Kontrast bulváru a úzkých uliček |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Včera začal 65. ročník Velké ceny Macaa. Jeho součástí je od roku 2008 prestižní klání „gétéček“, počtvrté zahrnující boj o světovou trofej FIA. Po včerejším zveřejnění startovní listiny Zde se nyní můžete seznámit s vítězi předchozích ročníků, předpisy anebo možnostmi sledování závodů. Vítězové závodů GT v Makau Loňský, celkově již čtvrtý triumf, bude obhajovat Edoarda Mortara (č. 1, 2011–2013, 2017). Dalším úspěšným reprezentantem hájícím značku s trojcípou hvězdou je dvojnásobný vítěz Maro Engel (č. 888, 2014 a 2015). Vítěze má ve své sestavě ještě Porsche: Laurense Vanthoora (č. 911, 2016) anebo držitele historicky první trofeje Daryla O´Younga (č. 55, 2008)
Vysílání kvalifikace a závodů V níže uvedené tabulce naleznete časy klíčových částí víkendu. Možnost sledování závodů a kvalifikace nabídne na svých stránkách FIA v záložce 2018 Macau Grand Prix Live Stream. V případě závodu je uveden čas výjezdu do zahřívacího kola. Po protnutí startovní čáry následuje letmý start.
* Závod končí po absolvování uvedeného počtu kol. Uvedený časový limit (60, respektive 75 minut) přichází na řadu v případě neujeté stanovené vzdálenosti (73,4 km, respektive 110,1 km). Předpisy tohoto závodu se většinou neodlišují od předpisů, s nimiž se účastníci „gétéček“ setkávají v pravidelných šampionátech. Na rozdíl od loňského roku nedošlo tentokráte nedošlo k jejich změně. Zatímco pět sad hladkých pneumatik odpovídá běžným požadavkům, omezení na tři sady obutí na mokrou dráhu ano (obvykle bez omezení). Jestliže předehřívání pneumatik bývá povoleno, v tomto podniku je zakázáno (také případné ochlazování). V případě použití techniky při vyproštění vozu bude jezdec při pokračování v závodě vyloučen z klasifikace. Páteční půlhodinová kvalifikace stanovuje pořadí na roštu sobotního závodu. Jelikož nástrahy městského okruhu představují riziko, že se zdrží program, dojde-li k zastavení kvalifikace méně jak čtyři minuty před koncem, znovu se již nerestartuje. První závod s letmým startem končí po absolvování dvanácti kol, případně po vypršení hodinového časového limitu. Dle dosaženého pořadí pak startují jezdci v nedělním rozhodujícím závodě. V případě problémů s druhým závodem mohou být výsledky sobotního klání dostačující pro určení vítězů. Rozhodující závod o Světový pohár FIA GT značek a jezdců se odehraje v neděli. Jeho délka je omezena ujetím 18 kol anebo vypršením 75 minutového časového limitu. Ani v jednom ze závodů není povinná zastávka v boxech, což bývá běžně součástí klání s podobnou délkou. Zdroj: FIA, Macau GP, Formule Komentáře ke článku
|
Reklama