Sargeant vrací úder |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Dušan Bouzek počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Po otočení nejlepší desítky ze sobotního závodu stál v čele startovního roštu druhého klání belgického víkendu Verschoor. Jako druhý startoval Lawson. Ze třetí pozice začínal Sargeant, který včera přišel o celkové vedení. Čtvrtý byl Caldwell, pátý Vesti, šestý Piastri, jenž se po sobotním závodě vrátil zpět do čela šampionátu, sedmý Smoljar, osmý Beckmann, devátý Pourchaire a nejlepší desítku uzavíral včerejší vítěz Zendeli. Český pilot Staněk zahajoval nedělní závod z 24. pozice. Po startu udržel vedení Verschoor. Na druhou pozici se posunul Sargeant a na třetí povyskočil Caldwell. Sargeantovi ovšem druhá příčka nestačila a na rovince Kemmel Straight se pokusil zaútočit na Verschoora. Před Nizozemce se sice dostal, předtím si ale zkrátil trať a pozici tak vrátil.
Úvodní metry nevyšly ze druhé pozice startujícímu Lawsonovi. Ten se kromě Sargeanta a Caldwella propadl také za Vestiho a kroužil po trati až jako pátý.
Po prvním kole vedl Verschoor s náskokem čtyř desetin na druhého Sargeanta. Třetí Caldwell ztrácel 1,3 sekundy. Čtvrtý byl Vesti, pátý Lawson, šestý Pourchaire, sedmý Smoljar, osmý Piastri, devátý Beckmann a nejlepší desítku uzavíral Fernández. Včerejší vítěz Zendeli najížděl do druhého kola jako jedenáctý. Staněk figuroval na dvacáté čtvrté příčce.
V prvním kole se nedokázal vyhnout potížím Williams. Pilot Jenzeru se na konci prvního kola objevil u mechaniků. Dokázal se ale do závodu vrátit.
I ve druhém kole pokračovaly Sargeantovy snahy převzít vedení. Opět se pokusil zaútočit na Verschoora v zatáčce Les Combes. Znovu ale bez úspěchu.
V problémech se během druhého okruhu ocitl Doohan. Pilot stáje HWA Racelab si přivodil defekt pneumatiky. Ještě sice dokázal dojet k mechanikům, netrvalo však dlouho a odstoupil.
V úvodní zatáčce prvního kola byl ze třetího místa vyšoupnut Caldwell. Předjel ho Vesti.
Zanedlouho na Kemmel Straight probíhala další bitva o první místo mezi Verschoorem a Sargeantem. Zatímco v předchozích dvou okruzích Verschoor odolával, tentokrát již byl na pilota Premy krátký a ten se stal novým vedoucím mužem závodu.
Na rovince Kemmel Straight se nebojovalo pouze o první místo. Caldwell toužil po návratu na třetí pozici a pokoušel se Vestimu předjetí vrátit. To se mu ale nepodařilo a nejenže nepokořil Vestiho, ale dokonce se propadl za Pourchaireho. Francouz tak putoval na čtvrtou příčku.
Pourchaire ale nebyl jediným jezdcem ART Grand Prix, který chtěl dopředu. Smoljar se pokoušel uzmout šestou příčku Lawsonovi. Novozélanďan ale nepodlehl.
Krátce po ztrátě první příčky se musel Verschoor obávat i o tu druhou. Na jeho zádi již byl totiž nalepen Vesti a před Nizozemce se na rovince Kemmel Straight skutečně dostal.
Z páté až na osmou příčku spadl ve čtvrtém okruhu Caldwell. Na jezdci Tridentu si postupně smlsli Lawson, Smoljar a Piastri.
Oranžovo-černá vlajka byla vyvěšena Bělovovi. Ruský nováček tak byl nucen absolvovat zastávku kvůli opravě vozu.
V daleko větších problémech se ale brzy nacházel další novic - Chovet. Pilot Hitechu havaroval v zatáčce Les Combes a postaral se o vyhlášení fáze virtuálního zpomalovacího vozu.
Restart přišel v pátém kole a vzápětí se měnil majitel deváté pozice. Na tu se dostal Peroni a odsunul tak Beckmanna.
Německý závodník se ale nevzdával a velmi brzy jezdci Camposu předjetí vrátil. Stalo se tak již v šestém kole na rovince Kemmel Straight.
Tvrdě se bojovalo i na zadních pozicích. Toho byli zářným příkladem piloti Carlinu Das a Novalak, jejichž bitva se dokonce neobešla bez kontaktu.
Krátce poté, co se Beckmann vypořádal s Peronim, pokořil rovněž týmového kolegu Caldwella. V té chvíli byl německý pilot osmý.
V osmém kole Verschoor přišel i o třetí pozici. Posunul se před něj Pourchaire.
Ani tím ale pád pilota MP Motorsportu nekončil. Zatímco v devátém kole ho předjeli Lawson a Smoljar, během desátého okruhu si jeho skalp připsal také Piastri a najednou figuroval až na sedmé pozici.
Brzy se znovu bojovalo o třetí místo. Tentokrát se Pourchaire musel mít na pozoru před Lawsonem. Definitivně Francouz s juniorem Red Bullu prohrál ve dvanáctém kole. Z jeho souboje s Lawsonem navíc vytěžil i Smoljar a Pourchaire přišel rovněž o čtvrté místo.
Mezitím se začala dramatizovat situace v čele. Náskok prvního Sargeanta byl stále menší a brzy činil již jen necelou jednu a půl sekundu.
Souboj mezi Peronim a Caldwellem o deváté místo skončil kolizí. Po ní se první jmenovaný roztočil a vypadl mimo bodovanou desítku.
Na špici i nadále Vesti stahoval Sargeanta. Ve čtrnáctém kole již byl Američanův náskok menší než jedna sekunda.
Kolega vedoucí dvojice Piastri se posunul na páté místo před Pourchaireho. Před Francouzem se následně udržel až do cíle. Nakonec byl ale klasifikován jako šestý. Obdržel totiž pětisekundovou penalizaci. Komisaři usoudili, že při souboji s Verschoorem získal výhodu výjezdem mimo trať. Pourchaire se tak vrátil na pátou pozici.
V čele se sice Vesti snažil, Sargeanta již ale o druhé vítězství v sezoně nepřipravil. Americký jezdec se mohl radovat rovněž z návratu do čela průběžného pořadí, které včera ve prospěch Piastriho ztratil. Sargeant dnes kromě patnácti bodů za vítězství bral i dva bonusové za nejrychlejší kolo. Za Sargeantem a Vestim skončil na třetí pozici Lawson.
Kromě Doohana a Choveta nakonec nespatřil šachovnicovou vlajku ani Bělov. Rusovo účinkování skončilo mimo záběry televizních kamer. Po závodě se udělovaly penalizace. Trest stihl Haugera, Malvestitiho a Bělova. Hauger byl uznán vinným za kolizi s Williamsem a komisaři jej potrestali pěti sekundami, což vedlo k pádu norského závodníka z osmnáctého místa na devatenácté. Malvestiti zase zavinil v závěrečné zatáčce posledního kola incident s Dasem, za což pykal přičtením deseti sekund k výslednému času a poklesem z dvacátého místa na dvacáté čtvrté. Bělov pak obdržel pětisekundový trest za kolizi s Malvestitim. Jeho penalizace ale byla pouze symbolická. Rus totiž do cíle nedojel.
Pořadí šampionátu F3 - 2020
Zdroj: původní reportáž redakce, foto: Prema
Komentáře ke článku
|
Reklama