Nehod ubylo, mrtvých chodců nikoliv |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Od letošního ledna do září nepřežilo střet s vozidlem již 62 chodců, což je meziročně o pět osob více. Na všech usmrcených i těžce zraněných se podílejí zatím 17 procenty. „Epidemická situace a opatření související s Covid-19 letos celkově snížily intenzitu dopravy a nehodovost na silnicích. Střetů, při nichž umírali chodci, přitom ale neubylo. Většinu těchto tragických událostí způsobují řidiči. Často přitom přehlédnou člověka dokonce na vyznačeném přechodu,“ uvedl Mgr. Tomáš Neřold, M.A., vedoucí oddělení BESIP Ministerstva dopravy ČR. Přechody patří k nejrizikovějším místům na našich silnicích Přestože statistická čísla ukazují, že viníky kolizí jsou především ti, kteří sedí za volantem, rozhodně se nedá mluvit o bezchybném chování druhé strany. „Nejčetnější je selhání na úrovni detekce podnětů, což znamená, že účastník nevnímal toho druhého jako nebezpečí, tedy nerozeznal dostatečně včas nadcházející kritickou situaci. Stává se tak v důsledku omezené viditelnosti nebo distrakce pozornosti,“ vysvětlila Ing. Veronika Valentová, Ph.D., ředitelka Divize dopravního inženýrství, bezpečnosti a strategií CDV. Pohledem účinné prevence proti fatálním následkům srážek s automobily přitom stačí v případě chodců pečlivě zvážit situaci, na přechodu nezmatkovat, náhle nezpomalovat nebo se dokonce nevracet zpět přes komunikaci. Ideálně by měl přecházející navázat oční kontakt s přijíždějícím šoférem a ujistit se o vzájemném pohybu na vozovce. Zdroj: Asociace Záchranný kruh Komentáře ke článku
|
Reklama