Juniora Ferrari vystřídal na špici chráněnec Red Bullu. Při druhém dni posezonních testů formule 2 v Abú Zabí totiž zajel nejrychlejší čas Zane Maloney. Barbadosan dosáhl stejně jako všichni ostatní na své maximum již v dopolední tříhodinovce. Blýskl se také Gabriel Bortoleto. Úřadující šampion FIA F3 kraloval odpolední fázi.
Výsledkovou listinu druhého testovacího dne ovládl Maloney s časem 1:35,783. Tím současně stanovil prozatímní nejrychlejší čas celého testování. Středečního vítěze Olivera Bearmana překonal o 309 tisícin sekundy.
Z jezdců, kteří už mají se šampionátem zkušenosti, se skládala celá nejrychlejší trojice čtvrtečního dne. Druhý skončil se ztrátou 105 tisícin Victor Martins. Francouz si během celého dne připsal na konto 125 kol, což je stejná vzdálenost jako u jeho týmového kolegy Zaka O´Sullivana. Piloti stáje ART Grand Prix se tak stali nejpilnější dvojicí dne. Třetí čas zajel Dennis Hauger. Nor zaostal za vítězným Maloneym o 171 tisícin.
Z nových tváří byl tentokrát nejrychlejší Josep María Martí. Španěl se blýsknul čtvrtým nejrychlejším časem. „S dopolední části jsem velmi spokojen,“ podělil se na sociálních sítích se svými fanoušky. Současně zůstává nohama na zemi. „Stále před sebou máme hodně práce, jdeme ovšem krůček po krůčku,“ dodal.
262634
Josep María Martí byl nejrychlejším nováčkem dne. Foto: Campos
Bortoleto na špici
Josep María Martí nebyl ani zdaleka jediným nováčkem, který upoutal během čtvrtku pozornost. Neméně totiž vzbudil rozruch letošní šampion FIA F3 Gabriel Bortoleto. Brazilec, který bude příští rok ve F2 závodit s týmem Virtuosi, sice skončil celkově desátý, zazářil ale zejména v odpolední části. V ní zajel čas v hodnotě 1:36,381 a stal se vítězem před Oliverem Bearmanem (1:36,891) a Enzem Fittipaldim (1:36,919).
„Byl to dobrý den. I ve středu jsme sice byli konkurenceschopní, měli jsme ale k dispozici o jednu sadu pneumatik méně než ostatní. Šetřili jsme si totiž gumy na dnešek. Pro mě to ale celé bylo jenom o tom, abych si za volantem vybudoval sebedůvěru,“ prozradil po skončení jízd.
Svému odpolednímu vítězství zatím nechce Bortoleto přikládat velký význam: „Je mi jedno, jestli jsem první, druhý nebo někde jinde. Je to pouze testování, ostatně to samé jsem říkal i loni v Jerezu. Nikdy nevíme, kdo má jaký program, kdo jede s velkým množstvím paliva a tak podobně,“ dodává.
262637
Gabriel Bortoleto už si zvyká za volantem monopostu F2. Foto: Virtuosi
Ve čtvrtek se červenými vlajkami nemávalo tolik jako ve středu. V problémech jsme viděli jezdce pouze dvakrát. Pokaždé se tak stalo odpoledne. Nejprve zastavil ve druhé zatáčce Joshua Dürksen a poté v sedmé Zak O´Sullivan.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Zane Maloney
Rodin Carlin
Mecachrome
1:35,783
83
2.
Victor Martins
ART Grand Prix
Mecachrome
1:35,888
+ 0.105
125
3.
Dennis Hauger
MP Motorsport
Mecachrome
1:35,954
+ 0.171
100
4.
Josep María Martí
Campos Racing
Mecachrome
1:35,984
+ 0.201
110
5.
Zak O´Sullivan
ART Grand Prix
Mecachrome
1:35,993
+ 0.210
125
6.
Andrea Kimi Antonelli
PREMA Racing
Mecachrome
1:35,995
+ 0.212
102
7.
Franco Colapinto
MP Motorsport
Mecachrome
1:36,013
+ 0.230
91
8.
Jak Crawford
DAMS
Mecachrome
1:36,054
+ 0.271
105
9.
Enzo Fittipaldi
Van Amersfoort Racing
Mecachrome
1:36,067
+ 0.284
95
10.
Gabriel Bortoleto
Invicta Virtuosi Racing
Mecachrome
1:36,072
+ 0.289
105
11.
Isack Hadjar
Campos Racing
Mecachrome
1:36,100
+ 0.317
102
12.
Oliver Bearman
PREMA Racing
Mecachrome
1:36,101
+ 0.318
92
13.
Joshua Dürksen
PHM Racing
Mecachrome
1:36,318
+ 0.535
67
14.
Richard Verschoor
Trident
Mecachrome
1:36,379
+ 0.596
76
15.
Juan Manuel Correa
DAMS
Mecachrome
1:36,382
+ 0.599
92
16.
Paul Aron
Hitech Pulse-Eight
Mecachrome
1:36,599
+ 0.816
118
17.
Ritomo Mijata
Rodin Carlin
Mecachrome
1:36,637
+ 0.854
79
18.
Amaury Cordeel
Hitech Pulse-Eight
Mecachrome
1:36,679
+ 0.896
118
19.
Rafael Villagómez
Van Amersfoort Racing
Mecachrome
1:36,867
+ 1.084
96
20.
Oliver Göthe
Trident
Mecachrome
1:37,078
+ 1.295
96
21.
Kush Maini
Invicta Virtuosi Racing
Mecachrome
1:37,163
+ 1.380
51
22.
Joshua Mason
PHM Racing
Mecachrome
1:37,261
+ 1.478
91
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Rodin Carlin
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.