Bottas otevřel Hamiltonovi cestu k titulu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
1 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hamilton zažil veliký den. Dosáhl 91. triumfu v podniku MS F1, čímž vyrovnal Schumacherův rekord, a současně si prakticky pojistil letošní titul. Bottas mu to svým odstoupením hodně ulehčil. Skvěle si vedl narychlo povolaný náhradník Racing Pointu Hülkenberg. Výpadky některých předních závodníků dovedly tentokrát k bodům i outsidery z Haasu a Alfy Romeo. Ani v neděli se počasí příliš neumoudřilo. Vzduch měl jen deset stupňů, asfalt o devět více. Na pole position stál Bottas. Příliš se na tuto výhodu ale nemohl spoléhat. Z dosavadních 18 velkých cen, které se na Nürburgringu jely, totiž jen třikrát vyhrál borec s nejlepším výchozím postavením. Už na roštu si Hamilton stěžoval, že volant je příliš volný a ptal se, proč nebyl opraven. Odpověď zněla, že FIA k tomu nedala v režimu Parc fermé souhlas. Räikkönen nastoupil do své 323. velké ceny F1 a překonal tak dosavadní maximum Rubense Barrichella. Na středních pneumatikách začínali Vettel, Gasly, Kvjat a Grosjean. Že budou mít obě auta na bodech, asi nečekali ani sami lidé z Racing Pointu. Foto: Racing Point Hamilton okamžitě po startu zaútočil a v úvodní zatáčce se zdálo, že má Bottase na lopatě. Ten mu to ale v Mercedes Areně vzápětí oplatil. Třetí se držel Verstappen před Leclerkem, Ricciardem a Albonem, jenž klesl o jedno místo. Ve druhém kole už měl Bottas na svého kolegu k dobru 1,5 sekundy. Verstappen se držel na dostřel, zato Leclerc vykazoval desetisekundové manko a za zády si vezl nepříjemně dotírajícího Ricciarda. Hülkenberg předjel Grosjeana, jubilanta Räikkönena a Latifiho a usadil se na sedmnácté příčce. Po pěti kolech vykrystalizovalo pořadí Bottas, Hamilton, Verstappen, Leclerc, Ricciardo, Albon, Norris, Pérez, Ocon, Sainz, Giovinazzi, Vettel, Magnussen, Gasly, Kvjat, Russell, Hülkenberg, Latifi, Räikkönen a Grosjean. Posledně jmenovaný hlásil zásah do ruky kamenem vymrštěným Räikkönenovou alfou. Francouz vyjádřil obavu, že má zlomený prst. Ve chvíli, kdy meteoradar prorokoval do pěti minut lehký déšť (šlo o falešný poplach), zamířil k mechanikům Albon. Přezul na střední směs a spadl na poslední místo. V devátém kole zužitkoval Ricciardo dlouhodobý tlak a vypořádal se v Mercedes Areně s Leclerkem krásným manévrem zvnějšku. Verstappen sice dojel druhý, ale ani na okamžik nemohl pomýšlet na to, že by ohrozil suveréna Hamiltona. Foto: Red Bull Zatímco Leclerkovi v boxové uličce obouvali střední gumy, jeho parťák Vettel se roztočil. Ztratil však jen tři pozice. O další přišel při zastávce, během níž mu nasadili tvrdé pneumatiky. Na nich doufal dojet až do cíle. Třináctka se znovu ukázala jako nešťastné číslo. Alespoň pro Bottase, který probrzdil v nájezdu do první zatáčky a nechtíc tak vyklidil ideální stopu Hamiltonovi. Navíc si poničil gumy a musel pro nové, tentokrát střední. Vrátil se těsně za Ricciardem na čtvrté pozici. Mimo pozornost kamer se na chvostu střetli Räikkönen a Russell. Viníkem byl jednoznačně Iceman, který se do svého soupeře v první zatáčce opřel. Později ho sportovní komisaři „odměnili“ desetisekundovou penalizací. Mladý Brit utrpěl defekt a nepodařilo se mu dojet do boxů, takže byl nucen vzdát. Ředitelství závodu kvůli tomu aktivovalo režim virtuálního safety caru. To byl přímo dar z nebes pro Hamiltona, který okamžitě zamířil ke svým