diskuze
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU:
Renault uspěl se svým protestem

Auto Racing Pointu je ilegální, výsledky se ale přepisovat nebudou
 

počet komentářů: 15

 

  Kolik je pětkrát dva?  

  nick:
  e-mail:
  text:   
:-) :-( ;-) :-x :-o :-E :-D :-P 8-I %-/ (GRR) 8-) ;-I (OK) (KO)
 
Reklama
 
<<  (1)  >>
zobrazeny komentáře 1 až 15 z 15
 
 
 juras - williamsquick.cz
23.08.2020 12:44
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: - to že brzdové kanáliky odoberali od Mercedesu a že mal výkresy sa nevylučuje. Ešte sú tu napríklad výrobné kapacity a náklady. Aj ty by si, ako príklad, mohol mať výkresy a dokonca ľudí, čo by podľa nich vedeli ten diel urobiť. Ale máš ich na čom vyrobiť? A keby si mal, oplatilo by sa ti zamestnať tých ľudí, alebo by sa ti aj tak viacej oplatilo kupovať? Tím nemusí kupovať iba vec, ktorú si vyslovene nevie navrhnúť. Okrem toho, súčasťou dôvodu prečo FIA rozhodla že zadné sú ilegálne a predné nie, je že vlani RP kupoval a používal predné, ale zadné aj kúpil aj nepoužil. Takže skôr by som to videl tak, že RP si kúpil hlavne výkresy a potom si ich upravil pre svoj voz, ktorý mal oveľa vyšší zadok než majú v posledných rokoch mercedesy, takže aj prúdenie vzduchu je iné.   - čo sa slovíčkarenia týka, áno, keď ide niekto na hranu. V tomto konkrétnom prípade je ale imho hraničná celá situácia, keď by tím nemal postaviť niečo, čo si vlani kúpil a dokonale pozná. Keby mal RP napríklad dokonalú kópiu podlahy Mercedesu, bolo by to iné, jasné a Renault a FIA by nemuseli slovičkáriť.   - mňa politika baví, reálna, aj táto ako súčasť sveta F1, hoci odkedy Eccletosne ustúpil silným tímom a dal vzniknúť Strategickej skupine, tak je jej možno až príliš.   - AK voz Benettonu vtedy nebol v súlade s technickými pravidlami, mohol byť vylúčený. Voz RP proste je v súlade s technickými pravidlami, čo je v prípade pripustenia vozu do preteku alfa a omega.
 
 
 
Však nikdo netvrdí že RP nemá legální auto podle technických předpisů...
 
Rok 1994...Benettonu našli v softwaru spustitelný kod LC...Benetton porušil pravidla i co se tankovacího zařízení týče...ale jak jsem napsal...situace byla taková jaká byla...a politicky se to rozhodlo ne podle spravedlnosti, ale podle situace.
 
Já politiku nemám rád...v ní není spravedlnost...ale přesný opak...proto je to politika.
 
Ono pozemský život uteče...a nikdo z nás si "na onen svět" nic z toho na zemi nevezme...nebo jinak...po smrti ti nejsou peníze a majetek nic platné.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
12.08.2020 07:24
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Omyl...loni RP výkresy brzdových kanálků neměl...vždyť je kupoval. Problém tkví v tom že FIA změnila predpisy a brzdové kanálky letos musí být konstrukčně originální...nelze je koupit a vyrobené podle technické dokumentace Mercedesu odporují znění předpisů. Určitě je to slovickareni...ale řekni upřímně...není náhodou všechno kolem dodržování nějakých předpisů slovickareni? Každý kdo se snaží jít na hranu povoleného se ocitá v pozici že pak slovickari. Já na to koukám jako fanoušek...mě se politika hnusí...byl bych úplně pro jiný způsob jak F1 sefovat. Ale když už jsou nějaká pravidla...nedivím se že většina týmů chce aby se dodržovala.   Trochu zjednodušeně...RP udělal nejspíš většinu monopostu naprosto legálně...ale v případě kanálků ho Renault nachytal.   A neschopná FIA je v pozici že nechce udělat jednoduché a spravedlivé rozhodnutí.   Tak trochu mi to evokuje rok 1994...v podstatě bylo prokázáno že Benetton podváděl co se techniky týče...ale tragické nehody Ratzenberger a a Senny v kontextu s táhnoucím se vyšetřováním znamenaly že diskvalifikovat (podotýkám spravedlive) Benetton by úplně znehodnotilo šampionát. A tehdy to taky byla FIA která stála špatnými rozhodnutími a svou neschopnosti za jádrem vzniku celého toho problemu.
 
 
 
- to že brzdové kanáliky odoberali od Mercedesu a že mal výkresy sa nevylučuje. Ešte sú tu napríklad výrobné kapacity a náklady. Aj ty by si, ako príklad, mohol mať výkresy a dokonca ľudí, čo by podľa nich vedeli ten diel urobiť. Ale máš ich na čom vyrobiť? A keby si mal, oplatilo by sa ti zamestnať tých ľudí, alebo by sa ti aj tak viacej oplatilo kupovať? Tím nemusí kupovať iba vec, ktorú si vyslovene nevie navrhnúť.
Okrem toho, súčasťou dôvodu prečo FIA rozhodla že zadné sú ilegálne a predné nie, je že vlani RP kupoval a používal predné, ale zadné aj kúpil aj nepoužil. Takže skôr by som to videl tak, že RP si kúpil hlavne výkresy a potom si ich upravil pre svoj voz, ktorý mal oveľa vyšší zadok než majú v posledných rokoch mercedesy, takže aj prúdenie vzduchu je iné.
 
- čo sa slovíčkarenia týka, áno, keď ide niekto na hranu. V tomto konkrétnom prípade je ale imho hraničná celá situácia, keď by tím nemal postaviť niečo, čo si vlani kúpil a dokonale pozná. Keby mal RP napríklad dokonalú kópiu podlahy Mercedesu, bolo by to iné, jasné a Renault a FIA by nemuseli slovičkáriť.
 
- mňa politika baví, reálna, aj táto ako súčasť sveta F1, hoci odkedy Eccletosne ustúpil silným tímom a dal vzniknúť Strategickej skupine, tak je jej možno až príliš.
 
- AK voz Benettonu vtedy nebol v súlade s technickými pravidlami, mohol byť vylúčený. Voz RP proste je v súlade s technickými pravidlami, čo je v prípade pripustenia vozu do preteku alfa a omega.
 

 juras - williamsquick.cz
11.08.2020 17:41
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: 6.1., ako to chápem ja, dostal priamo zásielku brzdových kanálikov. Mercedes tvrdí, že on všetko urobil včas, RP tvrdí, že tieto kusy mal iba v rezerve pre zimné testy. Ale keby ich aj mal na porovnanie, tak čo? Výkresy mal RP už od vlani, musel ich zahrnúť do konceptu vozu dlho pred januárom. Rok po zákaze je proste logicky prechodným obdovím a údajná snaha držať sa presne pravidiel iba slovíčkarením.
 
 
 
Omyl...loni RP výkresy brzdových kanálků neměl...vždyť je kupoval.
Problém tkví v tom že FIA změnila predpisy a brzdové kanálky letos musí být konstrukčně originální...nelze je koupit a vyrobené podle technické dokumentace Mercedesu odporují znění předpisů.
Určitě je to slovickareni...ale řekni upřímně...není náhodou všechno kolem dodržování nějakých předpisů slovickareni? Každý kdo se snaží jít na hranu povoleného se ocitá v pozici že pak slovickari.
Já na to koukám jako fanoušek...mě se politika hnusí...byl bych úplně pro jiný způsob jak F1 sefovat. Ale když už jsou nějaká pravidla...nedivím se že většina týmů chce aby se dodržovala.
 
Trochu zjednodušeně...RP udělal nejspíš většinu monopostu naprosto legálně...ale v případě kanálků ho Renault nachytal.
 
A neschopná FIA je v pozici že nechce udělat jednoduché a spravedlivé rozhodnutí.
 
Tak trochu mi to evokuje rok 1994...v podstatě bylo prokázáno že Benetton podváděl co se techniky týče...ale tragické nehody Ratzenberger a a Senny v kontextu s táhnoucím se vyšetřováním znamenaly že diskvalifikovat (podotýkám spravedlive) Benetton by úplně znehodnotilo šampionát. A tehdy to taky byla FIA která stála špatnými rozhodnutími a svou neschopnosti za jádrem vzniku celého toho problemu.
 

 juras - williamsquick.cz
11.08.2020 17:26
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: Zaujímavé, že až tam začína politika, kde ty určíš Celý verdikt stojí značne na vode. Vlani sa brzdové kanáliky obchodovali legálne. Racing Point si ich kúpil, a to bolo legálne. A potom 1.1.2020 mal zabudnúť, ako vyzerajú špičkové zadné brzdové kanáliky? Ja tvrdím, že celý prípad je politika od začiatku až do konca.
 
 
 
Tak jistě...když to vezmeme jak se říká od podlahy...politika je to už od začátku.
Já jsem jen chtěl říci...že tím že se potvrdilo že ty brzdové kanálky RP vyrobil v rozporu s předpisy...tedy FIA potvrdila že v této souvislosti není vše dle regulí (co je v pořádku je technické hledisko - konstrukce RP neporušuje nijak technické předpisy)...no a pak už v tom vidím jen a jen politiku.
 
Navazuje to na ne příliš koncepční změny předpisů a podle mě hloupé řešení kauzy motoru Ferrari.
 
Já nijak přece nemůžu určovat odklad poklad co je...
 
Zbytečně se venujes nepodstatnému...
 
Já myslím že všichni fanoušci se shodneme že to co se děje není pozitivní.
 
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
11.08.2020 14:50
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Roberto...FIA tím že protest uznala potvrdila že došlo k porušení pravidel. Všechno další je už bohužel politika... Za co jsou trestání piloti v závodech? Mám takový dojem za porušení sportovních pravidel...blokování soupeře = trest. Blokujes soupeře v dalším závodě? Dostaneš opět trest.   FIA dala do letošních pravidel povinnost zkonstruovat vlastní brzdové kanálky...respektive přesně specifikovala jaké komponenty se smí nakupovat/ prodávat. A víš co je nejhorší? Že RP argumentoval reverzním inženýrstvím...že prý dodali při kontrole FIA spousty fotek a vysvětlili jak systém kopírování funguje. A nyní se ukáže že FIA nejspíš kontrolu odflakla...viz podivná vyjádření Tombazise. A brzdové kanálky nelze (jejich funkční vnitrek) kopírovat z fotky...ostatně RP potvrdil že dostal technickou dokumentaci na loňské provedení kanálků od Mercedesu 6.1.2020. I když je to ve finále slovickareni...nepochybně je to v rozporu se zněním pravidel...na 100% proti jejich duchu. A myslím že ještě horší je že RP vlastně lhal.   Bohužel...FIA to všechno pěkně pohnojila...proto jsem psal o tom pojmů konstruktér. Stroll se toho chopil přesně ve stylu bohatých lidí...kteří si myslí že si všechno jednoduše koupi. To už Mateschic spíš zaslouží uznání...koupil Jaguar, Neweyho, další odborníky a postupně vybudoval top tým.   Ale zpět k RP...prostě buď chtějí body a za ně peníze (protože se účastní poháru konstruktérů) a nebo ať si koupí celej monopost Mercedesu...ale pak nemůžou figurovat v PK.  
 
 
 
Mohol by byť pohár konštruktérov a pohár tímov oddelene, alebo by mohli byť nekonštruktérske tímy z pohára konštruktérov vylúčené, ale Williamsu by to aj tak nevyhovovalo. Čokoľvek mimo prvého miesta v PK nie je o bodoch, ale iba o peniazoch. A keď ide o peniaze, myslí sa aj na to, ako často je ktorý tím v telke. A v telke sú viac tí, ktorí sú vpredu. Williamsu by nevyhovovalo byť štvrtý alebo piaty v poháry konštruktérov, keď reálne by jazdil chvost poľa. Sponzori by ho nechceli. Williams potrebuje aj peniaze z PK aj od sponzorov.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
11.08.2020 14:46
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: A brzdové kanálky nelze (jejich funkční vnitrek) kopírovat z fotky...ostatně RP potvrdil že dostal technickou dokumentaci na loňské provedení kanálků od Mercedesu 6.1.2020.
 
 
 
6.1., ako to chápem ja, dostal priamo zásielku brzdových kanálikov. Mercedes tvrdí, že on všetko urobil včas, RP tvrdí, že tieto kusy mal iba v rezerve pre zimné testy. Ale keby ich aj mal na porovnanie, tak čo? Výkresy mal RP už od vlani, musel ich zahrnúť do konceptu vozu dlho pred januárom. Rok po zákaze je proste logicky prechodným obdovím a údajná snaha držať sa presne pravidiel iba slovíčkarením.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
11.08.2020 14:41
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Roberto...FIA tím že protest uznala potvrdila že došlo k porušení pravidel. Všechno další je už bohužel politika...
 
 
 
Zaujímavé, že až tam začína politika, kde ty určíš Celý verdikt stojí značne na vode. Vlani sa brzdové kanáliky obchodovali legálne. Racing Point si ich kúpil, a to bolo legálne. A potom 1.1.2020 mal zabudnúť, ako vyzerajú špičkové zadné brzdové kanáliky? Ja tvrdím, že celý prípad je politika od začiatku až do konca.
 

 juras - williamsquick.cz
10.08.2020 17:59
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: V bodoch od hora dolu: 1. Ak tím dostane pokutu za nebezpečné vypustenie jazdca na trať, tiež to v podstate znamená že voz nie je v súlade s pravidlami? V podstate alebo v nepodstate, pretekať smú vozy, ktoré vyhovujú technickým pravidlám.   2. Stevardi si nemôžu výšku trestu cucať z prstu, to by sa tiež RP mohlo odvolať až mimo štruktúry FIA, respektíve FIA priamo žalovať za znevýhodnenie. Rozhodlo sa, že RP porušil pravidlá pri návrhu jednej veci na voze, to nie je palica pre toho, komu sa voz RP nepáči ako okopírovaný celok. 3. Štyri vozy Mercedesu by sa nikomu nepáčili, už by nezostalo miesto na stupňovch víťazov, ktoré má veľkú marketingovú hodnotu.
 
 
 
Roberto...FIA tím že protest uznala potvrdila že došlo k porušení pravidel.
Všechno další je už bohužel politika...
Za co jsou trestání piloti v závodech? Mám takový dojem za porušení sportovních pravidel...blokování soupeře = trest. Blokujes soupeře v dalším závodě? Dostaneš opět trest.
 
FIA dala do letošních pravidel povinnost zkonstruovat vlastní brzdové kanálky...respektive přesně specifikovala jaké komponenty se smí nakupovat/ prodávat.
A víš co je nejhorší? Že RP argumentoval reverzním inženýrstvím...že prý dodali při kontrole FIA spousty fotek a vysvětlili jak systém kopírování funguje.
A nyní se ukáže že FIA nejspíš kontrolu odflakla...viz podivná vyjádření Tombazise.
A brzdové kanálky nelze (jejich funkční vnitrek) kopírovat z fotky...ostatně RP potvrdil že dostal technickou dokumentaci na loňské provedení kanálků od Mercedesu 6.1.2020.
I když je to ve finále slovickareni...nepochybně je to v rozporu se zněním pravidel...na 100% proti jejich duchu.
A myslím že ještě horší je že RP vlastně lhal.
 
