Mladí řidiči způsobí každou desátou nehodu |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Dle statistiky je v ČR prokázána vina mladým řidičům ve věku do 24 let v každé desáté dopravní nehodě. Loni při nich zahynulo 84 osob a 272 utrpělo těžká zranění. „Auto není jen symbolem svobody, rychlosti či sociálního statusu. V nezkušených a nezodpovědných rukách se z něho může velmi lehce stát zbraň, která trvale změní životy řady nevinných lidí,“ zdůraznila Veronika Krajsová, prezidentka Asociace Záchranný kruh. Pravděpodobnost usmrcení u dopravní nehody způsobené mladým řidičem je až o 75 % vyšší než u ostatních. Obvykle přijdou o život dva nebo více lidí. Kromě viníka jsou tak bezprostřednosti ohroženi i další účastníci silničního provozu, především jeho spolujezdci. Mnohé dopravní nehody způsobené mladými řidiči končí fatálně „Vedle nezkušenosti stojí často za tragédií agresivní nebo nebezpečné chování, vyhledávání adrenalinových situací, mnohdy ve spojení s alkoholem nebo s drogami,“ upozornil MUDr. Jiří Smetana, ředitel Zdravotnické záchranné služby Karlovarského kraje. „Pomoci může i okolí. Pokud si kamarádi sednou do auta ve chvíli, kdy vědí, že ten, kdo je veze, je pod vlivem omamných látek, není to projev jejich důvěry, ale lehkovážnosti.“ Řešení tohoto problému má především preventivní charakter. „Motorista se za zkušeného považuje po ujetí jednoho sta tisíce kilometrů, to je ale v autoškole nemožné. Pokud by však mohl své první dva až tři tisíce kilometrů absolvovat po boku ostříleného kolegy, pravděpodobnost dopravní nehody by se tím výrazně snížila,“ navrhl plukovník Mgr. Pavel Žíha, vedoucí Odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Karlovarského kraje. Zdroj: Asociace Záchranný kruh Komentáře ke článku
|
Reklama