mechanikům. Totéž učinili Verstappen a Ricciardo. Albon se střetl v poslední zatáčce s Kvjatem. Pilot AlphaTauri během konfliktu přišel o přední křídlo. Bohužel již minul odbočku do boxů a byl tak nucen protrpět s raněným autem celé další kolo. Thajec za svůj kousek inkasoval pětisekundový trest. Bottase zneklidnil klesající výkon, dostalo se mu ale ujištění, že po přenastavení módu bude vše v pořádku. Hamilton si připsal nejrychlejší kolo a druhému Verstappenovi utekl na 1,8 sekundy. Mezi prvními gratuloval Ricciardovi k úspěchu jeho již do civilu převlečený kolega Ocon. Foto: Renault Bottasovy obavy se záhy potvrdily. Jeho inženýr mu přikázal, aby černý monopost definitivně zaparkoval v garáži. Přitom v něm byl instalován zbrusu nový motor… První odhady hovořily o možné poruše jednotky MGU-H. Stejně skončila i Oconova pouť závodem. Řádně nabuzený Albon se zapletl do další strkanice, tentokrát s Gaslym. Jak se zdálo, měl na AlphaTauri dnes mimořádně spadeno. Odnesl to probržděnými ploškami na pneumatikách. V dalším kole trochu překvapivě odstoupil, když žádnou viditelnou poruchu jsme nezaregistrovali. Také Norris se ocitl v nesnázích. Jeho časy na kolo se rapidně zhoršily a snaha přivést stávkující agregát k poslušnosti zjevně nevedly ke kýženému výsledku. S blížícím se poločasem začínalo být zřejmé, že dosud nepřezutí Norris, Pérez a Sainz, držící třetí až pátou příčku, se pokusí absolvovat velkou cenu s jedinou zastávkou. To nebyla příznivá zvěst pro momentálně šestého Ricciarda. Hamilton zvýšil náskok na Verstappena na bezmála pět sekund a vypadalo to, že průběh klání bez problému kontroluje. Norris ve 29. kole přešel na střední gumy a klesl za Ricciarda a Leclerka. Udržel se nicméně před Pérezem a Sainzem. Jenže dál zápolil s vozem, přičemž se mu dostalo nepříliš povzbuzující rady, že si s tím musí poradit sám. Už kolem něj profrčel Pérez a zuby si brousil Sainz. Diváky pobavili Pérez a Leclerc, kteří si ve 35. kole dvakrát vyměnili pozice. Nejprve Mexičan ošálil svého soka v NGK šikaně, ten mu to v následující zatáčce vrátil i s úroky. Pérez nehodil flintu do žita a v následujícím kole prorazil s konečnou platností. Leclerc potom podruhé zastavil a ocitl se až za Vettelem a Räikkönenem na desátém místě. Bleskově si s oběma ale poradil. Dvacet kol před koncem se už v jednom kole nacházelo jen pět účastníků: Hamilton, Verstappen (+8,8), Ricciardo (+67,4), Pérez (+81,0) a Sainz (85,2). Na body ještě mohli pomýšlet Norris, Leclerc, Gasly, nenápadně vpřed se tlačící Hülkenberg a Räikkönen. Ve 44. kole se završilo Norrisovo utrpení. Odstavil mclaren vedle dráhy a zapříčinil tak jednak vyjetí safety caru, jednak čilý ruch v boxech, do nichž zavítali Ricciardo, Sainz, Verstappen a nakonec i Hamilton. Pérez zaváhal, ale nakonec obhájil čtvrtou příčku před Sainzem. Neutralizace se protáhla až do 50. kola. Restart zvládl Hamilton hladce, Verstappen s nemalými obtížemi. Ricciardovi se přesto ubránil. Při dalším průjezdu cílem měl Hamilton už zase na Verstappena k dobru 1,1 sekundy a dále se mu vzdaloval. Finální fáze proběhla v relativním klidu. Ricciardo splnil svůj slib, dostal se na pódium a jeho šéfa Cyrila Abiteboula tak čeká cesta do tetovacího salonu. Verstappen ještě uzmul o šest tisícin Hamiltonovi nejrychlejší kolo a připsal si bonusový bod.
Pořadí MS F1 v Poháru jezdců - 2020
Pořadí MS F1 v Poháru konstruktérů - 2020
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama