Plus pro Verstappena a další Vettelův nezdar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bohužel znovu se ukázalo, že vstupní měření sil o možnostech jednotlivých aktérů napoví hodně málo nebo vůbec nic. Ví to nesporně i vítězný Verstappen, protože zejména mercedesy se pohybovaly spíše v úsporném režimu. Zaznamenání hodným faktem je však výpadek Vettela, zaviněný technickým problémem. To nedodá příliš optimismu do žil... V Silverstone je horko, na zdejší poměry až nezvyklé. Teplota vzduchu atakovala třicítku, asfalt měl ještě o sedm stupňů více. Nejdůležitější událost nesporně představovala náhrada Péreze, u něhož se prokázala nemoc Covid-19, Hülkenbergem. Němec musel v šibeniční lhůtě stihnout spoustu věcí a tak není divu, že ještě několik minut před začátkem se v padoku promenádoval v civilu. Do auta se posléze posadil v kombinéze, vypůjčené od Strolla. Situaci zpočátku nezvládali ani časoměřiči, kteří ve svém přehledu nadále uváděli Péreze. Úvod závodního víkendu byl, jak jsme si již zvykli, rozpačitý. Po trati kroužil osamělý Sainz s mírně vylepšeným mclarenem. Změny se měly dotknout hlavně podlahy. Jen pomalu se přidávali další, včetně navrátilce Hülkenberga. Referenční čas 1:32,66 ale nakonec zajel Räikkonen. Relevantnějších bylo až 1:29,43 v podání Norrise. Verstappen si stěžoval, že v kokpitu nemůže pořádně hýbat hlavou. Räikkönen se po hodinách ocitl v kačírku, dostal se z něj nicméně vlastní silou. Do čela se s 1:29,19 posunul Verstappen. Za něj se seřadili Norris, Ocon a Ricciardo. Giovinazzi se roztočil v zatáčce Becketts. Po návratu z výletu do zeleně natolik zaneřádil povrch trati, že trénink musel být přerušen a maršálové se pustili do úklidu. Hülkenberg to zvládl! Stihl i začátek prvního tréninku. Foto: Racing Point Jedno to už bylo Vettelovi. Na jeho ferrari selhal chladič, takže po dvou instalačních kolech mohl jít klidně na oběd. Po desetiminutové pauze se pokračovalo, teď již i s mercedesy. Bottas se prezentoval s 1:29,12, Hamilton byl prozatím o více než sekundu pomalejší. S tím se samozřejmě nespokojil a výrazně přitlačil na 1:28,34. Za černými šípy se drželi Verstappen a Stroll, zatímco Leclerc byl nejlepší desítce zatím na hony vzdálen. O kvalitách „růžových mercedesů“ svědčí to, že Hülkenberg bez jakékoliv zkušenosti s nimi již postoupil na osmou pozici. Z Hamiltonovy porážky se nedají vyvozovat žádné závěry. Uvidíme, kdy pořádně šlápne na plyn. Foto: Mercedes Giovinazziho trápení neskončilo. Bude ještě popotahován sportovními komisaři za to, že po výše zmíněném incidentu se vlekl se zničenými gumami do boxů hlemýždím tempem a navíc jejich kousky rozesel po nemalé části okruhu. Verstappen se zlepšil na 1:27,422 a znovu se ujal vedení. Z jeho soupeřů se pod 1:28 dostal jen Hamilton, jenže s o stupeň tvrdším obutím. Bottas se propadl na šesté místo, přes něj se přehnali Stroll, Albon a Leclerc. Na rozdíl od nich však Fin dosáhl svého maxima na tvrdých pneumatikách. V konci se spíše zkoušela výdrž, takže pořadí nejrychlejších časů se již nepohnulo.
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama