Druhý trénink přinesl vyostřené situace a nadávky

autor: Víťa Boch
zveřejněno: 2.6.2024, 01:30

počet komentářů: 0

Bylo to všechno, jen ne klidné ráno v Detroitu. Dopolední trénink sice vyhrál Colton Herta před stájovým kolegou Kylem Kirkwoodem, mnohem víc než jejich časy zaujala jejich výměna názorů se Santinem Ferruccim.

Pro piloty bylo mimořádně náročné najít na dráze prostor a zajet nikým neovlivněné rychlé kolo. Přeci jen pilotů je do závodu přihlášených 27 a to na dráze typu té v Detroitu je pořádná výzva. Přesto se téměř celý trénink obešel bez nutnosti přerušit ho červenými vlajkami.

To se stalo až v posledních minutách, kdy Théo Pourchaire, který mimochodem ve výsledkové tabulce skončil na čtvrtém místě a překonal zkušenější kolegy od McLarenu, narazil v 9. zatáčce do zdi a poškodil přední přítlačné křídlo.

To vedlo k tomu, že všichni piloti museli do boxů. To byla pro Kylea Kirkwooda příležitost jít si vyříkat předchozí incident se Santinem Ferruccim. Ten byl následkem snahy vytvořit si na dráze rozestupy. Ferrucci se chtěl dostat před Kirkwooda, ten mírně zatočil doleva a došlo ke kontaktu. Kirkwood řval do vysílačky, že Ferrucciho by měli vykopnout z IndyCar.

Obešlo se to sice bez poškození vozů, nervy ale oběma jezdcům tekly. Kirkwood pak přišel v boxech za Ferruccim, ten jej ze svého boxového stání odstrčil, při tom na něj řval: „Tys zatočil do mě, ty zkur… srač…!“ Kirkwood poté odešel s ironickým úsměvem na rtech.

Ferrucci pak ještě v boxech v rozhovoru pro stanici NBC zkritizoval chování Kirkwooda na trati s tím, že mu zkazil kolo, které by ho ve výsledcích dostalo až někam na třetí místo. Přidal i kritiku Kirkwoodova stájového kolegy Coltona Herty. Při tom si neodpustil homofobní komentář – „A pak je tady ten jeho malej přítelíček a stájový kolega, který předtím udělal to samé,“ uvedl. Po tréninku si už sypal popel na hlavu, protože mu došlo, že americká společnost je na podobné komentáře háklivá. Svoji nespokojenost s Ferrucciho jednáním už vyjádřila i IndyCar.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Colton Herta Andretti Global Honda 01:01,5726   25
2. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda 01:01,7381 + 0.165 25
3. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 01:01,8982 + 0.325 24
4. Théo Pourchaire Arrow McLaren Chevrolet 01:01,9429 + 0.370 23
5. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet 01:02,1034 + 0.530 23
6. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 01:02,1120 + 0.539 27
7. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda 01:02,1152 + 0.542 29
8. Will Power Team Penske Chevrolet 01:02,2040 + 0.631 28
9. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 01:02,3497 + 0.777 29
10. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 01:02,4240 + 0.851 24
11. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 01:02,4669 + 0.894 26
12. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet 01:02,4768 + 0.904 25
13. Marcus Ericsson Andretti Global Honda 01:02,4860 + 0.913 18
14. Romain Grosjean Juncos Hollinger Racing Chevrolet 01:02,5300 + 0.957 26
15. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet 01:02,5345 + 0.962 27
16. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:02,6110 + 1.038 23
17. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda 01:02,8341 + 1.261 25
18. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:02,9327 + 1.360 23
19. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda 01:03,0210 + 1.448 24
20. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 01:03,1919 + 1.619 24
21. Pietro Fittipaldi Rahal Letterman Lanigan Honda 01:03,2125 + 1.640 29
22. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda 01:03,2891 + 1.716 26
23. Sting Ray Robb A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 01:03,3385 + 1.766 22
24. Linus Lundqvist Chip Ganassi Racing Honda 01:03,4023 + 1.829 26
25. Helio Castroneves Meyer Shank Racing Honda 01:03,5354 + 1.962 19
26. Tristan Vautier Dale Coyne Racing Honda 01:03,5842 + 2.011 29
27. Jack Harvey Dale Coyne Racing Honda 01:03,7713 + 2.198 26

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment


Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertai

 


Článek byl vytišten z magazínu www.rely.cz, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné. (c) FELAX, 2004-2024