Hlavní závod, který se po řadě nehod a výjezdů zpomalovacích vozů protáhl, vyhrál Drugovich a příští víkend už se může v Monze stát novým šampionem. Na svého nejbližšího pronásledovatele Pourchaireho totiž získal dalších 24 bodů. Francouz skončil až desátý mimo jiné poté, co doplatil na čekání se zastávkou do pozdní fáze závodu. Drugoviche doplnili na stupních vítězů Verschoor a Iwasa.
Hlavní závod víkendu byl pro Drugoviche další příležitostí k tomu, aby navýšil své vedení. Startoval totiž první. Za ním stáli Doohan, Sargeant, Verschoor, Iwasa, Lawson, Hauger, Vips, Armstrong, Novalak, Vesti, Cordeel, Fittipaldi, Nissany, Sato, Pourchaire, Daruvala, Beckmann, Caldwell, Williams, Boschung a Calderńová.
Asfalt měl teplotu 22,2 stupňů. Ve vzduchu bylo naměřeno 21,8 stupňů.
Drugovich udržel po startu první místo. Doohan ho sice zkoušel objet po vnějšku, ale bez úspěchu. Komu ale vstup do závodu naopak vůbec nevyšel, byl Sargeant. Pilot Carlinu nedobrzdil do první zatáčky a vycestoval do kačírku. Na třetí místo se posunul Hauger, který přitom startoval až ze sedmé příčky.
Ještě před koncem prvního kola byl ale na dráhu povolán zpomalovací vůz. Sargeantovo trápení totiž vyvrcholilo v sedmé zatáčce, kde vylétl z dráhy poté, co zezadu narazil do Boschunga. Američan skončil v bariéře. Pro třetího muže celkového pořadí se tak vidina titulu opět vzdálila.
254515
Logan Sargeant byl hotový velice brzy. Foto: FIA Formula 2
Jezdci kroužili za zpomalovacím vozem v pořadí Drugovich, Doohan, Hauger, Verschoor, Iwasa, Lawson, Novalak, Armstrong, Cordeel, Vesti, Fittipaldi, Vips, Pourchaire, Sato, Nissany, Daruvala, Caldwell, Williams, Boschung, Calderónová a Beckmann. Poslední jmenovaný musel do boxů na výměnu předního přítlačného křídla poté, co při jízdě za zpomalovacím vozem narazil zezadu do Nissanyho. Nasadil rovněž nové pneumatiky. Jeho zastávka se ale stále nezapočítávala jako povinná, neboť přišla ještě před oknem pro zastávky.
Brzy ovšem bylo na okruhu ticho. Bariéra v sedmé zatáčce byla totiž po Sargeantově nárazu poškozena a ředitelství závodu usoudilo, že výjezd zpomalovacího vozu nebude dostačující. Byly proto vyvěšeny červené vlajky. Vozy se odebraly do boxů.
Závodit se v Nizozemsku znovu začalo v 10:55 hodin. Hned po restartu se bojovalo o sedmé místo. Armstrong měl totiž zálusk na Novalaka. Francouz ale včerejšího vítěze vyhnal na trávu a pořadí se tak neměnilo. V ohrožení byl i Vesti, jehož desáté místo se ocitlo pod tlakem Fittipaldiho.
Novalak setřásl Armstronga a o kolo později už tlačil na šestého Lawsona. Během sedmého kola několikrát naznačil útok, ani jednou se však jeho snaha nesetkala s úspěchem.
Vesti podlehl Fittipaldimu. Mezitím jsme byli svědky prvních povinných zastávek v boxech. Na konci sedmého kola zamířili k mechanikům Cordeel a Williams. Pokračoval Daruvalův špatný víkend. Ind se roztočil v deváté zatáčce a šel do kačírku. Zvládl se ale vrátit zpátky na trať.
Na čele se výrazně zdramatizovala situace. Doohan totiž zajel nejrychlejší kolo a už byl nalepen na Drugovichovi. V první zatáčce devátého kola ovšem Australan hodně probrzdil a jeho pneumatiky tak dostaly zabrat.
254521
Slibně rozjetý závod Jacka Doohana byl zahozen v nezaviněné kolizi. Foto: FIA Formula 2
Po svém probrzdění začínal Doohan na Drugoviche ztrácet. Přezouvat byli Novalak i Beckmann.
