Strategickou bitvu v Indianapolisu ovládl Palou

autor: Víťa Boch
zveřejněno: 12.5.2024, 10:50

počet komentářů: 0

Obhájce titulu Álex Palou se na okruhu Indianapolis Motor Speedway dočkal prvního letošního triumfu (v mistrovském závodě), když při předposledních pit stopech převážil na svoji stranu strategickou bitvu s Christianem Lundgaardem a Willem Powerem. Palou se díky triumfu také ujal vedení v šampionátu.

Start z pole position se přitom Palouovi nepovedl. V první zatáčce byl příliš široký, čímž vytvořil pro Lundgaarda příležitost, aby se před něj protáhl. Za nimi se srazili stájoví kolegové Ericsson a Herta. Herta to musel vzít přes trávu, Ericsson pak dostal penalizaci v podobě přepuštění pěti pozic. Ve druhém kole přišel další vypjatý souboj, po kterém tryskaly emoce, zejména z vozu Romaina Grosjeana, který skočil ve 12. zatáčce na trávě, když bojoval kolo na kolo s Ferruccim.

V pořadí Lundgaard, Palou, Power, Dixon dojelo čelo závodu až k prvním pit stopům. Ty odstartoval v 18. kole Power, když využil brzké možnosti zbavit se nepreferované tvrdé sady pneumatik. Lundgaard a Palou stavěli o dvě kola později. Pořadí mezi nimi se nezměnilo, Power se ale na dráze objevil těsně za Španělem a v 7. zatáčce jej překonal.

Ve 40. kole se blížilo další kolo zastávek v boxech. Lundgaard při tom dojel dvojici pilotů týmu Meyer Shank Racing. Power se pokusil zopakovat stejnou strategii a na poslední chvíli uhnul k mechanikům. Když se ale vrátil, neměl před sebou volnou dráhu, nýbrž Marcuse Ericssona, kterého se mu nedařilo překonat. Lundgaard zastavil v dalším kole, navíc jej čekal stint na tvrdé sadě pneumatik.

Všeho využil Palou, který zůstal na dráze ještě jedno kolo a vrátil se jako lídr závodu. Lundgaard byl druhý, Power až třetí.

Na pořadí se nic nezměnilo až do posledních zastávek v boxech. K těm celá vedoucí čtveřice zamířila v 62. kole, Power dokázal díky lepší práci mechaniků přeskočil Lundgaarda a posunout se na druhé místo.

Záhy musel na trať poprvé zpomalovací vůz. 20 kol před koncem ztratil v 10. zatáčce po přejetí obrubníku kontrolu nad vozem nováček Ghiotto, dostal hodiny a zůstal stát na kraji dráhy. Vyhnul se kolize s bariérami, takže stačilo jen restartovat motor a Ital mohl pokračovat.

Žlutá fáze přišla vhod McLaughlinovi, který akorát zamířil k mechanikům ve chvíli, kdy zbytek pole musel zpomalit. Pořadí při restartu tak bylo Palou, Power, Lundgaard, Dixon, Armstrong, McLaughlin. Zelené vlajky znovu zavlály 17 kol před koncem závodu.

Power se pokusil o útok na Paloua, ale záhy se to změnilo v defenzívu před snahou Lundgaarda vrátit se na druhou příčku. Dvě pozice získal po restartu Herta a i přes špatný výsledek v kvalifikaci a kolizi v úvodu závodu se posunul na sedmou příčku.

Palou si v čele rychle vybudoval náskok a až do cíle jej už nikdo nedokázal ohrozit. Power druhým místem vyrovnal nejlepší letošní umístění a druhý je i v pořadí šampionátu. Lundgaard si dojel pro třetí umístění na stupních vítězů, z toho druhé na Indianapolis Motor Speedway, kde byl před dvěma lety druhý.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 01:45:27,2320 85 50+4
2. Will Power Team Penske Chevrolet + 6,6106 85 40
3. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda + 8,0900 85 35+1
4. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 13,4262 85 32+1
5. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda + 13,8978 85 30+1
6. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet + 14,2746 85 28+1
7. Colton Herta Andretti Global Honda + 18,8554 85 26
8. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet + 20,1638 85 24+1
9. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda + 22,1556 85 22+1
10. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda + 26,3424 85 20
11. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda + 27,4572 85 19
12. Romain Grosjean Juncos Hollinger Racing Chevrolet + 29,3108 85 18
13. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet + 31,2388 85 17
14. Pietro Fittipaldi Rahal Letterman Lanigan Honda + 31,8872 85 16+1
15. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda + 32,2895 85 15
16. Marcus Ericsson Andretti Global Honda + 34,6582 85 14
17. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet + 36,9649 85 13
18. Jack Harvey Dale Coyne Racing Honda + 38,0124 85 12
19. Théo Pourchaire Arrow McLaren Chevrolet + 38,0679 85 11
20. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Chevrolet + 39,4219 85 10
21. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet - 1 kolo 84 9
22. Sting Ray Robb A.J. Foyt Enterprises Chevrolet - 1 kolo 84 8
23. Tom Blomqvist Meyer Shank Racing Honda - 1 kolo 84 7
24. Linus Lundqvist Chip Ganassi Racing Honda - 1 kolo 84 6
25. Luca Ghiotto Dale Coyne Racing Honda - 1 kolo 84 5
26. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet - 1 kolo 84 5
27. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet Porucha 55 5

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment


Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertai

 


Článek byl vytišten z magazínu www.rely.cz, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné. (c) FELAX, 2004-2024