Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Vladimír Rybecký počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Toyota RAV4 byla uvedena jako celosvětově první kompaktní SUV již v roce 1994. Od té doby si vydobyla postavení jednoho z nejprodávanějších vozů světa a stala se i průkopníkem hybridního pohonu mezi automobily SUV (Full Hybrid byl poprvé uveden v roce 2012). Plug-in hybridní verze RAV4 využívá více než 20 let trvajícího vedoucího postavení automobilky Toyota ve využívání hybridního pohonu a deseti let plug-in systému. Zaujme pozici na vrcholu páté generace řady RAV4, jednoho z nejoblíbenějších SUV v Evropě s více než 130 000 objednanými kusy od uvedení na trh počátkem roku 2019. Z toho přes 115 000 bylo ve verzi s hybridním pohonem. Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid slibuje nejen vyšší výkon (zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 s!), ale i nižší emise a spotřebu. Prozatímní údaje Toyoty (před konečnou homologací) podle metodiky WLTP uvádějí emise CO2 pod 29 g/km. Vůz je postaven na podvozkové platformě GA-K s akumulátorem pod podlahou. Zavazadlový prostor díky tomu má objem 520 l. Automobil je standardně vybaven systémem inteligentního elektrického pohonu všech kol AWD-i. Ve srovnání se standardní Toyotou RAV4 Hybrid byla implementována elektrická podpora k dosažení podstatného nárůstu výkonu. Toyota vyvinula nový vysokokapacitní Li-Ion akumulátor a doplnila jednotku řízení energie hybridního systému o zdokonalený měnič pro zvýšení napětí. Zážehový motor 2,5 l Hybrid Dynamic Force vychází ze stejného základu jako ve standardní RAV4 Hybrid, avšak byl upraven v souladu s požadavky plug-in hybridního systému. Největší systémový výkon je 225 kW (306 k). Řidič může volit ze čtyř jízdních režimů s hybridním pohonem a jízdou čistě na elektřinu (EV). Díky novému režimu EV (elektromobil) ujede RAV4 Plug-in Hybrid přes 65 kilometrů na plně elektrický pohon a vůz může jet rychlostí až 135 km/h bez spouštění spalovacího motoru. Na středovém panelu je devítipalcový displej multimediální soustavy - největší v rámci celé řady RAV4 - zprostředkující snadné ovládání systémů zábavy, informací a konektivity. Systém klimatizace na bázi tepelného čerpadla, převzatý z Priusu Plug-in Hybrid, byl modifikován pro nasazení v SUV s teplovodním okruhem jako v Toyotě RAV4 Hybrid. Chladivo klimatizace slouží i k ochlazování baterie. Systém vykazuje vyšší účinnost než vyhřívání spalovacím motorem nebo elektrickým topením, neboť dokáže interiér účinně ohřát pomocí tepla odebíraného z venkovního vzduchu. Prodej Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid začne ve druhé polovině roku 2020. Zdroj: AUTONOVINY.cz, Foto: Toyota Komentáře ke článku
|
Reklama