Bohužel...FIA to všechno pěkně pohnojila...proto jsem psal o tom pojmů konstruktér. Stroll se toho chopil přesně ve stylu bohatých lidí...kteří si myslí že si všechno jednoduše koupi.
To už Mateschic spíš zaslouží uznání...koupil Jaguar, Neweyho, další odborníky a postupně vybudoval top tým.
 
Ale zpět k RP...prostě buď chtějí body a za ně peníze (protože se účastní poháru konstruktérů) a nebo ať si koupí celej monopost Mercedesu...ale pak nemůžou figurovat v PK.
 
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
09.08.2020 08:37
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Ferrari, McLaren a Renault už se odvolali...   Když to zjednodušeně shrnu...tím že FIA RP potrestala potvrdila že se stalo něco v rozporu s pravidly. Takže v podstatě nelze tvrdit že monopost RP je legální. Legální je dle technických regulí, došlo k porušení regulí sportovních. FIA teď sklízí co zasela kauzou Ferrari...ale Ferrari muselo motor upravit. V tomto případě není vše zahaleno něčím skrytým...vše je jednoznačně. Úplně správně měl být RP vyloučen ze všech odjetých závodů a na start by měl být pripusten s upravenými kanálky vlastní konstrukce.   Co se týče toho prodeje dílů nebo dokonce části či celého monopostu. Buď bude F1 soutěži konstruktérů...respektive tým co bude chtít získat body (a tím i peníze) bude stavět vlastní auto vyjma standardizovaných dílů...nebo ať si RP (nebo kdokoli jiný) koupi třeba kompletní monopost Mercedesu...ale pak neni konstruktér a bohužel nedostane body a peníze. Transparentní podle mě je jediné to že pokud se bude něco prodávat...tak to musí být dostupné všem zájemcům...jinak to vždycky bude nepřehledné a zavádějící. Ať si Mercedes pořídí B tým...ale bude to bez nároku na body...protože momentálně platí že tým F1 smí nasadit pouze 2 monoposty které můžou bodovat do PK.
 
 
 
V bodoch od hora dolu:
1. Ak tím dostane pokutu za nebezpečné vypustenie jazdca na trať, tiež to v podstate znamená že voz nie je v súlade s pravidlami? V podstate alebo v nepodstate, pretekať smú vozy, ktoré vyhovujú technickým pravidlám.
 
2. Stevardi si nemôžu výšku trestu cucať z prstu, to by sa tiež RP mohlo odvolať až mimo štruktúry FIA, respektíve FIA priamo žalovať za znevýhodnenie. Rozhodlo sa, že RP porušil pravidlá pri návrhu jednej veci na voze, to nie je palica pre toho, komu sa voz RP nepáči ako okopírovaný celok.
3. Štyri vozy Mercedesu by sa nikomu nepáčili, už by nezostalo miesto na stupňovch víťazov, ktoré má veľkú marketingovú hodnotu.
 

 marCZous.33 - marczous33gmail.com
08.08.2020 12:20
David Coulthard.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Ferrari, McLaren a Renault už se odvolali...   Když to zjednodušeně shrnu...tím že FIA RP potrestala potvrdila že se stalo něco v rozporu s pravidly. Takže v podstatě nelze tvrdit že monopost RP je legální. Legální je dle technických regulí, došlo k porušení regulí sportovních. FIA teď sklízí co zasela kauzou Ferrari...ale Ferrari muselo motor upravit. V tomto případě není vše zahaleno něčím skrytým...vše je jednoznačně. Úplně správně měl být RP vyloučen ze všech odjetých závodů a na start by měl být pripusten s upravenými kanálky vlastní konstrukce.   Co se týče toho prodeje dílů nebo dokonce části či celého monopostu. Buď bude F1 soutěži konstruktérů...respektive tým co bude chtít získat body (a tím i peníze) bude stavět vlastní auto vyjma standardizovaných dílů...nebo ať si RP (nebo kdokoli jiný) koupi třeba kompletní monopost Mercedesu...ale pak neni konstruktér a bohužel nedostane body a peníze. Transparentní podle mě je jediné to že pokud se bude něco prodávat...tak to musí být dostupné všem zájemcům...jinak to vždycky bude nepřehledné a zavádějící. Ať si Mercedes pořídí B tým...ale bude to bez nároku na body...protože momentálně platí že tým F1 smí nasadit pouze 2 monoposty které můžou bodovat do PK.
 
