Aston Martin se chce vyškrábat zpět |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Aston Martin se nesmířil s představou, že sezonu 2021 přetrpí a v roce 2022 ho čeká nový začátek. Pustil se do vylepšování spodní zadní části vozu, která zpomaluje celý vůz AMR01. Jako Mercedes, tak i Aston Martin navázal na svůj loňský vůz s malým sklonem zezadu dopředu, s dlouhou podlahou blízko u vozovky, která mu zajišťovala nemalou část přítlaku. Nová technická pravidla pro tento rok však podlahu a difuzor značně ořezala. Avšak šéf týmu v rozhovoru pro RaceFans řekl, že "ještě není konec" a "letošní sezonu jsme nevzdali". "Ve větrném tunelu a CFD jsme přišli na pár věcí," vysvětluje Otmar Szafnauer. "Brzy opustí výrobu a dáme je na vůz. Musíme se vyškrábat zpět tam, kde jsme byli, než nás FIA zpomalila s odůvodněním, že se jedná o záležitost bezpečnosti. Vozy některých týmů však vůbec nezpomalily, my ano. Změny se dotkly oblastí zadní části vozu a kolem pneumatik, tam i potřebujeme najít nový přítlak. Musíme zvýšit přítlak generovaný v zadní části vozu, abychom mohli na vyšší přítlak nastavit i předek a pak bude vůz jako celek opět fungovat." Za vozy Aston Martinu se v Bahrajnu dělaly fronty. Foto: Aston Martin Szafnauer přiznal, že pohled na analýzu dat po kvalifikaci na první závod sezony byl jako z noční můry. "Při analýze jsme si uvědomili, že vozům s malým sklonem pravidla vzala podstatně více než ostatním. A jednoduché řešení neexistuje. Poprvé odkdy jsem v tomto sportu, již 24 let, se stalo, že jsme museli homologovat zavěšení kol. Kvůli pandemii koronaviru. Takže i kdybychom chtěli zadek nastavit na světlou výšku 150 milimetrů, prostě nemůžeme." Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Aston Martin Zdroj: RaceFans Komentáře ke článku
|
Reklama