota Mirai absolvoval již přes pět milionů kilometrů s nulovými výfukovými emisemi. Do spolupráce probíhající od září 2017 se v Hamburku původně zapojilo 20 vozidel, později v jiných městech přibylo dalších 25. „Ukázalo se, že automobily s pohonem na vodík naprosto splňují potřeby každodenního použití. Absolutně žádné technické závady a neomezené schopnosti palivových článků s doposud až 180 tisíci kilometrů na každé auto,“ uvedl Ferry M. M. Franz, ředitel berlínské pobočky Toyota Motor Europe. Vodíkové Toyoty Mirai se v konceptu sdílených jízd osvědčily Do služby CleverShuttle je od roku 2019 kromě Deutsche Bahn zapojena i japonská společnost Mitsui. Využívají ji především fanoušci technologií a lidé, kterým záleží na ochraně životního prostředí a možnosti cestování zcela bez emisí CO2. K rezervaci jízd zákazníci používají aplikaci, přičemž platí až o 40 procent méně než u klasických taxislužeb. Zdroj: Toyota Komentáře ke článku
|
Reklama