McLaughlin podtrhnul vítězství dominantním výkonem |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
autor:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Scott McLaughlin po roce opět vítězí na okruhu Barber Motorsports Park a připsal si první triumf v letošní sezoně. Vinou diskvalifikace z úvodního závodu přitom na alabamský okruh přijížděl jako poslední jezdec průběžného pořadí šampionátu. V Alabamě vyhrál kvalifikaci, vedl největší počet kol v závodě, a nakonec oslavil i pátý triumf ve své kariéře v IndyCar. Druhý v cíli skončil jeho stájový kolega Will Power. Nováček Linus Lundqvist se díky třetí příčce dočkal prvních stupňů vítězů v kariéře. V Alabamě to byla i taktická bitva mezi jezdci, kteří se rozhodli absolvovat závod na tři pit stopy a těmi, kteří vsadili na strategii dvou zastávek v boxech. Nakonec se ukázalo, že i kvůli tomu, že byly jen čtyři žluté fáze a všechny relativně krátké, byla lepší strategie třízastávková. Spousta drobných kolizí či výletů mimo dráhu se totiž bez výjezdu zpomalovacího vozu obešla. Například i strkanice na startu, kterou odstartoval VeeKay, když postrčil Robba, který vystřelil z dráhy Harveyho. Všichni mohli ale pokračovat, byť VeeKay s penalizací průjezd boxy. Nic na dráze si nedarovali Herta a Ferrucci, kteří ve 2. kole měli drobnou kolizi. O poznání hůř dopadl O’Ward, který si v nájezdu do páté zatáčky uvědomil, že nedobrzdí a narazí do Lundgaarda, tak, aby se mu vyhnul, najel na obrubník, což ho poslalo do únikové zóny. Pak se vrátil na chvostu pole a přehnal snahu dostat se zpátky. Ve 13. zatáčce narazil do Fittipaldiho, poslal jej do bariéry a ačkoliv s tím nesouhlasil, sám za to dostal stejný trest jako předtím VeeKay – průjezd boxy. Žluté fáze využila k pit stopům osmice jezdců. Pátá zatáčka jezdcům dělala problémy. V 18. kole Dixon skončil v únikové zóně podobně jako před ním O’Ward. Problémy měl následně ve 23. kole i Power, který také skončil mimo a propadl se za Lundgaarda na 3. místo. Piloti se snažili vydržet na trati do 30. kola, aby jim stačil už jen jeden pit stop. Lundgaard ale zamířil k mechanikům dříve. Tři kola před potřebnou metou jej následoval i Power a McLaughlin následoval v dalším kole. Tito jezdci inklinovali k tomu odjet závod na tři pit stopy. McLaughlin se v 35. kole vrátil do vedení. Ve 43. kole znovu vyjel na trať zpomalovací vůz. Mohl za to Rossi, respektive jeho tým, který špatně upevnil levé zadní kolo a to jezdec záhy po návratu na dráhu ztratil. Žlutá fáze nehrála do karet vedoucí skupině jezdců, museli ji ale využít k pit stopu, takže McLaughlin, Power a Lundgaard znovu zamířili k mechanikům. Vedení převzal Palou, lídr mezi jezdci, kteří jeli na dva pit stopy. Za ním byli Rosenqvist, Armstrong a Ferrucci. McLaughlin byl 17., navíc jej na chvíli překonal Power, Novozélanďan se ale dokázal před stájového kolegu vrátit. V 55. kole skončil v bariéře z pneumatik Robb, zřejmě tomu předcházela technická závada. A nehoda byla i trochu vykoupením pro traťové komisaře. O tři kola před tím se uvolnila z mostu nad tratí velká ženská figurína a dopadla těsně vedle trati. Nicméně její ruce částečně zasahovaly nejen na dráhu, ale přímo do ideální stopy a tak je jeden z pilotů přejel. Než se ale stalo něco horšího, nebo se vedení závodu muselo smířit s tím, že vyvěsí žluté vlajky kvůli figuríně, havaroval Robb a dilema „vyřešil“. Palou, Rosenqvist a Armstrong zamířili společně s dalšími jezdci oddanými strategii dvou pit stopů do boxů. Na trati zůstali vedle McLaughlinovy skupiny také Ferrucci a Lundqvist, kteří jeli na jiné strategii a poprvé stavěli už při Fittipaldiho nehodě. Závodit se začalo v 60. kole, předcházející pokus o kolo dříve nevyšel, protože se Ferrucci rozjel příliš brzy. Měl ale na to nárok, jak hned informoval do vysílačky tým, s tím, že vede pole k restartu, nemá zkušenosti. Ferrucci se těšil vedení do 66. kola. Lundqvist strávil v čele další čtyři kola a pak vedení 20 kol před cílem přenechal McLaughlinovi. Ten měl zhruba 3 sekundy za sebou Powera, další byl Lundgaard. Tuto skupinu ale ještě čekala poslední zastávka u mechaniků. Zamířili k ní 15 kol před koncem. McLaughlin měl náskok na Paloua přes 30 vteřin. Palou navíc výrazně šetřil s palivem, takže jej 12 kol před koncem předjel jeho stájový kolega Lundqvist. Následně obhájce titulu překonal ještě Rosenqvist. Když už to vypadalo, že si McLaughlin v klidu dojede pro vítězství, pět kol před koncem ve 13. zatáčce dostal hodiny Rasmussen. A protože mu zhasnul motor, musel na trať zpomalovací vůz. Jenže McLaughlin si restart pohlídal. Navíc Power v závěrečných kolech musel spíše koukat do zrcátek na Lundqvista , než aby myslel na ohrožení McLaughlina. Power odjíždí z Alabamy na 2. místě průběžného pořadí jeden bod za vedoucím Hertou. Obhájce titulu Palou je třetí, na čtvrté místo spadl Dixon, ještě před nedělním závodem lídr šampionátu.
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Článek byl vytišten z magazínu www.rely.cz, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné. (c) FELAX, 2004-2024 |