Bývalý pilot F1, Christian Klien zazářil v Le Castelletu |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Ve svém čtvrtém podniku roku 2014 slavil šampionát European Le Mans Series svého čtvrtého vítěze. V jihofrancouzském Le Castelletu se těšila z prvního triumfu posádka týmu NewBlood by Morand sestavená kolem bývalého jezdce F1, Rakušana Christiana Kliena. O mistrovi ELMS se tedy rozhodne až v posledním závodě ročníku 2014, za měsíc v Estorilu. O vítězství tentokrát bojovali v první řadě posádky stájí Morand a Murphy. Za trojici Klien/Ragues/Hirsch na modrém Morand-Morganu-Judd absolvoval úvod závodu domácí Pierre Ragues, než předal vůz na první pozici mladému Gary Hirschovi. Trošku pomalejší Švýcar během svého stintu vedení ztratil vůči zelené Murphy-ORECe s bývaým pátečním jezdcem Marussie-F1, Rodolfem Gonzalesem v kokpitu. O vítězi musela rozhodnout poslední část závodu, ve které za Moranda nastoupil Christian Klien a za Murphyho jezdec GP2 Nathanael Berthon. Na velké „Le finale grande“ se ale fandové kolem dráhy těšili bohužel nadarmo: tým Murphy se při výměně jezdců a tankování dopustil přestupku, za který byl penalizován průjezdem boxy. Zkušený Klien, jeden z nejlepších jezdců pole ELMS, pak po zbytek závodu s přehledem kontroloval vůz Signatech-Alpine posádky Chatin/Panciatici/Webb, který se sice dokázal přibížit, Rakušanovo první vítězství sezony ale neohrozil. Na smolaře týmu Murphy tak zbyla jen třetí příčka před jindy silnou kombinací Dolan/Tincknell/Albuquerque na voze JOTA-Zytek, která v Le Castelletu kupodivu nebyla schopna bojovat o prvenství. Vavříny třídy GTE si z Cote d´Azur domů vezl tým AF Corse Ferrari s posádkou Cameron/Griffin/Rugolo, která byla v celkovém hodnocení klasifikována jako osmá, 6 kol za vítězným prototypem třídy LMP2.
Se štětstím na druhém místě v Le Castelletu: Signature Alpine.
Pocestují k poslednímu podniku v Estorilu jako lídři tabulky: Panciatici, Chatin a Webb.
Zdroj: FORMULE.cz, Foto: Roman Klemm Komentáře ke článku
|
Reklama