Tým Penske vládne, nepříjemné Rahalovo deja vu

autor: Víťa Boch
zveřejněno: 19.5.2024, 11:35

počet komentářů: 0

První den kvalifikace v Indianapolisu určil třicítku jezdců, kteří mají jistý start v letošním ročníku slavného závodu. Rozhodl také o tom, kterých 12 jezdců se v dvoukolovém finále v neděli utká o pole position. Tým Penske potvrdil páteční výkony z tréninku a jeho tři jezdci zajeli v sobotu tři nejrychlejší kvalifikační výkony.

Kdyby se pilotům týmu Penske podařilo zajet stejný výkon i v závěrečném rozstřelu o pole position a obsadit první tři příčky na roštu, bylo by to teprve podruhé, kdy jeden tým získal celou první řadu. Ne překvapivě se to v minulosti povedlo právě týmu Penske a to v roce 1988. Pozdější vítěz závodu Rick Mears získal pole position, vedle něj se na roštu seřadili Danny Sullivan a Al Unser.

Kvalifikace se v sobotu povedla také týmu Arrow McLaren, přestože jezdci se zpočátku trápili. Nakonec se ale do finálové 12tky prosadila trojice včetně debutanta Kylea Larsona, který skončil na šesté příčce. Dál nepostoupil jen Callum Ilott.

Své zastoupení budou mít v bojích o pole position také týmy Andretti Autosport, Meyer Shank Racing, A. J. Foyt Enterprises, Rahal Letterman Lanigan Racing, Dreyer & Reinbold Racing a Ed Carpenter Racing a to zásluhou Kirkwooda, Ferrucciho, Satóa, Hunter-Reaye a VeeKaye.

Právě poslední jmenovaný byl jedním z hrdinů sobotního kvalifikačního dne. V úvodu poničil svůj vůz, tým jej dokázal opravit a VeeKaye se do závodu kvalifikoval. V závěrečných minutách, kdy se jezdci přetahovali o to, kdo skončí v první třicítce, a bude mít po sobotě jistotu startu v závodě, byl 29. Že by se do závodu nedostal, tak bylo vysoce nepravděpodobné, protože jezdci, kterým se nedařilo se kvalifikovat, nevypadali, že mají rychlost, aby vyřadili nejprve 30. Fittipaldiho a pak i jeho, přesto tým odvolal svůj čas a poslal pilota znovu na dráhu. VeeKay zajel skvělá čtyři kola a skočil do první dvanáctky.

Svým pokusem tak z bojů o pole position vyřadil Coltona Hertu, který přitom napjatě v boxech čekal, jestli se něco takového podaří obhájci kvalifikačního triumfu Palouovi. Ten byl první na řadě mezi jezdci, kteří svůj čas neodvolali a mohli jej jen vylepšit, ale vzhledem k tomu, že přednost mají jezdci, kteří čas odvolali nebo se ještě nekvalifikovali, tak se už v závěru Palou na dráhu nedostal. Do závodu tak odstartuje ze 14. příčky. Jeho stájový kolega Dixon bude startovat až z 21. místa.

Nepříjemné deja vu zažívá Graham Rahal. Pilot týmu Rahal Letterman Lanigan Racing před rokem v kvalifikaci vyhořel a do závodu se dostal až díky tomu, že se následně zranil Stefan Wilson a on převzal jeho vůz. Teď opět v první den kvalifikace nedokázal svůj vůz do závodu kvalifikovat a bude muset upínat své naděje k nedělnímu rozstřelu o poslední řadu.

Rahal měl šanci být jedním ze sobotních hrdinů. Kvalifikace končila v 17:50 místního času. Těsně před tím VeeKay dokončil svůj pokus a doslova vteřiny před tím, než výstřel závěr kvalifikace oznámil, vyrazil Rahal na trať. Jeho pokus by se tak počítal, ale po prvním kole bylo jasné, že nemá šanci vyhrát bratrovražedný souboj o poslední jisté místo na roštu nad stájovým kolegou Fittipaldim, který 30. příčku držel. Tým si tak jen může drbat hlavu, jak je možné, že Sató kvalifikuje vůz do souboje o pole position, Lundgaard je 28., Fittipaldi 30. a Rahal se první den vůbec nekvalifikuje.

Soupeři Rahalovi budou dva jezdci týmu Dale Coyne Racing – Katherine Legge a Nolan Siegel, a pak také Marcus Ericsson. I on má stájového kolegu v souboji o pole position, ale nedokázal najít rychlost, aby se v první den vešel mezi 30 nejrychlejších. Týmu ale ztížila situaci nehoda z předešlých dní.

V neděli se nejprve 12 pilotů utká o 6 míst v super finále o první dvě řady. Pak se čtveřice neúspěšných ze sobotní kvalifikace popere o tři místa v poslední řadě. Nakonec nejrychlejší šestka zabojuje o pole position.

p. jezdec tým motor čas odstup
1. Will Power Team Penske Chevrolet 02:34,0053  
2. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 02:34,2863 + 0.281
3. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 02:34,3124 + 0.307
4. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet 02:34,4609 + 0.456
5. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda 02:34,6634 + 0.658
6. Kyle Larson Arrow McLaren Chevrolet 02:34,7965 + 0.792
7. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda 02:34,8074 + 0.802
8. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 02:34,8415 + 0.837
9. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 02:34,8566 + 0.852
10. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet 02:34,8826 + 0.878
11. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 02:34,8930 + 0.888
12. Ryan Hunter-Reay Dreyer & Reinbold Racing Chevrolet 02:34,9153 + 0.910
13. Colton Herta Andretti Global Honda 02:34,9616 + 0.957
14. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 02:34,9682 + 0.963
15. Callum Ilott Arrow McLaren Chevrolet 02:35,0184 + 1.013
16. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda 02:35,0504 + 1.045
17. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet 02:35,1608 + 1.156
18. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda 02:35,2069 + 1.202
19. Marco Andretti Andretti Herta Honda 02:35,2458 + 1.241
20. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet 02:35,2587 + 1.254
21. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 02:35,2723 + 1.267
22. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet 02:35,2750 + 1.270
23. Sting Ray Robb A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 02:35,2888 + 1.284
24. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Chevrolet 02:35,3852 + 1.380
25. Tom Blomqvist Meyer Shank Racing Honda 02:35,4554 + 1.450
26. Romain Grosjean Juncos Hollinger Racing Chevrolet 02:35,4982 + 1.493
27. Linus Lundqvist Chip Ganassi Racing Honda 02:35,5034 + 1.498
28. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda 02:35,5308 + 1.526
29. Conor Daly Dreyer & Reinbold Racing Chevrolet 02:35,6803 + 1.675
30. Pietro Fittipaldi Rahal Letterman Lanigan Honda 02:35,7768 + 1.772
31. Katherine Leggeová Dale Coyne Racing Honda DNQ  
32. Nolan Siegel Dale Coyne Racing Honda DNQ  
33. Marcus Ericsson Andretti Global Honda DNQ  
34. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda DNQ  

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment


Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertai

 


Článek byl vytišten z magazínu www.rely.cz, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné. (c) FELAX, 2004-2024