Leclerc potvrzuje dobrou formu

autor: Zdenda Balcar
zveřejněno: 25.5.2024, 14:15

počet komentářů: 0

Třetí a poslední trénink na VC Monaka začal za slunečného počasí s teplotou vzduchu 21 °C a teplotou trati 45 °C. Spousta jezdců včetně Verstappena, Péreze nebo Russella měla včera problém s vibracemi, ale dnes by mělo být vše v pořádku. Britský pilot Mercedesu svému týmu hlásil: „Nejsou tu žádné vibrace, což je samozřejmě dobře. Řízení je velmi lehké při zatáčení doleva a těžší při zatáčení doprava.“

Kevin Magnussen si zapsal čas jako jediný měřený čas, zatímco ostatní jezdci zmizeli po instalačním kole na čas v boxech.
Bottas nezvládl průjezd esíčkem okolo bazénu a poškodil si pravé přední kolo včetně tyče řízení. Při pokusu dojet do boxů zcela zablokoval zatáčku La Rascasse a byly vyvěšeny červené vlajky. Do potíží se kvůli Bottasově nehodě dostal Hamilton, který pravděpodobně vůbec neobdržel do vysílačky informaci, kde nabouraný vůz jeho bývalého parťáka stojí, a na poslední chvíli musel velmi ostře brzdit.

Po obnovení tréninku se na trati objevili Norris, Piastri, Leclerc, Verstappen a Pérez. Hamilton byl na chvíli v únikové zóně za první zatáčkou. Piastri přebírá vedení od Russella. Kromě jezdců Aston Martinu jsou všichni na měkkých pneumatikách. Časy teď ovlivňuje spíše provoz na trati. Na něj doplatil v závěru kola i Verstappen. Leclerc přebírá vedení.



Magnussen byl v únikové zóně v Mirabeau, ale dokázal se poměrně rychle vrátit na dráhu, takže na závodní trati zavlály žluté vlajky pouze na krátkou dobu. Verstappen a posléze Magnussen se dostali při předjíždění pomalejších vozů do lehce rizikových situací.

Pořadí v polovině tréninku bylo: Leclerc, Piastri, Verstappen, Sainz, Magnussen, Norris, Russell, Hülkenberg, Albon, Cunoda, Stroll, Gasly, Sargeant, Alonso, Ocon, Hamilton, Pérez, Ricciardo, Čou a Bottas.

Cunoda se dostal na druhé místo se ztrátou 5 tisícin na Leclerca, ale hned ho odsunul Verstappen, který také zrychlil a měl aktuálně ztrátu na vedoucího Leclerca 0,258 sekundy. Pokračovala přetahovaná o nejrychlejší čas mezi Verstappenem a Leclercem, ale domácí závodník měl zatím stále navrch a první místo si stále držel.

Do problémů se dostal Hamilton, když netrefil apex zatáčky, najel na obrubník, který ho vyhodil a nebezpečně směřoval k bariéře. Nakonec se mu podařilo monopost ukočírovat a včas zatočit. Nastala poklidnější fáze tréninku, jezdci se po rychlých pokusech vraceli do boxů a přezouvali většinou na měkké pneumatiky.

Russell byl nejrychlejší v prvním sektoru a po průjezdu cílovou čárou mu to stačilo na druhé místo. Alonso ho ale předjel a pořadí se dále přelévalo, když se na druhou příčku posunul Sainz. Vozy neustále zrychlovaly a diváci mohli vidět několik sérií kvalifikačních pokusů. Leclerc byl nejrychlejší v prvních dvou sektorech.

Verstappen se zlepšil ve všech sektorech, ale stačilo mu to pouze na čtvrté místo. Cunoda se posunul na třetí místo, těsně za Sainze, ale následně ho překonal Norris. Sportovní komisaři zaznamenali incident mezi krajany Russelem a Norrisem. Sainz s kompletně novými pneumatikami vyjel k dalšímu testu kvalifikačního kola, ale nakonec mu to na týmového kolegu Leclerca nestačilo.

Verstappen postoupil na druhé místo, ale na Leclerca ztrácel děsivých 0,589 sekundy. Další hezké kolo ukázal Piastri a pokořil úřadujícího mistra světa. Verstappen zajel nejrychlejší první sektor a do cíle dojel už se ztrátou jen 0,197 sekundy na Leclerca. Hamilton šel na třetí místo se ztrátou 0,3 sekundy.

Cunoda si stěžoval na nebezpečné chování jednoho z vozů Red Bullu, výrazné probrzdění s kouřovými efekty ukázal Ocon. Verstappen řekl týmu, že jestli pojede ještě několik takto rychlých kol, hrozí nebezpečí, že skončí ve zdi. Verstappen byl opět nejrychlejší v prvním sektoru, ale v závěru kola narazil na provoz. Několik pilotů si nechalo své pokusy zcela na poslední chvíli a obuli komplet nové pneumatiky.

Verstappen bude vyšetřován za příliš pomalou jízdu, čímž ovlivnil poslední pokusy jezdců na nových pneumatikách. Trénink skončil a nejrychlejší čas si ponechal Leclerc, následovaný Verstappenem, Hamiltonem, Piastrim, Pérezem, Russellem, Sainzem, Norrisem, Cunodou a první desítku uzavřel Fernando Alonso.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:11,369   26
2. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:11,566 + 0.197 27
3. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:11,710 + 0.341 25
4. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:11,901 + 0.532 25
5. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:11,923 + 0.554 24
6. George Russell Mercedes Mercedes 1:11,968 + 0.599 33
7. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:11,979 + 0.610 26
8. Lando Norris McLaren Mercedes 1:11,988 + 0.619 24
9. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:11,991 + 0.622 27
10. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:12,087 + 0.718 25
11. Pierre Gasly Alpine Renault 1:12,144 + 0.775 26
12. Alexander Albon Williams Mercedes 1:12,180 + 0.811 24
13. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:12,192 + 0.823 24
14. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:12,216 + 0.847 31
15. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:12,331 + 0.962 25
16. Esteban Ocon Alpine Renault 1:12,472 + 1.103 25
17. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:12,703 + 1.334 21
18. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:12,829 + 1.460 28
19. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:13,830 + 2.461 28
20. Valtteri Bottas Sauber Ferrari -   2

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari


Zdroj: FIA, FOM, Foto: Ferrari

 


Článek byl vytišten z magazínu www.rely.cz, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné. (c) FELAX, 2004-2024