Pohřbení motoru nebyl Briatoreho nápad

autor: Róbert Randuška
zveřejněno: 18.9.2024, 09:35

počet komentářů: 0

Zahraniční média se dozvěděla, že samotný generální ředitel automobilky Renault tento týden navštíví továrnu na motory F1 ve Viry-Châtillon, aby se pokusil zahnat obavy zaměstnanců. Ti začali brnkat na národní notu a bijí na poplach, že z F1 zmizí francouzský výrobce motorů a tým Alpine, hrdě oblékající tradiční francouzskou závodní modrou, bude pravděpodobně poháněn motorem německé automobilky Mercedes. Nejvyšší vedení koncernu se prý dohodlo, že rozhodnutí v této věci musí padnout tento měsíc. Mezitím se nový výkonný poradce Alpinu dušuje, že ukončení 10 let trápícího se motorového programu nebyl jeho nápad.

Co se motoru týče, o tom rozhodl management a mně to nedělá starosti. Jakkoli se rozhodne, bude to v pořádku. O tomto se rozhodovalo mnohem dříve, než jsem se připojil k týmu,“ tvrdí Ital Flavio Briatore. „V tomto příběhu opravdu nejsem já tím antagonistou. Můžete mě vinit ze spousty věcí, ale s tímto nemám nic společného.

Také se říká, že propouštět se bude také v Enstonu, bude-li Alpine od Mercedesu nakupovat nejen pohonnou jednotku, ale i části vozu, jak to teď dělá Aston Martin, který se spojí s Hondou a naopak, některé věci se musí naučit dělat pod vlastní střechou, takže zaměstnanci by asi měli posílat své životopisy do Silverstonu. Briatore to nepotvrdil, ale bude dělat rázná a těžká rozhodnutí, která prý dosud neměl u Alpinu kdo udělat.

V podstatě jsme neměli vedení. Věřím, že to bylo kamenem úrazu. Podle mě se zde vystřídalo několik nesprávných manažerů. Seznam by vlastně ani nebyl krátký, jelikož seznam správných manažerů neexistuje. A není snadné řídit Enstone. Enstone je velký tým, monstrózní. Je nezbytné být tam. Těžko si představit, že někdo chtěl takový tým řídit z Paříže nebo z jiného místa. Člověk musí chodit do práce každý den.

Tady ale 74letý Briatore nejspíše nemluví o sobě, ale o 36letém Britovi, Oliveru Oakesovi, kterému svěřil pozici šéfa týmu

Ollie má entuziasmus, mládí a ambice. Takové v týmu potřebujeme. Aby se tým změnil, potřebujeme mladé nadšené lidi. Budou se muset naučit, jak to chodí v továrně, jak to chodí ve velkém závodním týmu. Ani on nemá zkušenost s fungováním tak velkého týmu, ale má na tu práci talent.

Tým Alpine nejspíše čeká zeštíhlení, než bude připraven opět růst a hlavně už konečně i vítězit. Foto: Alpine

Když Cyril Abiteboul na začátku roku 2016 stál při obnovení továrního týmu Renaultu, dal mu za cíl vítězství ve velkých cenách nejpozději v roce 2020. Píše se rok 2024 a tým přejmenovaný na Alpine má na kontě jediné vítězství. Briatore stanovil nový cíl

Musíme být realističtí. V roce 2027 bychom se rádi párkrát objevili na stupních vítězů. Současná situace není vůbec ideální. Formule 1 je nyní mimořádně náročná, protože je zde početná tvrdá konkurence. Je tady šest, sedm silných týmů. Spousta týmů cílících na vítězství a my je musíme porazit.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Alpine


Zdroj: Motorsport

 


Článek byl vytišten z magazínu www.rely.cz, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné. (c) FELAX, 2004-2024