Verstappen dál dominuje

autor: Dušan Bouzek
zveřejněno: 29.6.2024, 17:10

počet komentářů: 0

Také kvalifikace na nedělní velkou cenu patřila Verstappenovi. Nizozemec tentokrát nadělil Norrisovi téměř půl sekundy. Třetí čas původně zajel Piastri, po smazání jeho kola za překročení traťových limitů se ale na bronzovou pozici posunul Russell.

Po sprintu už se začala pozornost týmů stáčet k nedělní velké ceně. V 16:00 hodin odstartoval na Red Bull Ringu boj o startovní pozice.

Ihned po startu první části se piloti vydali na dráhu. Důvod byl prostý - po sprintu mohli piloti a týmy upravovat svá nastavení. Tak tomu bylo mimo jiné i u Leclerca, který uvedl, že se rozhodl zariskovat.

Pět minut před koncem hrozil vyřazení Hamiltonovi. Sedminásobný šampion se nacházel až na šestnácté pozici. Za ními byli Stroll, Hülkenberg, Sargeant a Čou. První místo patřilo Sainzovi před Piastrim a Verstappenem. Norris se nacházel na čtvrté pozici. Jeho inženýr si nebyl jistý, že mu čas 1:05,450 bude stačit na postup a chtěl, aby vyjel na trať i v závěru. Brit přitom ztrácel pouze 187 tisícin na vedoucího Sainze.

Hamilton se nakonec dokázal zachránit. To samé se podařilo i Hülkenbergovi. Vyřazeni nakonec byli Albon, Stroll, Bottas, Sargeant a Čou.

Fernando Alonso se druhou částí protrápil. Foto: Aston Martin



Ve druhé části se pět minut před koncem nacházeli mezi nepostupujícími Gasly, Cunoda, Hülkenberg, Magnussen a Alonso. Pilot Aston Martinu se svým vozem hodně zápasil. Dokonce uvedl, že v zatáčkách 7 a 10 málem naboural.

Vyřazení nakonec potkalo Ricciarda, Magnussena, Gaslyho, Cunodu a Alonsa. Postoupili Verstappen, Sainz, Russell, Hamilton, Piastri, Norris, Leclerc, Pérez, Hülkenberg a Ocon.

Gasly původně zvládl zajet 12. čas. Francouzovi byl ale jeho nejlepší výkon smazán za překračování traťových limitů.

Ve třetí části to měl po prvních pokusech rozjeté na pole position opět Verstappen. Nizozemec zajel čas 1:04,426 a vedl s náskokem 361 tisícin sekundy před Norrisem. Třetí byl Russell, čtvrtý Leclerc, pátý Piastri, šestý Hamilton, sedmý Sainz, osmý Pérez, devátý Ocon a desátý Hülkenberg.

Verstappen při druhém pokusu zrychlil na 1:04,314 a upevnil si tak pole position. Druhou pozici nakonec obhájil Norris. Na třetí místo původně povyskočil jeho kolega Piastri, Australanovi byl ale vzápětí smazán čas za překračování traťových limitů. To samé potkalo i Leclerca. Monačan také vycestoval v posledním kole z trati.

Charles Leclerc zažil na závěr horký moment. Foto: Ferrari



Třetí nakonec skončil Russell, Čtvrtou pozici obsadil Sainz, pátou Hamilton, šestou Leclerc, sedmou Piastri, osmou Pérez, devátou Hülkenberg a desátou Ocon.

p. jezdec tým motor Q1 Q2 Q3 kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:05,336 1:04,469 1:04,314 18
2. Lando Norris McLaren Mercedes 1:05,450 1:05,103 1:04,718 20
3. George Russell Mercedes Mercedes 1:05,585 1:05,016 1:04,840 18
4. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:05,263 1:05,016 1:04,851 18
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:05,541 1:05,053 1:04,903 18
6. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:05,509 1:05,104 1:05,044 22
7. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:05,311 1:05,070 1:05,048 17
8. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:05,587 1:05,144 1:05,202 21
9. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:05,596 1:05,262 1:05,385 21
10. Esteban Ocon Alpine Renault 1:05,574 1:05,274 1:05,883 24
11. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:05,569 1:05,289   15
12. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:05,508 1:05,347   15
13. Pierre Gasly Alpine Renault 1:05,598 1:05,359   18
14. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:05,563 1:05,412   15
15. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:05,656 1:05,639   15
16. Alexander Albon Williams Mercedes 1:05,736     9
17. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:05,819     9
18. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:05,847     9
19. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:05,856     9
20. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:06,061     9


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull

 

 


Článek byl vytišten z magazínu www.rely.cz, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné. (c) FELAX, 2004-2024