Dědeček elektromobil pro olympiádu |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Při příležitosti sedmdesátého výročí svého vzniku představuje Seat unikátní kousky ze své sbírky historických vozidel. Dnes začneme předchůdcem současných elektromobilů. Elektrický Seat Toledo doprovázel olympijský oheň na posledním úseku k místu slavnostního zahájení olympijských her, které se uskutečnily v roce 1992 v Barceloně. Hmotnost vozu zvýšilo z 1015 na 1545 kilogramů 16 olověných akumulátorů. V městském provozu bylo možné ujet na jedno nabití 55 kilometrů. To byl dostatečný dojezd k tomu, aby elektrický Seat Toledo mohl jet také v čele maratonského závodu v poslední den olympijských her. Speciální edice Seat Toledo Podium byla určena pro španělské olympijské medailisty Seat Toledo nebyl jediným oficiálním vozem těchto olympijských her, ale byl to „vůz šampionů“. Každý z 22 španělských medailistů obdržel exkluzivní vůz Seat Toledo Podium, vyvinutý speciálně pro ně. Toto Toledo se odlišovalo lakováním ve dvou odstínech šedé a ve své době maximálně luxusní výbavou interiéru. Mezi sedadly byly uloženy dokonce fax a telefon. Interiér krémové barvy měl kožené čalounění a dřevěné ozdobné obložení na přístrojové desce a dveřích. Zdroj: Seat Komentáře ke článku
|
Reklama