Kia Rio také jako mild-hybrid |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kia představila modernizovaný model Rio. Do prodeje přijde ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Jde o první vůz značky, používající benzinové mild-hybridní ústrojí (MHEV). Kombinuje zážehový motor 1,0 litru Smartstream T-GDi se 48V soustavou MHEV. Cílem je dosažení maximálního poklesu spotřeby paliva s přispěním točivého momentu elektromotoru a rekuperačního brzdění. Agregát, spřažený s inteligentní manuální převodovkou, disponuje výkonem 100 nebo 120 koní, přičemž emise CO2 se snižují o 8,1 až 10,7 %. Volič jízdních režimů Drive Mode Select umožňuje vybírat mezi módy Eco, Sport a Normal. Nové Rio může být vybaveno technologií MHEV Klasický způsob pohonu reprezentují zážehové jednotky o objemu 1,0 nebo 1,2 litru, ve druhém případě s technologií vstřikování Dual Port Injection. Na výběr jsou šestistupňová manuální nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka Kia. Rio je vybaveno inovovanou navigací s dotykovým osmipalcovým displejem a palubní telematikou Kia UVO Connect Phase II. V kabině se nachází i menší 4,2" obrazovka v přístrojovém štítu. Už v základu je zahrnuto výškové nastavování sedadel. Přístrojové desce vévodí osmipalcový displej Z řady bezpečnostních zařízení je třeba zmínit autonomní nouzové brzdění (FCA) s rozpoznáváním chodců, vozidel a cyklistů, asistenta pro jízdu v pruzích (LKA), sledování únavy řidiče (DAW) a slepého úhlu (BSD), ukazatel rychlostních limitů (ISLW) nebo adaptivní tempomat (SCC). Nechybějí ani elektronické řízení stability vozu (ESC), kontrola brzdění v zatáčkách (CBC) a zajišťování směrové stability (SLS). V interiéru je instalováno šest airbagů a ukotvení Isofix pro dětské sedačky. Zdroj: Kia Komentáře ke článku
|
Reklama