Převodovka s předstihem přeřadí sama |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Společnosti Hyundai Motor Company a Kia Motors Corporation oznámily, že vyvinuly síťově propojené řízení převodovky, které využívá informační a komunikační technologie ICT (Information and Communication Technology) pro předvídavé řazení. Vozidlo s tímto systémem dokáže s předstihem automaticky zařadit vhodný převodový stupeň na základě topografických vlastností projížděné trasy a aktuálního stavu dopravy. ICT Connected Shift System používá řídicí jednotku převodovky TCU (Transmission Control Unit) s inteligentním softwarem, který v reálném čase dostává a vyhodnocuje vstupní data. Na jejich základě vypočítává optimální průběh řazení pro jízdní situace pomocí algoritmu s umělou inteligencí a vydává příslušné pokyny. Schéma fungování síťově propojeného řízení převodovky V rámci testů na silnicích s mnoha zatáčkami se počet řazení snížil přibližně o 43 procent v porovnání s vozidly bez ICT. Zařízení je kompatibilní s technologií autonomní jízdy. V její éře sníží spotřebu paliva díky pohotovým reakcím na průběh cesty a silniční provoz. Zdroj: Hyundai Komentáře ke článku
|
Reklama