Williams ztrácel půl sekundy na kolo

autor: Róbert Randuška
zveřejněno: 18.5.2024, 08:40

počet komentářů: 0

Vůz Alpinu vstoupil do sezony s malou nadváhou, všichni o tom věděli a možná se o tom mluvilo i více, než bylo přiměřené. Avšak Williams podle vlastních výpočtů ztrácel kvůli kilogramům nad minimální limit i polovinu sekundy na kolo a držel to v tajnosti. S pravdou vyšel na světlo světa až před Velkou cenou Emilie-Romagni, kde už Alexander Albon jezdí s některými odlehčenými díly vozu, který však stále ani zdaleka není na pravidly stanoveném minimu. A měsíce nebude. Týmy se přitom snaží minimální hmotnost podlézt, aby mohly následně umísťováním závaží vylepšovat rozložení hmotnosti vozu.

Nadváha nabraná v zimě byla způsobena ambiciózním vývojovým programem, kterého součástí paradoxně bylo i odlehčování šasi. Následně se vůz vyráběl v takovém spěchu, že kilogramy naopak přibyly, jak vysvětlil šéf týmu.

V rámci transformace mezi 2023 a 2024 jsme šasi odlehčili o 14 kilogramů,“ prozradil James Vowles. „Každý z oboru vám řekne, že to je úžasný úspěch a tým si zaslouží velkou pochvalu. Avšak vozy, které jsme letos nasazovali do závodů, byly asi tak o 0.45 sekundy pomalejší, než mohly být. A to kvůli nadváze. Když se nestíhají termíny, tak se používají postupy, které zvyšují hmotnost dílů. Takže máme mnohem lepší šasi, avšak vůz má celkově ohromnou nadváhu.

Pokud se teď vrátíte k tabulkám dosažených časů, tak už chápete, proč Alex (Albon) vypadal tak frustrovaně a nechtěl s nikým moc mluvit. Nadešel čas, abychom přiznali, co se dělo a na čem pracujeme. Tady v Imole začínáme se snižováním hmotnosti, které bude pokračovat napříč nejbližšími šesti závody. Teprve pak se dostaneme do bodu, ve kterém jsme chtěli být.

FW46 potřebuje odtučňovací kúru. Foto: Williams

Zdroj: motorsport, úvodní foto: Williams


Zdroj: motorsport

 


Článek byl vytišten z magazínu www.rely.cz, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné. (c) FELAX, 2004-2024