Novou éru s hybridy odstartoval nejlépe úřadující šampion

autor: Víťa Boch
zveřejněno: 6.7.2024, 03:25

počet komentářů: 0

IndyCar vstupuje závodem na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course do nové éry. Do éry s hybridními motory, na jejichž vývoji se podílely společně Chevrolet a Honda. Ve kombinaci se systémem push-to-pass bude moci jezdec krátkodobě využít akumulované energie ke zvýšení výkonu motoru zhruba o 100 koňských sil.

V prvním oficiálním tréninku ovšem piloti systém naplno využít nemohli. Na vině bylo počasí, když se v Ohiu v průběhu měření sil rozpršelo. Bylo to v závěrečné zhruba půlhodině pátečního tréninku, tedy v době, kdy by jinak piloti přešli na měkké sady pneumatik a pustili se do kvalifikačních simulací. Takto bude sobotní kvalifikace trochu loterií, protože v sobotním tréninku piloti měkké pneumatiky využít nemohou. Jak se chovají v kombinaci s novým asfaltem na okruhu a s novým systémem využití rekuperované energie, se tak dozví až během kvalifikace.

Symbolicky nová éra v IndyCar začala tak, jak ta stará skončila – nejrychlejší čas zajel lídr šampionátu, obhájce titulu a vítěz posledního závodu, který se jel před dvěma týdny na okruhu Laguna Seca Álex Palou.

Na první příčku skočil chvíli před tím, než byl trénink podruhé přerušen. Na stále více mokré trati se dostali ve stejnou chvíli do problémů Armstrong a Harvey, který tento týden startuje opět za tým Dale Coyne Racing. První přerušení měl na svědomí Agustín Canapino. Motor v jeho voze začal hořet, a i když se požár sám uhasil, Argentinec zůstal bezmocně stát na dráze.

V závěru sice piloti měli trať k dispozici, ale protože meteorologové další déšť v průběhu víkendu neočekávají, na pneumatikách do mokra vyjelo na dráhu jen pár pilotů. Nejrychlejší z nich byl Pato O’Ward, na časy, které piloti zajeli za suchých podmínek, ale ztrácel 20 vteřin.

Palou tak už nenašel přemožitele. Druhá příčka patří Rossimu, třetí byl Armstrong, čtvrtý Herta a pátý McLaughlin.

V Mid-Ohiu uvidíme jeden debut. Druhý vůz týmu Dale Coyne Racing bude řídit pilot Indy NXT Toby Sowery. V prvním tréninku mu patřil 21. čas.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 01:07,0650   8
2. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet 01:07,5093 + 0.444 13
3. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda 01:07,5442 + 0.479 12
4. Colton Herta Andretti Global Honda 01:07,6346 + 0.570 10
5. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 01:07,6827 + 0.618 14
6. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 01:07,7452 + 0.680 12
7. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet 01:07,8407 + 0.776 11
8. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda 01:07,9369 + 0.872 15
9. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda 01:07,9994 + 0.934 16
10. Will Power Team Penske Chevrolet 01:08,1458 + 1.081 15
11. David Malukas Meyer Shank Racing Honda 01:08,2068 + 1.142 10
12. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 01:08,2100 + 1.145 9
13. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda 01:08,2238 + 1.159 19
14. Linus Lundqvist Chip Ganassi Racing Honda 01:08,2588 + 1.194 13
15. Nolan Siegel Arrow McLaren Chevrolet 01:08,2652 + 1.200 14
16. Romain Grosjean Juncos Hollinger Racing Chevrolet 01:08,3228 + 1.258 11
17. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda 01:08,3723 + 1.307 13
18. Marcus Ericsson Andretti Global Honda 01:08,4170 + 1.352 14
19. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 01:08,4384 + 1.373 10
20. Pietro Fittipaldi Rahal Letterman Lanigan Honda 01:08,7307 + 1.666 19
21. Toby Sowery Dale Coyne Racing Honda 01:09,0266 + 1.962 20
22. Jack Harvey Dale Coyne Racing Honda 01:09,0375 + 1.973 13
23. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:09,0596 + 1.995 10
24. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 01:09,1108 + 2.046 17
25. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:09,2510 + 2.186 12
26. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet 01:09,4385 + 2.374 6
27. Sting Ray Robb A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 01:09,8923 + 2.827 9

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment


Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertai

 


Článek byl vytišten z magazínu www.rely.cz, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné. (c) FELAX, 2004-2024