Špion číhá za každým rohem |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Z maskovaných prototypů lze jen přibližně usuzovat, co se skrývá pod povrchem. Je to nutné, protože dlouho před uvedením modelu na trh najedou tyto automobily až dva miliony kilometrů, většinou před zraky veřejnosti. „Vedle vlastního účelu kamufláže je samozřejmě potřebné dbát i na požadavky provozu na veřejných komunikacích. Proto musí mít vozidlo například funkční blinkry, brzdová světla a všechny senzory. Zpravidla není omezen vstup chladícího vzduchu a zalepeny výdechy ventilace. Tím je zajištěno, že výsledky měření odpovídají reálnému používání. V interiéru je důležité, aby bylo během jízdy vždy vidět na přístroje a všechny podstatné ovládací prvky se nacházely v dosahu řidiče,“ uvedl Florian Weymar, vedoucí vývoje celého vozu ve firmě Škoda Auto. Takto maskována jezdila loni nová generace Škody Octavia Maskovací vzor rozostří kontury a linie karoserie. Částečně se zaslepují i boční okna. Uvnitř se většinou používají neprůhledné netkané textilie, které před nevítanými zvědavci zakrývají jednotlivé detaily, například kokpit, palubní desku, centrální displej, systém infotainmentu nebo středový panel. Návrh a vývoj maskovacího designu mají na starosti specialisté. Hrají si s grafikou, 3D-efekty a barevnými kontrasty, aby pozorovatele co nejvíce opticky zmátli. Hotové fólie se na vůz nalepují ručně, což je práce na několik hodin. Někdy poslouží hra na schovávanou i marketingovým účelům. Například v poslední etapě Tour de France 2016 se SUV Škoda Kodiaq ještě před zahájením sériové výroby projelo po Champs-Elysées v červeno-šedo-černém krycím zbarvení. Zdroj: Škoda Auto Komentáře ke článku
|
Reklama