McLaughlin a Power vyjeli první řadu pro tým Penske

autor: Víťa Boch
zveřejněno: 28.4.2024, 03:40

počet komentářů: 0

Jakoby piloti týmu Penske chtěli v Alabamě ukázat, že nepotřebují podvádět se systémem push-to-pass, kvůli čemuž byli dva z nich diskvalifikováni ze závodu v St. Petersburgu a třetí potrestán desetibodovou penalizací. Poté, co Josef Newgarden byl nejrychlejší v pátečním tréninku na závod na okruhu Barber Motorsports Park v Alabamě, jeho stájoví kolegové Scott McLaughlin a Will Power ovládli kvalifikaci.

McLaughlin je vítězem loňského závodu na této trati. Teď ale do Alabamy přijíždí jako úplně poslední jezdec v pořadí šampionátu. Ze závodu v Long Beach jej vyřadily technické problémy. V St. Petersburgu byl původně třetí, ale za neoprávněné použití předjížděcího systému během restartu byl, stejně jako vítěz Newgarden, diskvalifikován.

Těžká práce čeká v neděli na vítěze z Long Beach a lídra šampionátu Scotta Dixona. Jeho cesta kvalifikací totiž skončila hned v úvodní části, kdy skončil na sedmé, tedy první nepostupové, příčce. Až za ním skončil také Colton Herta, druhý muž průběžného pořadí šampionátu.

Nejrychlejší byl v první skupině Álex Palou (1:05,5862). Postoupili také O‘Ward, Armstrong, Rahal, Grosjean a Kirkwood.

Sítem v druhé skupině pak neprošli třeba vítěz druhého tréninku VeeKay, který do boxů hlásil, že nemá žádný výkon. Skončili také Rossi nebo Ericsson. Naopak nejrychlejší čas (1:05,8147) patřil McLaughlinovi. Za ním se seřadili jeho stájoví kolegové Power a Newgarden. Dál se dostali také Lundgaard, Rosenqvist a Blomqvist.

Tempo v prostřední části kvalifikace udával Lundgaard. Za ním skončili Power, McLaughlin, Armstrong, O’Ward a Rosenqvist, který tak ani v jednom závodě zatím v první šestce v kvalifikaci nechyběl.

McLaughlin ve finálové šestce jako první zajel rychlé kolo na měkké sadě, pak přezul na druhou sadu. Pak jej překonal Power, ale McLaughlin si svým posledním pokusem vzal zpět nejrychlejší čas a protože nenašel přemožitele, je to on, kdo pro tým Penske získal jubilejní 300. pole position.

Lundgaard obsadil třetí příčku před O’Wardem. Ze třetí řad odstartují Rosenqvist a Armstrong.

p. jezdec tým motor čas odstup
1. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 01:05,9490  
2. Will Power Team Penske Chevrolet 01:06,0460 + 0.097
3. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda 01:06,0818 + 0.133
4. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet 01:06,2940 + 0.345
5. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda 01:06,4524 + 0.503
6. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda 01:06,9022 + 0.953
7. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 01:06,0942 Top 12
8. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 01:06,2908 Top 12
9. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda 01:06,2959 Top 12
10. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 01:06,3013 Top 12
11. Romain Grosjean Juncos Hollinger Racing Chevrolet 01:06,3526 Top 12
12. Tom Blomqvist Meyer Shank Racing Honda 01:06,3871 Top 12
13. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 01:06,1425 1. skupina
14. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:06,4803 2. skupina
15. Colton Herta Andretti Global Honda 01:06,1481 1. skupina
16. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet 01:06,5054 2. skupina
17. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 01:06,2751 1. skupina
18. Marcus Ericsson Andretti Global Honda 01:06,5846 2. skupina
19. Linus Lundqvist Chip Ganassi Racing Honda 01:06,2825 1. skupina
20. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet 01:06,6706 2. skupina
21. Luca Ghiotto Dale Coyne Racing Honda 01:06,4788 1. skupina
22. Jack Harvey Dale Coyne Racing Honda 01:06,7969 2. skupina
23. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda 01:06,5267 1. skupina
24. Théo Pourchaire Arrow McLaren Chevrolet 01:06,9052 2. skupina
25. Sting Ray Robb A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 01:06,8404 1. skupina
26. Pietro Fittipaldi Rahal Letterman Lanigan Honda 01:07,4920 2. skupina
27. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:07,7392 2. skupina

Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment


Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertai

 


Článek byl vytišten z magazínu www.rely.cz, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné. (c) FELAX, 2004-2024