Ferrari představil svůj nový senzační 312 T2 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Ferrariho model 312T jasně dominoval sezonu 1975 a svět dychtivě čekal na následníka tohoto povedeného vozu, se kterým se Lauda stal mistrem. Odhalení nové „rudé bohyně“ mnohé experty překvapilo: Ferrariho konstruktér Mauro Forghieri se nespokojil s pouhou modifikací úspěšného modelu, ale nakreslil zcela nový monopost o kterém šéfmechanik Ermano Cuoghi řekl: „Z 312T jsme převzali jen volant a matky kol.“ Nový 312T2 byl již na první pohled nižší (102cm) a kompaktnější, než jeho předchůdce, o což se postaral především chybějící „sací koš“ nad motorem a užší rozchod kol. Vzduch nasával motor vozu pro rok 1976 dvěma kanály vedoucími podél kokpitu, FIA totiž pro nový ročník předepsala menší maximální výšku formulí 1. Také pozice zadního spoileru musela vyhovět novým pravidlům: byl umístěn níže a blíže k ose zadních kol. Zajímavé řešení představovaly i Forgieriho nápadné „pluhy“ před předními koly, které měly lépe vést vzduch k brzdám. Ohledně šasi bylo největší změnou zcela nové zadní zavěšení kol typu De Dion. Také přední závěsy představovaly novou konstrukci. Pohonnou jednotkou zůstal ferrariho osvědčený dvanáctiválec s napříč zabudovanou převodovkou a poskytoval při 12.200 otáčkách něco přes 500 koňských sil. Regazzoni podrobil 312 T2 již před týdnem tajným testům, po oficiálním představení se do vývojové práce pustil i Lauda. Mělo se vyplatit: kombinace Lauda-312T2 od velké ceny Španělska jasně ovládla sezonu 1976. Rakušan na tomto voze vyhrál v Belgii, Monaku a Velké Británii a nebýt jeho težké nehody na Nürburgringu, stal by se již dlouho před koncem roku znovu mistrem. K základní změně došlo v manažementu Scuderie. Od roku 1976 ji již neměl vést Luca Montezemolo. Mladý manažer a důvěrník Laudy dostal vyšší úkoly v automobilce Ferrari a v nové sezoně jej měl nahradit dosavadní sportovní ředitel rallyového týmu Lancie, Danielle Audetto. Měli důvod k optimizmu: Lauda a Regazzoni při prezentaci nového Ferrari 312T2. Z motokáry do monopostu: Alain Prost. Finále britské F3 v Thruxtonu: ještě vede Nilsson před Ribeirem, Keeganem, Southem a Perkinsem.
Zdroj: FORMULE.cz, Foto: archiv autora Komentáře ke článku
|
Reklama