Hauger dostal na konci 10. kola příkaz, že má udělat pravý opak toho, co před ním jedoucí Doohan. Jelikož ale Australan pokračoval na dráze, zamířil pilot Premy do boxů. Stavěl rovněž Fittipaldi.
Drugovich s Doohanem pokračovali i ve 12. kole v jízdě. Bylo však vidět, že Doohanova levá přední pneumatika už toho má dost. Pilot Virtuosi proto ve 12. kole konečně zastavil u mechaniků. Na trať se vrátil jako jedenáctý. Před sebou měl navíc Calderónovou, což mu komplikovalo stahování ztráty na Drugoviche.
Ve stejném kole jako Doohan stavěl také Iwasa. Japonec upoutal pozornost tím, že se na dráhu vrátil před Haugerem. To znamenalo, že se ve virtuálním pořadí posunul na třetí místo.
Kolo po Doohanovi zajel do boxů také Drugovich. Brazilec se na trať vrátil před Calderónovou. Doohan stále zůstával za kolumbijskou závodnicí a ztrácel tak čas. V 15. kole už ji ale konečně zdolal.
Hauger chtěl získat zpátky pozici, o kterou ho připravil Iwasa. V první zatáčce přišel pokus o útok, Nor ovšem probrzdil.
Iwasa ale brzy virtuální třetí příčku ztratil. Úspěch totiž slavila strategie domácího Verschoora. Ten se totiž po své zastávce dokázal vrátit nejen před Iwasou, ale dokonce mezi Drugoviche a Doohana, tím pádem na druhou příčku. Pilot Tridentu sice v klopené třetí zatáčce doplatil na studené pneumatiky a Doohan ho tak objel, i tak se ale nizozemský pilot posunul na třetí pozici. Před domácím publikem tak sahal po pódiu.
V 17. kole byla Satovi špatně připevněna levá přední pneumatika. Pilot stáje Virtuosi tak začal zpomalovat a když odstavoval své auto v kačírku, kolo mu odlétlo. Satovi navíc začala hořet brzda, která zapalovala bariéru, v níž byl Japonec zabořen. Nakonec ale byl oheň uhašen. Na trať ovšem vyjel zpomalovací vůz a došlo k uzavření boxové uličky.
254553
Marinu Satovi zničili závod mechanici. Foto: Virtuosi
Tyto události nehrály ani v nejmenším do karet vedoucí šestici Lawson, Armstrong, Vesti, Pouchaire, Nissany a Boschung. Ti totiž za sebou stále neměli povinnou zastávku a nyní navíc přišli o náskok. Jejich naděje na dobré výsledky tím výrazně utrpěly. Zastávku neměli odbytou ani Calderónová s Daruvalou.
Na konci 21. kola zpomalovací vůz opustil dráhu a schylovalo se k restartu. Ten ale nevyšel. Vedoucí Lawson totiž na cílové rovince dlouho kličkoval a natahoval restart. Vše vyústilo v to, že Verschoor narazil do Doohana a poslal ho do smyku. V incidentu byla zapletena i Calderónová s Novalakem. Pro trojici Novalak, Doohan a Calderónová skončil a na dráze byl znovu zpomalovací vůz. Došlo i k zavření boxové uličky, protože v ní odstavil své auto Novalak. Piloti čekající na povinnou zastávku si tak opět museli počkat.
Ve 25. kole se opět začalo závodit. Ihned po restartu zahnuli do boxů Armstrong, Nissany a Boschung. Vedl tak Lawson před Pourchairem a Vestim. Za nimi byl virtuální lídr závodu Drugovich. Na pomyslných stupních vítězů se po Doohanově odstoupení nacházeli Verschoor a Iwasa.
V boxech došlo k nebezpečnému vypuštění Nissanyho před Boschunga. Situaci začali prověřovat sportovní komisaři.
Krátce na to zajeli do boxů i Pourchaire s Lawsonem. Jediným pilotem bez povinné zastávky tak zůstával Vesti. Do vypršení časového limitu pro závod zbývalo už jen dvanáct minut a zdálo se, že nebude odjeta plná vzdálenost.
