Jak dopadly souboje týmových kolegů? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Týmový kolega jezdce F1 je zároveň i jeho úhlavním nepřítelem na trati, protože je jediným ve stejném voze, a tedy i tím, s kým bude nakonec srovnáván. Podívejme se na srovnání týmových kolegů v sezoně 2020, jak je spočítal anglický web RaceFans, který do něj kvůli nedostatečně reprezentativním výsledkům nezapočítal kvalifikaci na VC Turecka. Začneme na posledním místě Poháru konstruktérů, u týmu Williams. Kdyby tým neměl druhý vůz, George Russell by vypadal jako beznadějný případ, s nulou na kontě (pokud nepočítáme body získané ve voze Mercedesu). Avšak Williams má druhý vůz, seděl v něm Nicholas Latifi a prohrál všechny společné kvalifikace. Průměrný rozdíl v jejich nejlepším kvalifikačním kole byl 0,563 sekundy. To je důkazem nejen Russellovy rychlosti na jedno kolo, ale i stability jeho sobotních výkonů. A kolegu hravě porážel i v neděli. Haas měl absolutně vyrovnanou jezdeckou dvojici z pohledu kvalifikací a v závodech se obyčejně více dařilo Kevinu Magnussenovi, p když o jeden bod více získal Romain Grosjean. Podobně u Alfy Romeo byly kvalifikace vyrovnané a stejně tak bodový zisk, ačkoli zkušený Kimi Räikkönen byl v cíli obyčejně dříve než Antonio Giovinazzi. V novém týmu AlphaTauri byl Pierre Gasly na jedno kolo jednoznačně rychlejší než Daniil Kvjat a díky tomu se dvanáctkrát dostal do Q3, zatímco týmový kolega tam byl pouze čtyřikrát. Zároveň to však znamenalo, že Gasly častěji startoval na použitých pneumatikách a Kvjatův vůz často stál nedaleko za ním na nových. I proto bodový rozdíl není až tak velký i navzdory Gaslyho vítězství v Monze. V roce 2019 mělo Ferrari vyrovnanou jezdeckou dvojici. V roce 2020 o ni přišlo, i když závodníky zůstali Sebastian Vettel a Charles Leclerc. Čtyřnásobný mistr světa se z těžko vysvětlitelných důvodů často trápil od prvního kola kvalifikace až do konce závodu. U Renaultu zase pohasla hvězda Estebana Ocona, který nedokázal držet tempo s Danielem Ricciardem. V týmu Racing Point byl výrazně lepším kvalifikantem Sergio Pérez, a přestože se v závodě často ocitl za Lancem Strollem, má nos na využívání příležitostí a týmu přivezl mnohem více bodů celkově i ve srovnání společně dokončených velkých cen. Pérez se nezúčastnil dvou velkých cen a Stroll jedné, oba kvůli nemoci Covid-19. McLaren tvrdí, že měl velmi dobrý vůz, ale ne tak jako Racing Point značně inspirovaný Mercedesem, a že ke třetímu místu v Poháru konstruktérů mu pomohla silná a vyrovnaná jezdecká dvojice. Minimálně druhou část tvrzení potvrzuje statistika. Jediný výrazný rozdíl byl v počtu kol před týmovým kolegou. U Red Bullu Max Verstappen naopak zcela zesměšnil Alexandra Albona a možná i ukončil jeho kariéru závodního jezdce F1. Vždy byl před ním v kvalifikaci a vždy byl před ním v cíli závodu. Průměrná Albonova kvalifikační ztráta činí propastných 0,522 sekundy a za celý rok odjel před Verstappenem pouze 28 závodních kol. Ve srovnání s ním se Valtteri Bottas v Mercedesu ještě jakžtakž držel. Staronového šampióna,Lewise Hamiltona nechal vyhrát přibližně dvě třetiny kvalifikací. Ve dvou třetinách závodu skončil za ním, dvě třetiny odjetých kol byl za ním. Hamilton týmu přinesl i tři pětiny bodů, přestože do VC Sachíru nenastoupil kvůli nemoci Covid-19 a v Abú Zabí závodil navzdory zhoršené fyzické kondici.
Zdroj: RaceFans Komentáře ke článku
|
Reklama