Kopecký počítá s konkurencí od mladíků, Středoevropskou rallye opět vynechá |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Dušan Bouzek počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Útok na 11. titul v republikovém mistrovství, ale opět bez startu ve Středoevropské rallye. Tak vypadají plány Jana Kopeckého pro sezonu 2024. Nejenom o nich, ale také o dalších tématech včetně budoucnosti WRC se rodák z Opočna rozpovídal v našem exkluzivním rozhovoru.
Jan Kopecký letos zaútočí se Škodou Fabia RS Rally2 na svůj 11. republikový titul. Foto: Motorsport Kopecký
Loni se poprvé uskutečnila Středoevropská rallye, která byla součástí kalendáře WRC a na jejímž pořádání se podílela také Česká republika. Jak se vám soutěž líbila? Myslím si, že to byla skvělá zpráva především pro české fanoušky a gratuluji pořadatelům, že první MS na našem území zvládli par excellence. Byl jste se na soutěž podívat i osobně? Díky továrnímu týmu Škoda Motorsport jsem měl možnost startovat pravidelně v MS, takže Středoevropskou rallye jsem sledoval z pohodlí svého domova (směje se – pozn. red.). Jak říkáte, na svém kontě už máte řadu zkušeností z mistrovství světa, v roce 2018 jste se mimo jiné stal šampionem WRC 2. Neláká vás ale i přesto se letos při Středoevropské rallye opět ukázat ve startovní listině? Loni jste se této soutěže neúčastnil… Kdyby mohly hovořit mé ruce, strašně rády by držely volant speciálu Škoda Fabia RS Rally2 na této rallye. Ale právě díky svým zkušenostem z mistrovství světa vím, že jediný start v takovém šampionátu pro mě již nemá smysl. Jak finančně náročné by něco takového bylo? Odhaduji to kolem 70 tisíc eur. Pojďme nyní zpět k MČR. Na jaké soutěže z letošního kalendáře se těšíte nejvíce? Těším se na všechny české soutěže. Každá z nich je svým způsobem originální a nabízí jiný charakter včetně podmínek na rychlostních zkouškách. Máte za sebou už řadu úspěchů a zkušeností. Existuje ale i přesto pořád nějaká meta, na kterou jste ještě nedosáhl a přál byste si to napravit? Často můžeme například vidět, že se bývalý soutěžní jezdec vydá na Rallye Dakar. Nelákal by proto tento podnik i vás? Své soutěžácké sny jsem si za daných podmínek splnil, a to díky všem lidem, kteří mně v tom pomáhali včetně partnerů. Budu proto rád, když ještě strávím nějakou chvíli za volantem soutěžního speciálu v České republice. Dakar mě zatím neláká, mimo jiné i z časových důvodů. Rád bych totiž byl u všeho se svou manželkou a našimi syny, kteří rostou jako z vody. Vše se na sto procent stihnout nedá (směje se – pozn. red.). Když už mluvíme o světových soutěžích, co říkáte na první dva podniky letošního WRC? Mrzí mě, že je na startu velice málo vozů Rally1 a myslím si, že změny, které chystá FIA do budoucnosti, by mohly pomoci k návratu většího počtu těchto vozů. To je velice dobrá zpráva pro MS a pro fanoušky. Atraktivita MS okamžitě vystřelí nahoru. Škoda, že nejsem o deset let mladší… (směje se – pozn. red.). Kdybyste si měl tipnout, kdo se stane letošním šampionem WRC, jaké jméno byste vyslovil? Elfyn Evans. Ve WRC byl letos zaveden nový bodovací systém, který vyvolává rozporuplné reakce. Jezdci jsou hodnoceni zvlášť za pořadí po sobotní etapě a poté za výsledky nedělní etapy a závěrečné powerstage. Ve Švédsku ale došlo k něčemu hodně netradičnímu – celkově druhý Elfyn Evans získal v součtu více bodů než vítězný Esapekka Lappi. Co si myslíte o tomto systému? Musím se přiznat, že novému bodovacímu systému WRC moc nerozumím. Není ale správné, aby absolutní vítěz bral méně bodů než jiná posádka, která dokončí soutěž až za ním. Zdroj: exkluzivní rozhovor redakce, úvodní foto: Motorsport Kopecký
Komentáře ke článku
|
Reklama