Mercedes, Mercedes, Mercedes… Tři tréninky a pokaždé byl nejrychlejší jezdec suverénního týmu. V tom třetím však prokázaly dobrou rychlost mclareny. Dařilo se také Ricciardovi, ale mechanici budou mít starosti, aby jeho renault dostali zpět do dobré kondice do startu kvalifikace.
V sobotu v pravé poledne bylo v Monze příjemných 25 °C, asfalt se zahřál na 37 °C, vlhkost vzduchu byla 54 % a vítr vál rychlostí zhruba 1,2 m/s. To byly parametry, s nimiž si musela dvacítka jezdců poradit ve třetím tréninku na VC Itálie. Ten totiž měl naznačit, zda se pozměnily ambice týmů pro kvalifikaci po zákazu takzvaných party módů.
Někteří jezdci s výjezdem na trať nijak neváhali. Prvním z nich byl Giovinazzi. Okamžitě však všichni zmizeli zpátky v boxech a následovala dlouhá patnáctiminutová pauza. První kompletní kolo objel Sainz na střední směsi pneumatik a nastavil čas 1:21,875. Uplynulo 20 minut a nikdo další ho nenásledoval. Sainz tedy čas posunul na 1:21,502. To už se blížil svému času ze druhého tréninku.
Až v té chvíli se aktivita soupeřů výrazně zvětšila. Na první místo se dostal Hamilton časem 1:20,658, za ním následovali Bottas (+0,116), Gasly (+0,617), Ricciardo, Sainz, Pérez… Nesoustředěný Leclerc pořádně vyděsil Norrise, jen se štěstím nedošlo ke kolizi. Za mercedesy se vyšvihli Ocon, Pérez a Gasly. Vozy týmu Racing Point však dosud nepoužily měkké pneumatiky. Ty naopak nebyly nic platné jezdcům Ferrari, protože jim nepomohly ani do první desítky.
Po půl hodině se pochlapil Bottas a posunul se do vedení časem 1:20,622. Verstappen ho obratem vylepšil na 1:20,456, a to jel na střední směsi pneumatik. Na druhém konci se mezi jezdce týmů Williams, Haas a Alfa Romeo propadl jediný Vettel…
Někteří jezdci kvůli nedodržení limitů tratě přišli o svá nejrychlejší kola, byli mezi nimi například Albon nebo Leclerc. Podle očekávání se posledních osmnáct minut konečně jezdilo na plné obrátky. Hamilton měl do té chvíle odjetých jen pět kol a stále vyčkával.
237307
Lando Norris ve třetím tréninku prokázal dobrou rychlost mclarenů. Foto: McLaren
A když mercedesy vyjely – znovu na měkké směsi – pořadí v tréninku se měnilo. Bottas zajel 1:20,089, zatím nejlepší čas italského víkendu. Hamilton kvůli jezdecké chybě v první šikaně nezrychlil. Zlepšil se až v dalším kole, ale na Bottase to zatím nestačilo.
Zrychlila také obě ferrari a Leclerc vyskočil až na páté místo. Ovšem vzápětí se předvedli i další. Norris postoupil na druhé místo, Ricciardo na třetí. Všichni už měli samozřejmě obutou měkkou směs pneumatik. Ricciardo okamžitě zaplatil daň za zrychlení – musel z technických důvodů odstavit vůz na okraji tratě. Trénink byl kvůli tomu sedm minut a devatenáct sekund před koncem zastavený.
Po obnovení provozu zbývaly jen dvě a půl minuty. Byla to dokonalá generálka na odpolední kvalifikaci. Všichni ze sebe museli dostat maximum v jediném kole. S výjimkou Ricciarda a Norrise, kteří se téhle hry už neúčastnili.
Nejprve Sainz poskočil na druhé místo. Albon vyjel z tratě a pokazil své kolo. Hamilton prožil při velkém provozu krizovku a musel vybočit až do trávy. Nikdo se už nezlepšil, a tak Mercedes ovládl i třetí trénink.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Valtteri Bottas
Mercedes
Mercedes
1:20,089
14
2.
Carlos Sainz
McLaren
Renault
1:20,318
+ 0.229
14
3.
Lando Norris
McLaren
Renault
1:20,412
+ 0.323
15
4.
Daniel Ricciardo
Renault
Renault
1:20,419
+ 0.330
9
5.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:20,439
+ 0.350
11
6.
Max Verstappen
Red Bull
Honda
1:20,456
+ 0.367
15
7.
Alexander Albon
Red Bull
Honda
1:20,563
+ 0.474
15
8.
Esteban Ocon
Renault
Renault
1:20,693
+ 0.604
13
9.
Lance Stroll
Racing Point
Mercedes
1:20,804
+ 0.715
14
10.
Sergio Pérez
Racing Point
Mercedes
1:20,897
+ 0.808
13
11.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:20,917
+ 0.828
11
12.
Pierre Gasly
AlphaTauri
Honda
1:20,936
+ 0.847
14
13.
Daniil Kvjat
AlphaTauri
Honda
1:20,953
+ 0.864
13
14.
Romain Grosjean
Haas
Ferrari
1:21,205
+ 1.116
14
15.
Sebastian Vettel
Ferrari
Ferrari
1:21,263
+ 1.174
13
16.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:21,436
+ 1.347
15
17.
Kimi Räikkönen
Alfa Romeo
Ferrari
1:21,459
+ 1.370
15
18.
George Russell
Williams
Mercedes
1:21,677
+ 1.588
16
19.
Nicholas Latifi
Williams
Mercedes
1:21,764
+ 1.675
15
20.
Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo
Ferrari
1:22,090
+ 2.001
15
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes
Zdroj: Originální materiál redakce
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.