Mercedes prohrál s Red Bullem i Renaultem! |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trend, naznačený v úvodním měření sil, se k radosti fanoušků potvrzuje. Mercedes rozhodně ve Spa-Francorchamps není tou dominantní silou, jak jsme byli zvyklí v minulých závodech. Život mu řádně komplikují Red Bull Racing, Racing Point a dokonce i Renault. V žádném případě však ne Ferrari, jehož úpadek pokračuje. Počasí se příliš nezměnilo. Oteplilo se jen nepatrně na 17 stupňů. Asfalt se zahřál na 23 stupňů. U obou haasů se v mezidobí měnily motory. Na Giovinazziho agregátu byl diagnostikován únik chladicí kapaliny. Ani jeden z těchto tří jezdců si v úvodním tréninku nezapsal čas. Deset minut uběhlo a nikdo se na trati neobjevil. Teprve potom se odvážily vyjet alfy romeo. Giovinazziho výkon 1:49,71 však nebylo možné brát vážně. Kolega Räikkönen ho sice překonal o více než tři sekundy, ale ani u něj nešlo o nic světoborného. Polehčující okolností budiž, že si stěžoval na silné vibrace. Zajímavěji už vypadalo Oconových 1:45,44 na středních gumách. Ještě rychlejším se ukázal být se stejnou směsí Albon (1:45,21). Oba dva daleko za sebou nechal Bottas s 1:44,65. Pérez se ovšem na něj dotáhl na pouhé tři setiny sekundy a dokonce porážel i Hamiltona, jedoucího na tvrdých pneumatikách. Ricciardo zajel druhý čas, jenže trénink nedokončil. Foto: Renault Ještě blíže, na dvě setinky, se k Finovi dostal Stroll. Překonal ho nicméně až Verstappen (1:44,35). Za něj se zařadil Hamilton (+0,29), u něhož papírově pomalejší obutí nehrálo žádnou roli. Ferrari se opět potácela na chvostu, haasy se do poločasu tréninku nepodařilo zprovoznit. Do napjatě očekávané simulace kvalifikace vstoupily mercedesy rozvážně. Bottas i Hamilton zůstali na měkkých gumách přibližně tři desetiny za Verstappenem. Teprve na druhý pokus se Hamilton s 1:43,84 posunul do čela. Před Bottase (+0,32) nečekaně proklouzl Albon (+0,29). Vzápětí se před dvojku Mercedesu posunul také Pérez (+0,29). Ocon byl senzačně nejrychlejší v prvním sektoru, potom však hodně ztrácel. Vettel se nevyvaroval několika drobnějších chyb a musel se spokojit s dvanáctou příčkou. Na ní se dlouho neudržel a na zlepšení se nezmohl, i kvůli neklidnému autu. Vpředu se děly věci. Verstappen prokázal, že mu to dnes perfektně sedne i na měkkých gumách a znovu převzal vedení (1:43,74). k údivu všech ho nestínovaly černé šípy, nýbrž Ricciardo (+0,04). Za třetím Hamiltonem se poskládali Albon, Pérez, Bottas, Norris, Ocon, Sainz a Gasly. Pilot AlphaTauri přitom na sedmikilometrovém okruhu zaostal za Verstappenem jen o osm desetin. Ferrari už nestačí ani týmům ze středu pole. Foto: Ferrari Po hodině konečně opustili garáž Magnussen a Grosjean. Sice děkovali svým mechanikům za odvedenou práci, určitě ale dobře věděli, že pátek mohou víceméně odepsat. V dlouhých úsecích si Mercedes jistou, i když malou převahu udržel. Nejblíže k němu měl opět Verstappen, dech naopak trochu ztrácely racing pointy. Po skvělém výsledku v kvalifikační generálce potkala smůla Ricciarda, jenž na pokyn z boxů odstavil vůz na rovince Kemmel. Později se ukázalo, že příčinou byl prudký pokles tlaku v hydraulickém systému. V závěru na chvíli zavlály červené praporky, když se jedna z reklam uvolnila a odlétla na trať. Po dvou minutách se ale už zase rozezněly motory. Ve finiši se Hamiltonovi vyrovnal Verstappen, oba sázeli kola pod 1:49.
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama