Nejlépe začal v Imole Leclerc

autor: Zdenda Balcar
zveřejněno: 17.5.2024, 14:45

počet komentářů: 0

Sedmý závodní víkend sezóny, první na evropské půdě, začal slibně pro Charlese Leclerca. Pilot Ferrari dosáhl nejrychlejšího času a dominoval volnému tréninku. Týmy přivezly nové díly, které hned otestovaly v ostrém provozu. Oliver Bearman dnes absolvoval svůj první trénink s Haasem.

Trénink začal za příznivých podmínek. Teplota vzduchu dosahovala 23 °C a trať měla 43 °C. Pirelli přivezlo tři nejměkčí směsi pneumatik. Přestože v uplynulých dnech pršelo, dnes a zítra má být sucho, ale v neděli je 40% šance na déšť.

Největší balík aktualizací přivezl Aston Martin, který nasadil novinky v devíti oblastech, včetně nového předního křídla, nosu, úprav podlahy a difuzoru. Ferrari představilo změny u nového předního a zadního křídla, krytu motoru a difuzoru.

Hned v úvodu tréninku vyjeli na trať jezdci Haasu. Sainz začal na tvrdých pneumatikách, zatímco ostatní zvolili střední směs. Na čele se brzy usadil Russell před Hamiltonem a Verstappenem, měřený čas mělo pouze 12 jezdců.

Norris přešel na měkké pneumatiky, Cunoda a Hamilton se v krátkém sledu dostali do problémů, když vyjeli do štěrku. Po patnácti minutách tréninku bylo pořadí následující: Russell, Verstappen, Piastri, Leclerc, Pérez, Sainz, Hamilton, Cunoda, Stroll, Bearman, Ricciardo, Ocon, Albon, Bottas, Hülkenberg a Sargeant.

Trénink byl přerušen žlutými vlajkami, které se rychle změnily na červené poté, co Albonovo auto ztratilo výkon a zastavilo na trávníku.

Po odklizení williamsu trénink pokračoval a do čela se na chvíli dostal Leclerc, než ho předstihl týmový kolega Sainz.

Ricciardo se také podíval mimo závodní dráhu o testoval místní štěrkový povrch. Na první místo se vrátil Russell, ale o pár momentů později měl problémy při výjezdu ze zatáčky Tamburello a na čele ho znovu vystřídal Leclerc. Hamilton zajel rychlý čas, který ho posunul na druhé místo průběžného pořadí, zatímco oba vozy Red Bullu se nacházely na konci první desítky. Cunoda se posunul na hezké čtvrté místo.

Viděli jsme i několik dalších incidentů, Sainz si zkrátil šikanu přes trávník a Hamiltona se dostal do přetáčivého smyku, který následně přetáhl až do klasických hodin. Naštěstí se rotace vozu zastavila v dostatečné vzdálenosti od bariéry. Bearman byl prozatím na dvanáctém místě před Hülkenbergem, který zatím okupoval poslední příčku. Deset minut před koncem tréninku bylo pořadí: Leclerc, Russell, Sainz a oba vozy Red Bullu se už dostaly do první pětky.

Verstappen si stěžoval na průjezd komplexem Acque Minerali, kde jeho vůz sedá moc nízko a nelze ho dostatečně zatočit. Hned poté udělal jezdeckou chybu a vyzkoušel nový kačírkový pruh. Chyby se opakovaly, když úřadující mistr světa znovu vyjel až za samý okraj dráhy.

Trénink skončil a nejrychlejší čas uhájil Leclerc. Za ním se seřadili Russell, Sainz, Pérez, Verstappen, Cunoda, Hamilton, Norris, Piastri a Alonso. Víkend slibuje napínavé souboje, zejména s ohledem na nové díly a měnící se počasí.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:16,990   30
2. George Russell Mercedes Mercedes 1:17,094 + 0.104 28
3. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:17,120 + 0.130 25
4. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:17,233 + 0.243 23
5. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:17,240 + 0.250 21
6. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:17,388 + 0.398 29
7. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:17,408 + 0.418 27
8. Lando Norris McLaren Mercedes 1:17,602 + 0.612 17
9. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:17,807 + 0.817 25
10. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:17,867 + 0.877 18
11. Pierre Gasly Alpine Renault 1:17,905 + 0.915 21
12. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:18,072 + 1.082 22
13. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:18,142 + 1.152 26
14. Esteban Ocon Alpine Renault 1:18,612 + 1.622 29
16. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:18,827 + 1.837 23
17. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:19,129 + 2.139 18
18. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:19,901 + 2.911 22
19. Alexander Albon Williams Mercedes 1:20,050 + 3.060 8
20. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:21,059 + 4.069 20

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari


Zdroj: FIA, FOM

 


Článek byl vytišten z magazínu www.rely.cz, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné. (c) FELAX, 2004-2024