 
 
 

 juras - williamsquick.cz
08.08.2020 10:10
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: - FIA vyslovene napísala, že po odčítaní bodov môžu kanáliky pozerať ďalej - dôležitá vec je, že vlani sa kanáliky normálne obchodovali, takže každý si ich mohol nafotiť odkiaľ chcel, kedy chcel a kde chcel - problém je, že keď dáš dokopy balík od rôznych výrobcov, nikdy nebudeš taký konkurencieschopný ako tento rok RP. Preto každý bude chcieť všetko Mercedes, alebo všetko Ferrari, nikto Brembo + Dallara + motor Honda + prevodovka Williams + palivo Gulf. Ale tiež by som povedal, že žiadna kaša sa neje taká horúca, ako sa navarí. Tento rok to RP skvele vyšlo. Jeden rok. Taký Haas keď prišiel s modelom previazania na Ferrari a tri roky išiel hore a teraz je už druhý rok dole.
 
 
 
Ferrari, McLaren a Renault už se odvolali...
 
Když to zjednodušeně shrnu...tím že FIA RP potrestala potvrdila že se stalo něco v rozporu s pravidly. Takže v podstatě nelze tvrdit že monopost RP je legální.
Legální je dle technických regulí, došlo k porušení regulí sportovních.
FIA teď sklízí co zasela kauzou Ferrari...ale Ferrari muselo motor upravit. V tomto případě není vše zahaleno něčím skrytým...vše je jednoznačně. Úplně správně měl být RP vyloučen ze všech odjetých závodů a na start by měl být pripusten s upravenými kanálky vlastní konstrukce.
 
Co se týče toho prodeje dílů nebo dokonce části či celého monopostu. Buď bude F1 soutěži konstruktérů...respektive tým co bude chtít získat body (a tím i peníze) bude stavět vlastní auto vyjma standardizovaných dílů...nebo ať si RP (nebo kdokoli jiný) koupi třeba kompletní monopost Mercedesu...ale pak neni konstruktér a bohužel nedostane body a peníze.
Transparentní podle mě je jediné to že pokud se bude něco prodávat...tak to musí být dostupné všem zájemcům...jinak to vždycky bude nepřehledné a zavádějící. Ať si Mercedes pořídí B tým...ale bude to bez nároku na body...protože momentálně platí že tým F1 smí nasadit pouze 2 monoposty které můžou bodovat do PK.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
08.08.2020 07:44
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
*pozerať - používať
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
08.08.2020 07:44
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Předpokládám že RP bude muset zadní brzdové kanálky předělat... Mimochodem...zrovna brzdové kanálky se z fotek okopírovat nedají...protože to hlavní je uvnitř...tudíš pokud někdo tvrdí že to okopíroval podle fotek...tak jednoduše lže. Myslím na monopostu RP je letos ještě plno dalších dílů které můžou být sporné. Já bych byl za to...nechat klidně prodával díly monopostu dle libosti...ale s tím že musí být dostupné všem ostatním týmům...a za stejnou cenu. Jinými slovy...spíš než že budou v F1 obchodovat samotné týmy...mohly by v F1 prodávat díly výrobci jako třeba Brembo, nebo výrobce monopostů jako je Dallara. Myslím že tímhle by skončila éra b-týmů a schovávaček.
 
