Na zasedání Světové rady motorsportu došlo v pátek 15. října ke schválení kalendáře pro nadcházející sezonu F1. Podle očekávání je jeho součástí 23 závodů. Pokud se podaří všechny odjet, půjde z hlediska počtu velkých cen o nejdelší sezonu v historii.
Stejně jako letos se uskuteční úvodní podnik sezony v Bahrajnu, který je na programu 20. března. Závěrečný závod bude hostit tradičně Abú Zabí. Na okruhu Yas Marina se uzavře sezona o něco dříve než v posledních letech. V předchozích dvou sezonách se totiž uskutečnil poslední závod v prosinci a stejně tak tomu bude i letos. Velká cena Abú Zabí 2022 je ale na programu již 20. listopadu. Důvodem je snaha vyhnout se termínové kolizi s MS ve fotbale, které začíná o den později v Kataru. Právě kvůli této akci chybí Katar v kalendáři F1.
V plánu je pro rok 2022 návrat do čtyř zemí, kde se v posledních dvou letech kvůli koronavirové pandemii závodit nemohlo. Jsou jimi Austrálie (10. dubna), Kanada (19. června), Singapur (2. října) a Japonsko (9. října). Velká cena Miami, která se uskuteční vůbec poprvé, se pojede jako pátý závod sezony 8. května. O dva týdny dříve se bude bojovat o body v Imole. Tam se již třetí rok po sobě bude konat Velká cena Emilie-Romagni.
248366
V Austrálii by se příští rok v dubnu měla poprvé od roku 2019 opět konat velká cena. Foto: F1 Australian Grand Prix
Imola byla do kalendáře zařazena jako náhrada za Velkou cenu Číny. Tam se totiž kvůli nejistotě ohledně cestovních omezení nebude moci jet ani příští rok. Do budoucna se ale s tímto závodem stále počítá a šampionát by se měl do nejlidnatější země světa vrátit, jakmile to okolnosti dovolí. Kromě Číny a výše zmíněného Kataru chybí z letošních závodů také portugalské Portimão a turecký Istanbul. Na Red Bull Ringu se již nepojedou dva závody, tak jako tomu bylo v posledních dvou sezonách.
Za zmínku stojí i přesun Velké ceny Saudské Arábie. V Džiddě se totiž nepojede tak jako letos až v prosinci. Startovní pole tam zavítá už 27. března na druhý závod sezony. Výraznější změnu termínu můžeme zpozorovat i u Velké ceny Francie, která se z konce června přesouvá na konec července.
Nejdelší sezonu v historii ale nevyhlíží pouze F1, ale také F2. Ta má totiž v plánu hned čtrnáct závodních víkendů. Formuli 1 bude "druhá liga" doprovázet v Bahrajnu, v Džiddě, v Imole, v Barceloně, v Monte Carlu, v Baku, v Silverstone, na Red Bull Ringu, na Hungaroringu, ve Spa-Francorchamps, v Zandvoortu, v Monze, v Soči a v Abú Zabí. Kalendář FIA F3 čítá devět podniků, stejně jako v sezoně 2020, která dosud byla nejlepší sezonou této série. Po boku F1 a F2 se FIA F3 ukáže v Bahrajnu, v Imole, v Barceloně, v Silverstone, na Red Bull Ringu, na Hungaroringu, ve Spa-Francorchamps, v Zandvoortu a v Monze.
Pořadí podniku
Závod
Místo
Termín
Doprovodné série
Poznámka
1.
Velká cena Bahrajnu
as-Sachír
20. března
F2, F3
-
2.
Velká cena Saudské Arábie
Džidda
27. března
F2
-
3.
Velká cena Austrálie
Melbourne
10. dubna
-
-
4.
Velká cena Emilie-Romagni
Imola
24. dubna
F2, F3
Stále zbývá dohodnout kontrakt
5.
Velká cena Miami
Miami
8. května
-
Okruh ještě musí projít homologací FIA
6.
Velká cena Španělska
Barcelona
22. května
F2, F3
Stále zbývá dohodnout kontrakt
7.
Velká cena Monaka
Monako
29. května
F2
-
8.
Velká cena Ázerbájdžánu
Baku
12. června
F2
-
9.
Velká cena Kanady
Montreal
19. června
-
-
10.
Velká cena Velké Británie
Silverstone
3. července
F2, F3
-
11.
Velká cena Rakouska
Spielberg
10. července
F2, F3
-
12.
Velká cena Francie
Le Castellet
24. července
-
-
13.
Velká cena Maďarska
Budapešť
31. července
F2, F3
-
14.
Velká cena Belgie
Spa-Francorchamps
28. srpna
F2, F3
-
15.
Velká cena Nizozemska
Zandvoort
4. záříí
F2, F3
-
16.
Velká cena Itálie
Monza
11. září
F2, F3
-
17.
Velká cena Ruska
Soči
25. září
F2
-
18.
Velká cena Singapuru
Singapur
2. října
-
Stále zbývá dohodnout kontrakt
19.
Velká cena Japonska
Suzuka
9. října
-
-
20.
Velká cena USA
Austin
23. října
-
Stále zbývá dohodnout kontrakt
21.
Velká cena Mexika
Mexico City
30. října
-
-
22.
Velká cena Brazílie
São Paulo
13. listopadu
-
-
23.
Velká cena Abú Zabí
Abú Zabí
20. listopadu
F2
-
Zdroj: Motorsport, PlanetF1, úvodní foto: Imola
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.