Vesti zamířil do boxů. Drugovich se tak vrátil do vedení. Verschoor ale na něj ztrácel méně než jednu sekundu. Třetí byl Iwasa. Verschoor sice byl kousek od Drugoviche, jel však s drobně poškozeným předním křídlem. Ani on totiž nevyvázl bez úhony z velkého karambolu po restartu.
Podoba nejlepší desítky byla po zastávkách následující: Drugovich, Verschoor, Iwasa, Hauger, Fittipaldi, Cordeel, Vips, Beckmann, Caldwell a Daruvala. Druhý muž průběžného pořadí Pourchaire se po pozdní zastávce propadl až na 12. pozici. Zajížděl ale jedno nejrychlejší kolo za druhým a stále se s ním tak muselo počítat do boje o bodované pozice. Až na třináctou příčku spadl Lawson.
Cordeelovo šesté místo znamenalo, že Belgičan měl na dosah své první body. Během své premiérové sezony v F2 totiž na sebe upozornil spíše jen nasbíráním 12 trestných bodů a zákazem startu v Silverstone.
Drugovich navyšoval svůj náskok před Verschoorem. Čtyři minuty před koncem už vedl o téměř dvě sekundy. Za nizozemským jezdcem kroužil se ztrátou menší než jedné vteřiny Iwasa.
Drugovich už si vše pohlídal. Dojel si pro vítězství a příští víkend už může v Monze získat titul. Druhý dojel Verschoor a třetí Iwasa. Cordeel získal díky šesté příčce své první body. Pourchaire se nakonec dokázal propracovat na desáté místo a připsal si tak alespoň jeden bod. Nejrychlejší kolo zajel šestnáctý Vesti, jelikož ale neskončil v nejlepší desítce, neměl na zisk bonusového bodu nárok.
Aktualizace: Roy Nissany a David Beckmann byli po skončení závodu penalizováni deseti sekundami. Důvodem byla nevyzpytatelná jízda dvojice za zpomalovacím vozem, při které mezi nimi došlo dokonce ke kontaktu. Zatímco Beckmann spadl z osmého místa na šestnácté, Nissany z patnáctého na sedmnácté. Izraelec navíc nasbíral další dva tresté body. Nyní už jich tak má 13 a při dalším podniku v Monze tak bude chybět.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: MP Motorsport
p.
jezdec
tým
motor
čas/odstup
kol
body
1.
Felipe Drugovich
MP Motorsport
Mecachrome
1:25:22,484
38
25
2.
Richard Verschoor
Trident
Mecachrome
1:25:24,889
38
18
3.
Ajumu Iwasa
DAMS
Mecachrome
1:25:26,129
38
15
4.
Dennis Hauger
Prema
Mecachrome
1:25:29,431
38
12
5.
Enzo Fittipaldi
Charouz Racing System
Mecachrome
1:25:30,471
38
10
6.
Amaury Cordeel
Van Amersfoort
Mecachrome
1:25:33,356
38
8
7.
Jüri Vips
Hitech
Mecachrome
1:25:34,884
38
6
8.
Oliver Caldwell
Campos
Mecachrome
1:25:37,093
38
4
9.
Théo Pourchaire
ART Grand Prix
Mecachrome
1:25:38,046
38
2
10.
Jehan Daruvala
Prema
Mecachrome
1:25:39,765
38
1
11.
Calan Williams
Trident
Mecachrome
1:25:40,983
38
0
12.
Liam Lawson
Carlin
Mecachrome
1:25:42,748
38
0
13.
Marcus Armstrong
Hitech
Mecachrome
1:25:48,085
38
0
14.
Frederik Vesti
ART Grand Prix
Mecachrome
1:25:51,869
38
0
15.
Ralph Boschung
Campos
Mecachrome
1:26:13,123
38
0
16.
David Beckmann
Van Amersfoort
Mecachrome
1:25:35,680
38
0
17.
Roy Nissany
DAMS
Mecachrome
1:25:49,628
38
0
DNF
Tatiana Calderónová
Charouz Racing System
Mecachrome
-
21
0
DNF
Clément Novalak
MP Motorsport
Mecachrome
-
21
0
DNF
Jack Doohan
Virtuosi
Mecachrome
-
20
0
DNF
Marino Sató
Virtuosi
Mecachrome
-
16
0
DNF
Logan Sargeant
Carlin
Mecachrome
-
0
0
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.