Ve druhém tréninku těsně nejrychlejší Rosberg |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Přesně podle plánu začal také druhý trénink před Velkou cenou Itálie. Nad Monzou se i tentokrát proháněly mraky, ale déšť nehrozil. Teploměr ukazoval příjemných 26°C a jezdci tedy mohli pokračovat v plnění svých programů. Piloti jako obvykle začali druhý trénink na tvrdší z nabízených směsí Pirelli, ale tentokrát jsme již měli vidět i měkčí pneumatiky a rychlejší časy na kolo. Po prvních 10 minutách byl na čele průběžného pořadí Pérez, kterého o minutu později vystřídal Magnussen. Časy vysoko nad hranicí 1:27 však o ničem nevypovídaly, jezdci zkoušeli ještě z tvrdších pneumatik vytáhnout slušné středně dlouhé stinty. Po čtvrthodině vedení podle očekávání přebral Rosberg, překvapily však záběry do garáže Mercedesu. Na Hamiltonově rozebraném voze se horečně pracovalo, zatímco Brit s kšiltovkou na hlavě garáž opustil. Rosberg zůstal na trati déle a časy postupně stlačil až na 1:27.005 a to navzdory stížnostem na vibrující přebržděnú pneumatiku. Magnussen však za ním zaostával jen o 4 tisíciny sekundy. McLarenu tvrdá sada pneumatik evidentně sedí, což potvrdil Jenson Button, který se dnes odpoledne jako první dostal pod 1:27. Do monopostu se po prodloužené letní dovolené vrátil i Kamuji Kobajaši, kamery poprvé zaujal výletem do výjezdové zóny vedle šikany Roggia. Rosberg svůj 10 kolový stint ukončil s nejlepším časem na kontě, hned za něj a těsně před mclareny se dostal Alonso. Hamilton se do garáže vrátil, ale jenom proto, aby sledoval práci mechaniků. Ti se první půl hodinu tréninku marně snažili o nastartování jeho motoru. Po více než půl hodině přišlo to, na co všichni čekali. První jezdci obuli nové pneumatiky s bílým pruhem, čili měkčí směs. První časy však byly opatrné a například Magnussen se posunul pouze na třetí místo a Pérez na sedmé. Rosberg se však okamžitě přiblížil hranici 1:26. Bottas zaostal o půl sekundy. Sutil se na středně tvrdé sadě také zlepšil, ale za cenu velmi nepříjemného průjezdu napříč Roggiou. Při Hamiltonově absenci byl Rosberg jasně nejrychlejší, ale při hledání limitů chyboval i on a ignoroval první šikanu. Střední směsi bohužel znamenaly i návrat největší slabiny letošního McLarenu. Button svůj tým po pár kolech upozornil na velké problémy se zadními pneumatikami. Přibližně v polovině tréninku našel správné tempo i druhý jezdec Ferrari. Kimi Räikkönen byl nejrychlejší v prvním sektoru a celkově na Rosbergův nejlepší čas ztratil jen desetinu sekundy. 33 minut před koncem si Hamilton přece jen nasadil přilbu a usedl do svého mercedesu. Čekal ho kopec zameškané práce.
Hamilton se rozhodl na trať vyrazit na tvrdé, oranžové sadě a jeho časy tedy nepatřily k nejlepším. Rosberg v té době absolvoval již druhý stint na střední směsi a pomalejší časy naznačovaly, že se pokusí zjistit, kolik toho vydrží. Za ním zůstávala dvojice jezdců Ferrari a Bottas. To platilo, pouze dokud se Hamilton nevrátil k mechanikům po měkčí směs a nepřivlastnil si druhé místo. 20 kol před koncem byl Rosberg se svou jízdou a nastavením tak spokojený, že svého inženýra požádal o radu, kde by se ještě dalo něco zlepšit. Ten mu doporučil používat v Lesmos 5. převodový stupeň. Velice špatně na tom byl ve druhém tréninku Lotus. Oběma jezdcům chyběla přilnavost a oba strávili většinu tréninku až za Maxem Bianchim z Marussie, daleko od časů středu pole. Na nedostatek přítlaku se stěžoval i Nico Hülkenberg z Force India. V posledních 10 minutách byl na trati hustý provoz, na co se jako první stěžoval Hamilton, ale nejvíce to zřejmě naštvalo Jensona Buttona. Poté, co strávil konec kola za za jedním z vozů Toro Rosso, se na konci cílové rovinky pokusil o předjížděcí manévr. Ten však nezvládl a nezvládl by ani prokličkovat mezi zábrany na vnitřní straně první šikany, takže musel zvolit výjezd do trávy. Druhý trénink tedy nakonec patřil Nicu Rosbergovi, Hamilton za ním ale zaostal pouze o 0.061 sekundy. Za dvojicí Mercedesu následuje dvojice Ferrari v pořadí Räikkönen - Alonso. Hülkenbergovi naměřili maximální rychlost 348.8 km/h.
Zdroj: formule.cz, FOM Komentáře ke článku
|
Reklama