Pole position na druhý závod získal Newgarden |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Josef Newgarden získal první letošní pole position pro tým Penske a do nedělního závodu v Detroitu odstartuje z první řady. V té mu bude dělat společnost Herta. Druhou řadu vytvoří v sobotu stříbrný VeeKay a lídr šampionátu Palou. Třetí pak Grosjean a Dixon. Před kvalifikací odhalil tým McLaren, jak se popasuje se zraněním Felixe Rosenqvista, který skončil po sobotním závodě v nemocnici. Do vozu usedl ten, koho Rosenqvist u týmu vystřídal – Oliver Askew. Askew mohl těžit z toho, že tým dobře zná a navíc v Detroitu byl fyzicky přítomný, byť ne úplně vybavený, například na sobě měl overal, který v Indianapolisu nosil Juan Pablo Montoya. Na druhou stranu Askew nikdy na Belle Isle nezávodil – vloni byl závod zrušený kvůli covidu, a když Askew startoval v juniorských sériích, neměly závod v Detroitu na programu. Stejně jako v sobotu bylo před kvalifikací pole rozdělené na dvě poloviny. V té první zajel nejlepší čas Herta – 1:16.0809. Následovali Rahal, Dixon, Newgarden, Ferrucci a Jones. Z první skupiny překvapivě nepostoupili Bourdais, Hunter-Reay či Sató. Nepřekvapí naopak to, že mezi vyřazenými zůstal právě Askew, který na předposledního McLaughlina ztratil celé dvě vteřiny. I druhá skupina přinesla nejedno překvapení. Ani tak ne tím, že nejrychlejší čas zajel Rossi – 1:15.4664. Následovali jej VeeKay, Grosjean, Pagenaud, Daly a Palou. Překvapení najdeme mezi vyřazenými. Dál se nedostali ani vítěz kvalifikace na sobotní závod O´Ward, který se dostal příliš blízko ke zdi a ohnul zavěšení kola, či „skorovítěz“ sobotního závodu Power, který mířil k triumfu, než IndyCar v závěru vyvěsila červené vlajky, aby odstranila havarovaný vůz Romaina Grosjeana a závod nebyl dojetý pod žlutou, což nevydržela řídící jednotka v Powerově voze a na pit lane vypověděla službu, a mezi nepostupujícími byl také Ericsson, který se nakonec v sobotu radoval z prvního vítězství. Netradičně – nuceným průjezdem boxy, odstartoval finálovou část kvalifikace Dixon. Penalizaci dostal za nepovolenou práci na voze. Na čele se postupně vystřídali Grosjean, Herta, Rossi, Ferrucci a Palou. Dvě minuty před koncem se na první místo vrátil Herta, ale okamžitě jej opět ssadil Palou. Pak se do souboje zapojil Newgarden, který skočil na první místo, byl sesazen Hertou a pak se na něj vrátil – na čas 1:14.1094 už nikdo nenašel odpověď. Je to mimochodem o vteřinu lepší výkon, než O´Wardovo maximum v sobotní kvalifikaci. Nikdo nenašel odpověď částečně také proto, že Ferrucci v závěrečných vteřinách prudce narazil do zdi ve 13. zatáčce. Přičemž zničil o zeď levou přední část vozu. To pro něj mimo jiné znamenalo odmazání dvou nejrychlejších časů, takže do závodu odstartuje z 12. příčky. Jezdci v letošní sezoně vyrovnali přes 20 let starý rekord ze sezony 2000 CART, kde prvních sedm závodů vyhrálo různých sedm jezdců. V neděli mohou rekordní zápis posunout, pokud se z vítězství bude radovat například vítěz kvalifikace Newgarden, pátý Grosjean či Rossi, který odstartuje ze sedmé příčky. Vítězství zatím mají na kontě Palou, Herta, Dixon, O´Ward, VeeKay, Castroneves a Ericsson.
Zdroj: Původní materiál redakce, úvodní foto: IndyCar Zdroj: Původní materiál redakce, úvodní foto: IndyCar Komentáře ke článku
|
Reklama