Vodíkové BMW vyjede již za dva roky |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
BMW přináší první virtuální pohled na poháněcí soustavu vozu i Hydrogen Next. „Jsme přesvědčeni, že v budoucnu budou vedle sebe existovat různé alternativní systémy pohonu, protože neexistuje jediné řešení, které by uspokojilo celé spektrum požadavků zákazníků na mobilitu po celém světě. V dlouhodobém horizontu je velmi pravděpodobné, že právě vodíkové palivové články se stanou čtvrtým pilířem naší nabídky,“ uvedl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW AG odpovědný za výzkum a vývoj. „Palivový článek u BMW i Hydrogen Next disponuje elektrickým výkonem až 170 koní, vznikajícím na základě chemické reakce mezi vodíkem a kyslíkem z okolního vzduchu,“ vysvětlil Jürgen Guldner, viceprezident oddělení technologie vodíkových palivových článků a nových automobilových projektů u BMW Group. BMW i nadále věří v perspektivnost vodíkového pohonu Pod palivovým článkem je umístěn elektrický měnič, který upravuje napětí tak, aby jím byl poháněn elektromotor a přebytky zadržela baterie. Ta je nabíjena rekuperací kinetické energie a současně právě elektřinou z palivových článků. Vozidlo disponuje také dvojicí nádrží s tlakem 700 bar, které společně pojmou šest kilogramů vodíku. Poháněcí soustava s vodíkovým palivovým článkem bude instalována do pilotní série vozů BMW X5. Automobilka ji plánuje představit v roce 2022. Zdroj: BMW Komentáře ke článku
|
Reklama