 
 
- FIA vyslovene napísala, že po odčítaní bodov môžu kanáliky pozerať ďalej
- dôležitá vec je, že vlani sa kanáliky normálne obchodovali, takže každý si ich mohol nafotiť odkiaľ chcel, kedy chcel a kde chcel
- problém je, že keď dáš dokopy balík od rôznych výrobcov, nikdy nebudeš taký konkurencieschopný ako tento rok RP. Preto každý bude chcieť všetko Mercedes, alebo všetko Ferrari, nikto Brembo + Dallara + motor Honda + prevodovka Williams + palivo Gulf.
Ale tiež by som povedal, že žiadna kaša sa neje taká horúca, ako sa navarí. Tento rok to RP skvele vyšlo. Jeden rok. Taký Haas keď prišiel s modelom previazania na Ferrari a tri roky išiel hore a teraz je už druhý rok dole.
 

 juras - williamsquick.cz
07.08.2020 12:50
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: Trochu detailnejšie: Predné brzdové kanáliky sú v poriadku, sú také isté ako na RP19 a vlaňajšom Mercedese a vlani to bolo dovolené. U zadných sa ukázalo, že si ich síce RP vlani kúpil, ale na voze ich nepoužil a ďalšie mu prišli tento rok 6. januára. Sú to ale iba zadné brzdové kanáliky a vyšetrovatelia FIA uviedli, že RP získal výhodu iba v tom, že keď si ich nemusel nadizajnovať z fotografií, ušetril tým čas a ľudí a tí mohli pracovať na iných veciach. Preto mierny trest. Vylúčenie vozov z pretekov neprichádza do úvahy, keďže sa porušili športové a nie technické pravidlá. Zaujímavejšia pre mňa bude odpoveď FIA na list Ferrari, v ktorom sa pýta, či veci okopírované z fotografií sú a majú byť považované za duševné vlastníctvo kopírujúceho tímu.
 
 
 
Předpokládám že RP bude muset zadní brzdové kanálky předělat...
Mimochodem...zrovna brzdové kanálky se z fotek okopírovat nedají...protože to hlavní je uvnitř...tudíš pokud někdo tvrdí že to okopíroval podle fotek...tak jednoduše lže.
Myslím na monopostu RP je letos ještě plno dalších dílů které můžou být sporné.
Já bych byl za to...nechat klidně prodával díly monopostu dle libosti...ale s tím že musí být dostupné všem ostatním týmům...a za stejnou cenu.
Jinými slovy...spíš než že budou v F1 obchodovat samotné týmy...mohly by v F1 prodávat díly výrobci jako třeba Brembo, nebo výrobce monopostů jako je Dallara.
Myslím že tímhle by skončila éra b-týmů a schovávaček.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
07.08.2020 12:22
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Trochu detailnejšie: Predné brzdové kanáliky sú v poriadku, sú také isté ako na RP19 a vlaňajšom Mercedese a vlani to bolo dovolené. U zadných sa ukázalo, že si ich síce RP vlani kúpil, ale na voze ich nepoužil a ďalšie mu prišli tento rok 6. januára. Sú to ale iba zadné brzdové kanáliky a vyšetrovatelia FIA uviedli, že RP získal výhodu iba v tom, že keď si ich nemusel nadizajnovať z fotografií, ušetril tým čas a ľudí a tí mohli pracovať na iných veciach. Preto mierny trest. Vylúčenie vozov z pretekov neprichádza do úvahy, keďže sa porušili športové a nie technické pravidlá. Zaujímavejšia pre mňa bude odpoveď FIA na list Ferrari, v ktorom sa pýta, či veci okopírované z fotografií sú a majú byť považované za duševné vlastníctvo kopírujúceho tímu.
 

<<  (1)  >>
zobrazeny komentáře 1 až 15 z 15
Reklama